Jawel… ook Mellie is al bijna aan de beurt :dance:
Dus we gaan aftellen naar de bevalling.
Mel veel succes met de laatste loodjes en leef je lekker uit hier! :-*
(Poll samengesteld in overleg met Mellie :mrgreen: :thumbup: )
Ik heb op 37 weken gestemd, aangezien die kleine er nu al elke keer uitwil…
Hoe voel je je verder Mellie?
Ik stem op 38 weken! :thumbup: Spannend hoor Mellie, alles zo ver klaar?
Ja me2 met 38 weken … :dance:
Go Mel :thumbup: :thumbup:
Hihi, leuk dit :inlove:
Het gaat wel goed hoor, ik ben wel veel moe door het niets doen maar het scheelt iig harde buiken en weeën :mrgreen:
@Claudje wrote:
Ik stem op 38 weken! :thumbup: Spannend hoor Mellie, alles zo ver klaar?
Alles is zo’n beetje klaar, hier en daar wat kleertjes wassen en inruimen en het ledikantje moet nog geschilderd worden maar daar hebben we papa voor :inlove:
Verders hier héél véél meegelezen en ik heb wel een redelijk goed idee waarom het bij Ryan toendertijd misging dus ik ben deze keer goed voorbereid op de BV. (ik dacht bijvoorbeeld bij de regeldagen dat ik geen BV meer had :roll: )
Ik heb ook naar het beleid in het ziekenhuis gevraagd (als ik toch te vroeg beval) en die zijn hartstikke pro en vertelden mij precies wat ik wilde horen :dance:
Kolfset en flesjes staan ook klaar dus Mellie is er klaar voor

Ik zeg met 39 weken… Nu de eigenwijs uithangen en eruit willen, dan zometeen lekker blijven zitten… Toen niet? dan wachten jullie nu maar effe… :mrgreen:
Dat denk ik dus ook, Ron… na een ‘let me out’ gevoel blijft ze nu nog maar even lekker in haar mama’s mooie buikje… :mrgreen:
Maar ik heb op 39 wkn gestemd…
Je klinkt goed voorbereid lieverd… :thumbup:
ik denk ook met 39 weken meid…
Ik denk 38 weken
de uitgerekende datum, lijkt me echt iets voor jou
leuk weer een afteltopic! heb op 38 weken gestemd
Whaha! Zou een stunt zijn hé als Madam pas laat haar snuitje besluit te laten zien :mrgreen:
Oooh ik hoop zo dat ik goed voorbereid ben…een heel groot verschil is dat ik nu een man achter me heb staan die net zo pro-bv is als ik :inlove:
Ik had met Ryan dus ook mijn moeder en zus (ik woonde bij mijn moeder in) die van alle kanten liepen te tetteren: Mel kap nou, je ziet dat je geen melk hebt en je word er ziek van (ik viel snel en veel af door de BV) …plus het cb die zoiets had van: nou dan ga je Similac kopen meid :roll:
Ryan was 4 weken oud en was 1100 gram aangekomen in die 4 weken dus achteraf lag het blijkbaar niet aan mijn melk :wall:
Later leerde ik pas wat regeldagen waren, en de diverse manieren om je productie op pijl te houden en zo maar toen was het al te laat
Dus heb het nu op een rijtje gezet voor mezelf:
*lekker clusteren als er ‘geregeld’ moet worden
*gewoon op verzoek ipv op de klok kijken
*véél eten :drool:
Vergeet ik nog iets?
Weet je wat ik belangrijk vond? Je rust…
Ik viel ook veel af… en die kleine bouillon soepjes deden hier goed…
Bovendien, probeer de eerste tijd echt s’middags een uurtje te gaan liggen… echt Mel, dat doet zoooo goed… als je iemand hebt die dat kan regelen voor je… DOEN! je krikt daar zo van op he… :thumbup:
veel drinken, lekker slapen die eerste maanden, vooral overdag want 's nachts wil dat dan weer niet helemaal zoals jij wilt, en vooral ontspannen.
