Wil alleen maar melk, heeft niks met groente fruit!

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer en mijn dochtertje alweer 8 maanden. Het is elke dag een bende hier om haar een paar lepeltjes(2 of 3) fruit binnen te krijgen(alleen uit een potje). Groente eet ze al helemaal niet.

Ze doet haar mond dicht, draait haar gezicht (wil me niet aankijken) en gaat met haar hoofdje schudden. Heb allerlei groente geprobeerd, zowel uit potje, vers gepureerd en hele stukjes (a la rapley). Haar mond gaat gewoon niet open.

Ze krijgt nog borstvoeding, alleen heb ik gewoon bijna niet meer genoeg voor haar. Ze wordt nog in de nacht wakker van de honger, en om 6 uur is e al wakker. Ik wil haar ook geen extra flesjes KV geven. Omdat ik vind dat ze genoeg aan mijn bv heeft met fruit en groente erbij.

Alleen doet ze het niet.

Bij het CB hadden ze he over een logopedist (ik weet trouwens niet wat hij/zij ermee kan).

Zijn er nog meer dames, die zulke taferelen hadden? en hoe moet ik ermee omgaan.

groetjes Dina

jah… hier… deze dame vertikte het ook om te eten! met wat tips van de logopediste zijn we er super uit gekomen. Vooral omdat ze bepaalde dingen van structuur niet lekkerin de mond voelden waardoor er alles weer uitgeduwd werd!

We zijn een gigantische poos aan het martelen geweest met het eten, en inmiddels eet ze ons de oren van het hoofd, van pizza tot worteltjes en van griesmeelpudding tot yoghurt!

Hoi Konijn,

bedankt voor je antwoord. Dus een logopedist kan helpen, ik vraag er dan de volgende keer om. Maar wat doe zij dan? Alleen advies geven of is er meer aan te doen (wat hebben jullie als tips gekregen).

Vanochtend heb ik een boterham met wat boter in stukjes gesneden en gegeven. Bij haar eerste stukje kwam dat eruit en haar hele flesje die ze een uur ervoor had gedronken :shifty: ben toen maar gestopt.