wij zoeken een blokhut/tuinhuis/schuurtje....

en waar kunnen we die nou het voordeligste kopen?

Een schuurtje/huisje voor in de tuin dus.

2x2,50 of 2x3, iets in die gooi. Groter dan 2x3 past in elk geval niet en kleiner dan 2 als kortste maat dan kan er denk ik niet met goed fatsoen een volwassen maat fiets in.

Er staat genoeg bij bouwmarkten, maar iets zegt me dat het voordeliger moet kunnen, maar of dat ook zo is?

Dus tips voor geweldige verkoopadressen?

We wonen in Drenthe.

En toch is de bouwmarkt doorgaans goedkoper… hier in de familie en vriendenkring aardig wat tuinhuizen gezet/ schuren opgetrokken… Maar na veel kijk en vergelijk… zijn de zogenaamde internet en handelsspotprijzen bijna altijd die van het type addertje onder het gras.

Ik neem aan dat je graag een compleet tuinhuisje wilt. Vaak zijn de lage vanaf prijzen bijvoorbeeld zonder vloer, of zonder dakshingles enz…

Dan komt er nog van alles bij en ben je duurder dan bij de bouwmarkt.

Het allergoedkoopst is helemaal zelf opbouwen, zelf zagen, timmeren, kozijn en deur. Mijn schoonvader heeft op die manier een lammerenschuur gebouwd van 5x10 meter voor 1500 euro… 2 deuren erin, plexiglas… deurkozijnen van een handel in gebruikte bouwmaterialen enz.

Of een schuurtje maken van oude tuindeuren die aan elkaar worden gezet, dat hebben we ook al es gedaan…

Maar voor een beetje tuinhuis in de maat die je opgeeft moet je wel rekenen op 1200 euro minimaal…

Succes trouwens… hier komt woensdag het hout voor het maken van een dubbel tuinprieel… doen we samen met de buren en word dan 3x 6 meter, beide tuinen 3x3 met scheidingswand. Die is dan aan 2 kanten elk gewoon open en met plat dak uitgevoerd en kost ons al 1100 euro elk… doe je niet eens zoveel geks en we bouwen hem helemaal zelf. Hadden we voor kant en klaar gegaan in de uitvoering die we wensen dan was het 2300 p.p. geweest…

:shifty:

zelf bouwen… dan moet ik er iemand anders lief voor aan kijken.

Zou ik op zich wel moeten kunnen, maar gaat me gewoon niet lukken met alles uitvogelen etc en 4 kids om me heen.

Moet dus idd wel een ‘pakket’ zijn en dan liefst idd met de dakbekleding, grondbalk en afhankelijk van het model dakgo(o)t(en) erbij. Dat krijg ik nog wel in elkaar.

Dus toch die bouwmarkten meer eens aflopen.

Nou ja… eerst nog bestraten.

En dat kan ik dus echt niet zelf… tenminste niet dusdanig waterpas dat ik er daarna een huisje op durf te zetten :angel: .

ach… en dat bestraten is zo ongeveer juist het simpelste van alles… kwestie van met een vlakke lat het hele oppervlak glad maken en achter elkaar de stoeptegels neerleggen…durf te wedden dat je dat echt wel kan :wink:

kijk anders eens naar plaatselijke houthandelaren… of in de buurt. Wij hadden voor het prieel een eerste offerte laten maken door houthandel Wielink… vlakbij, dus we zouden wel zien. Kwam het alleen met het hout al op 1700 euro voor samen, dan nog dakbedekking erbij a 500 euro, wat montagemiddelen (bouten en schroeven) 100 euro en een trimlijstje met goten enz… nou, kwamen al gauw aan 3000 euro.

Toen zijn we gaan rondneuzen en kwamen we terecht bij een handelaar die iets verder zit, grenen aanbied ipv vuren, niets zaagt, dat moet je zelf doen en de rabbatdelen zijn net ietsje dunner (scheelde 4 mm per plank) Voor de rest hebben we ook gesprokkeld bij diverse aanbieders en uiteindelijk hebben we het totaalbedrag van 3000 naar 2200 euro kunnen bijstellen… 1100 de man dus.

Het loont dan toch de moeite om te gaan shoppen… Stel dat je wel tijd vind om in elk geval een soort bouwtekening te maken. Wanneer afgestemd op lengtes hout die leverbaar zijn, dan rekenen ze vaak voor het zagen een paar tientjes, maar dan kan het wel echt schelen. Blokhutprofielen zijn algemeen leverbaar. Wil je een schuur, hoeft er geen raam in, scheelt je zo weer. Moet er een simpele opgeklampte deur in, of een luxe exemplaar met cillinder enz…

Even googlen op houthandel omgeving xxxx… en een avondje voor gaan zitten… t kan je echt honderden euro’s besparen. BBQtje organiseren voor vrijwilligers die zich aanmelden om te helpen bouwen… :mrgreen:

nou ik hoor net dat je van bbq’en houdt? :angel:

Wij hebben een klussenbedrijf ;).

Misschien kan mijn man jullie verder helpen.

Groetjes,

Heleen

Wij hebben pas een tuinhuisje bij de Gamma aan geschaft. 2,50x2,50 en met dubbele deuren. Normale prijs is 699 maar wij hebben gewacht op zo,n aktie van 20% korting. Dakshingles zitten erbij alleen geen vloer. Wij hebben ( oké het mannetje dat onze tuin heeft bestraat :wink: ) een stuk bestrating een par cm hoger laten uitkomen zodat de schuur wat hoger ligt.

Wij hebben een Keter tuinhuis en deze online in de aanbieding gekocht (link komt via pb) en wij waren 300 goedkoper uit dan mijn ouders die hem bij een bouwmarkt hebben gekocht :lol:

Ze hebben daar ook houten tuinhuisjes / blokhutten, misschien is er iets voor jou en toch goedkoper dan de bouwmarkt?

@Heleentje wrote:

Wij hebben een klussenbedrijf ;).

Misschien kan mijn man jullie verder helpen.

Groetjes,

Heleen

Als die een beetje leuk geprijsd is misschien wel :angel: (hebben jullie een site/adres of weet ik het wat je zou kunnen pb’en?)

@Sassie, ik ga de link eens bestuderen vanavond.

@mamaMarije wrote:

nou ik hoor net dat je van bbq’en houdt? :angel:

whahahaha… glapjas… :mrgreen: Jullie hebben verder geen vrienden die je met het vooruitzicht op een bbq zover kan krijgen een handje mee te helpen?

Ik las dat je het ding zelf wilt gaan opbouwen, maar das wel echt iets om met minimaal 2 te doen hoor… dus vandaar.

En verder ben ik dol op bbq-en… de hele zomer al volgepland ook :angel: :stuck_out_tongue: :mrgreen:

Je hebt pb :wink:

niet echt vrienden van het handige soort :lol: .

Ja 1 is heul handig, maar vooral met auto’s ed en met de wat meer grof geweld dingen (hij gaat zich vast kostelijk vermaken bij het uitroppen van bomen en coniferen en dat soort dingen).

Maar opbouwen met 2 gebeurt sowieso.

Ik denk dat mijn man dat nog net moet kunnen :angel: (kasten in elkaar zetten kan hij ook als de beste, zolang de handleiding maar duidelijk is).

En anders is mijn moeder ook heel handig.

Mijn schoonouders hebben er eentje gekocht bij een Duits bedrijf, maar is een Nederlander die het werk doet. Die was veel goedkoper. Als je wilt weten welk bedrijf moet je me even PB’en, dan vraag ik het even aan ze.