En trots zijn en genieten :inlove:
En als je veel afvalt en je wordt snel moe: eet lekker zout. Ik was niet van de bouillonsoepjes maar van de zoute sticks. Ja die droge smerige met zoutkorrels erop. Ideaal bij lage bloeddruk, vermoeidheid enzo.
ik ben nieuwsgierig naar minimel.
@Mellie wrote:
Dus heb het nu op een rijtje gezet voor mezelf:
*lekker clusteren als er ‘geregeld’ moet worden
*gewoon op verzoek ipv op de klok kijken
*véél eten :drool:
Vergeet ik nog iets?
JA: genieten

(niet dat ik er iedere keer weer zwijmelend bij lig, maar hoe langer ik bv geef hoe specialer ik het vind 8) )
@lydia wrote:
veel drinken, lekker slapen die eerste maanden, vooral overdag want 's nachts wil dat dan weer niet helemaal zoals jij wilt, en vooral ontspannen.
En trots zijn en genieten :inlove:
En als je veel afvalt en je wordt snel moe: eet lekker zout. Ik was niet van de bouillonsoepjes maar van de zoute sticks. Ja die droge smerige met zoutkorrels erop. Ideaal bij lage bloeddruk, vermoeidheid enzo.
ik ben nieuwsgierig naar minimel.
jaaa die had ik ook joh… die zoutsticks… :drool:
ik vrat kilo’s cashewnoten :mrgreen:
Mel ik vind het knap dat je je zo hebt voorbereid zeg!!! En ook realistisch!
Ik vind zelf, heel eerlijk gezegd, BV geven de eerste maanden heel erg intiem en gezellig en bijzonder. Maar ook ontzettend afzien, leren en investeren. Het heeft best wat doorzettingsvermogen gevergd. En een goede LK en een goed forum :mrgreen:
Maar ik vond het 's nachts voeden, ondanks dat het zwaar was, het mooiste. Zo met zijn tweetjes, iedereen slaapt…Dat je een kind kunt grootbrengen met je eigen lichaam. Ik blijf het bijzonder vinden!
En ondanks de zware eerste maanden voed ik nog steeds (riep zij trots 8) )
Hmmm zoute stickjes en cashewnootjes zijn nou niet bepaald een straf :drool:
Maar het word sowieso genieten, met Ryan vond ik het ook heerlijk :inlove:
Zal eens op zoek gaan naar een foto :mrgreen:
Rust nemen moet ook lukken, Ryan gaat immers naar school dus ik kan lekker overal de tijd voor nemen
Vandaag is miepie lekker vervelend, die wil met haar knietje door mijn buikwand heen geloof ik :think:
En Nyn; nog steeds? Bikkel! :inlove: Daar mag je met recht trots op zijn, net als Fai :-*
Hoe is het hier ???
@Mellie wrote:
Hmmm zoute stickjes en cashewnootjes zijn nou niet bepaald een straf :drool:
Maar het word sowieso genieten, met Ryan vond ik het ook heerlijk :inlove:
Zal eens op zoek gaan naar een foto :mrgreen:
Rust nemen moet ook lukken, Ryan gaat immers naar school dus ik kan lekker overal de tijd voor nemen
Vandaag is miepie lekker vervelend, die wil met haar knietje door mijn buikwand heen geloof ik :think:
En Nyn; nog steeds? Bikkel! :inlove: Daar mag je met recht trots op zijn, net als Fai :-
ow das fijn meid… lekker bankhangen met kwijl soaps op tv… beetje voorbereiden… kleertjes klaarleggen, opnieuw vouwen, en opnieuw en opnieuw… genieten van al dat roze… :inlove:
hihi… niet leuk voor jou maar moet stiekem wel lachen om die kleine draak die zit te schoppen… dat word een echte rouwdouwer :mrgreen:
ja Nynke, we voeden op 3 dagen na evenlang… :inlove:
rustig aan Mel… :-