wil niet meer eten

hallo,

ilse wil niet meer eten.

dit is de tweede dag dat ze niet eet. wel wil ze koek en snoep maar dat krijg ze dus nu nu niet omdat ze eerst gewoon moet eten.

het begon met moeilijker eten.

er zijn wel wat dingen gebeurd, maar heb het idee dat ze gewoon dwars wil liggen ik weet het niet.

omdat ze veel ziek was heeft ze buisje gekregen en keelamandelen geknipt. nu nog geen maand later is ze weer ziek. en ze is zondag 3 jaar geworden en ze mag geen speen meer. dat gaat opzich wel goed, alleen het duurd wat langer voor dat ze slaapt.

ik dacht eerst dat het kwam omdat ze weer een beetje ziek is, maar ze kan wel lekker eten. gisteravond niet gegeten, maar wilde wel een toetje. heeft ze niet gehad.

hoe doen jullie dat als ze niet willen eten?

groetjes henny

Onze dochter is constant bezig met niet willen eten, al vanaf haar (vroeg)geboorte.

Wat hier het meeste helpt is gewoon alles aanbieden op de tijden die “normaal” zijn.

Dus na het opstaan ontbijt aanbieden: eet ze niet na een half uur weghalen.

Daarna pas weer op lunchtijd eten aanbieden, zelfde verhaal half uur, eet ze niet: weghalen.

Avondeten hetzelfde verhaal.

Op die manier eet ze soms wel en soms niet, we laten het haar dus zelf bepalen, snoep en koek krijgt ze dan dus ook niet, wel fruit als ze wil maar dan op fruittijd ( hij rond 3 uur in de middag) maar ook daarvoor geld, eet je niet haal ik het weg.

Zo maak je er geen strijd van en kan ze zich niet alsnog vullen met snoep of koek.

hoe doe jij dat dan met het toetje en als de andere een snoepje of een koekje krijg. want ilse begint dan te huilen en zeg dat ze ook wil. ze krijg dan niet.

en wat doe je als ze een uur later of zo komt van ik heb honger.

gr henny

als ze zelf komt van dat ze honger heeft, kun je haar een boterham aanbieden

of misschien warm eten weer opwarmen

het klinkt mij als dat ze puur aandacht aan het trekken is

het is ook een fase wat vrijwel elk kind doormaakt

Hier ook een meisje wat heel lang haast niet heeft gegeten,weegt nog steeds 5 kg te licht.

we zijn zelfs haast naar een kliniek geweest hier voor maar toen ging het gelukkig al beter.

Na dat ik stopte met de bv dronk ze al slecht,weinig fruit enzo,vooral het warm eten was een drama alles hebben we uit de kast gehaald maar alles werkte maar even.Toen ze 4 jaar was ging ze opeens beter eten en ook andere dingen lekker vinden.Nu gaat het de ene dag beter dan de andere we negeren haar nu en zetten een wekkertje als dat af gaat halen we haar bord weg.

Het is ook echt een macht strijd want iedere moeder wil natuurlijk dat een kind gezond en goed eet.Als ze echt honger krijgen eten ze vanzelf

Wij hebben trouwens wel altijd een toetje gegeven want anders werd ze s’nachts wakker van de honger,wij geven ook altijd om 18.30 nog fruit zodat ze toch nog wat eet.