wij wisten het even niet meer....NU toch weer begonnen

We zijn al een geruime tijd aan het proberen dat Jeremy op het potje of op de wc gaat.

Het ging even goed (half jaar geleden ongeveer) en ook met de stickertjes en andere dingen…

Bij Opa en Oma op de wc gepoept was zelfs een kadootje.

Maar niets hielp om het blijvend leuk te maken… :?

Nu 6 weken vakantie en ik dacht, laten we het nog maar eens proberen…

1 dag ging redelijk, 2e dag ook nog wel, maar de derde dag werd hij helemaal hysterisch dat zijn luier af moest blijven.

Niet dwingen word iedere keer gezegd, dus tja dan maar niet.

Nu hebben we nog 3 weken en dan is de vakantie voorbij, maar we hopen zo dat hij zindelijk is als hij weer naar de peuterspeelzaal mag.

En daarbij hij word in September 3, dus lijkt het me ook wel tijd worden…

Toch???

graag advies… :roll:

Ik zou als ik eerlijk ben gewoon nog even wachten. Over een paar maanden nog eens proberen. Hij zal ook op de speelzaal zien dat andere kinderen naar de wc gaan. Het is toch helemaal niet zo erg dat het nu niet lukt ? Op de speelzaal zijn ze heel wat gewend hoor. Bij ons zijn de meeste jongens ook nog niet zindelijk. Eigenlijk, als ik even om me heen “kijk” zijn alle jongens die ik ken pas zindelijk geworden tegen de 4 jaar. Tussen 3,5 en 4.

En het werkt inderdaad averechts als je er nu een issue van maakt. Laat het even rusten is mijn advies.

2 jaar en 10 maanden is toch niet heel laat ofzo :think: :think:

Tijn is ook af en toe wel af en toe niet zindelijk, en die is al bijna 3,5 jaar.

Het gaat wel steeds beter gelukkig…niet teveel pushen, denk ikzelf!

Wel er aandacht aan blijven geven.

Dan is het er de tijd niet voor joh… Maak je niet te druk, het komt wel.

Als je teveel blijft pushen gaat het voor hem ook vervelend worden, terwijl het iets moet worden wat de gewoonste zaak van de wereld is :wink:

Ik zou m even laten, en dan later nog eens proberen.

Hier precies hetzelfde verhaal…

Een paar maanden terug ging het geweldig met plassen op het potje. Stickers erbij en zelfs een kado gekregen. Wat was hij trots. Maarr

na een ongelukje op de creche is het over en voorbij…

Vorige week nog weer geprobeerd maar nee hoor op 1 plasje in het potje na de rest op de bank en de grond en in broek :?

Dus maar weer gestopt…

Ook geeft hij het niet aan als hij een vieze luier heeft. Hij plast soms door zijn luiers heen dus broek nat. Na een paar keer zou je denken dat wil ik niet meer maar nee hoor dat maakt hem niet uit…

Yuri wordt ook sept 3 trouwens :smiley:

Nou we zijn toch weer een dagje begonnen :roll:

Vannacht voor het eerst in zijn half hoogslaper geslapen en nu was hij vet stoer :inlove: (zoals hij zelf zei), dus wilde ook geen luier meer aan.

Dus vol goede moed toch maar begonnen…

al 3 plas-stickertjes en 2 ongelukjes, maar we zijn weer op weg.

Zelfs toen Mama moest plassen wilde hij voor mij een stickertje plakken :inlove: :inlove:

Maar nu even wat anders…

Vanmiddag willen we even de stad in, moeten we dan doorzetten en hem daar ook zonder laten lopen, of toch maar even met luier…??

Manlief vind het niets onder luier aan, maar ik denk doorzetten… :roll: :wink:

Weet je wat hier ook best goed helpt, een luchtige broek aan.

Dan hebben ze het gevoel dat ze “bloot” zijn en zullen ze niet zo snel wat laten lopen!

Hier werkt dat best goed!

toen anna zindelijk aan het worden was zijn we ook zonder luier, maar met potje en schone kleding op pad gegaan. Anders leek het ons te verwarrend. Met een potje in een plastic tasje, die we gewoon buiten tevoorschijn haalden als ze moest plassen. (als we een toilet moesten zoeken waren we vaak net te laat). Tot nu toe geen rare reacties gehad, als was het soms wel een maf gezicht…

Toevallig heeft anna nu wel weer heel vaak ongelukjes, maar dat is vaak als er ontlasting dwars zit. Wij laten het gewoon maar gaan, droge broek aan en weer verder spelen.

Anna blijft trouwens `s nachts wel altijd droog, dus we weten zeker dat ze het wel aankan

Dag 1: Vandaag 2 ongelukjes gehad en 6x een plasje op potje…

we zijn super tros, nu op naar morgen… dag 2 :thumbup:

Dag 2; ja vandaag een super dag gehad… 10 plasjes op het potje 1 ongelukje (omdat zijn broekje niet ver genoeg naar beneden ging) en verder super goed gedaan!!!

ben zo trots op mijn ventje :dance: :dance:

Dag 3, een wat mindere dag…

4 ongelukjes en 7 plasjes, dus 7 stickertjes.

Een poepje durft hij nog niet echt…

Maar vaak heeft hij deze al in zijn luier als hij wakker wordt 's morgens :wink:

Gaat goed, meid. Maar hoe frustrerend het ook is…ze laten zich niet dwingen. Kijk maar naar Nine, die was ook erg laat. Was nog niet eens helemaal zindelijk toen ze naar school ging. En eenmaal op school heeft ze in dat jaar maar 2 ongelukjes gehad… :thumbup:

Het komt goed hoor. :hug: