Nando groeit zo hard dat hij bijna niet meer in z’n wiegje past. En z’n ledikantje past helaas niet in onze slaapkamer, tenzij de kledingkast naar een andere kamer gaat. Maar ik wil nog helemaal niet dat m’n kleintje nu al in z’n eigen slaapkamer gaat slapen :oops: . Dat lijkt me ook niet handig met de borstvoeding.
Valt het uiteindelijk wel mee als ze eenmaal op hun eigen kamer slapen of zal ik toch moeite doen om de kast te verplaatsen? Of heeft iemand nog andere tips? Bij ons in het grote bed laten slapen vind ik geen optie (we gebruiken een dekbed en dan slaap ik ook niet lekker).
Ook niet in de kinderwagenbak? Daar sliep Katie eerste 3 maanden bij ons op de kamer. Ik durfde haar niet tussen ons in te leggen met verschoonkussen omdat vriendlief enorm draait in bed :lol:
Tijdelijk een andere wieg op MP kopen ?
Ik heb een schommelwieg van hout, en ze past hier zeker 6 a 8 maanden in.
Ik wilde Dean eerst ook niet in zijn eigen ledikant te leggen hebben. Maar toen ik hem eenmaal uit de wieg had gehaald en in zijn eigen ledikant op zijn eigen kamer liet slapen, sliep hij direct door.
Ik weet niet hoe vaak Nando nog komt 's nacht. Maar ip maakt het geen verschil. Het is eerder voor jou makkelijk zodat je niet je bed uit hoeft.
jesse heeft hier bijna 5 maanden bij ons gelegen,vond het heerlijk! Toen was zijn wiegje ook echt wel te klein, dus moest hij over naar zijn eigen bedje. Hub vond het wel tijd, ik vond het erg jammer… maar de rust in je eigen slaapkamer die je ervoor terug krijgt is ook wel lekker moet ik zeggen hoor… We hadden een bopita hoge wieg.
jesse heeft hier bijna 5 maanden bij ons gelegen,vond het heerlijk! Toen was zijn wiegje ook echt wel te klein, dus moest hij over naar zijn eigen bedje. Hub vond het wel tijd, ik vond het erg jammer… maar de rust in je eigen slaapkamer die je ervoor terug krijgt is ook wel lekker moet ik zeggen hoor… We hadden een bopita hoge wieg.
Dat si wel een erg klein wiegje dan :shock:
Onze kinderen lagen er tot 9 maanden in…
Is hij echt te klein of duwt je kindje zich naar boven? Dan is hij niet te klein en doet hij waarschijnlijk in een ledikantje weer het zelfden…
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik Nando dan straks toch in z’n eigen kamer in het ledikantje ga leggen. 's Nachts slaapt hij goed door. Meestal heeft hij de laatste voeding als wij naar bed gaan, zo rond half 11. Dan komt hij pas weer rond 7 uur. Ik heb zo’n mooi rieten mozeswiegje, binnenmaat 75cm. Volgens mij niet echt klein, maar je hebt iid grotere wiegjes. De kinderwagenbak is trouwens net zo groot. Nando was bij z’n geboorte 51 cm. Vorige week was hij al 61 cm. Da’s dus 10 cm in ruim 2 maanden (tja ik geef slagroom :roll: ). Ik ben benieuwd hoelang hij dus nog in z’n wiegje past, maar ik ga het zo lang mogelijk proberen…
die mozesmandjes noemen ze dan ook om die reden vaak een " 3 maands wiegje"
Met opmaakmateriaal mee houd je geen 75 cm over namelijk…
Mies sliep ook in zo’n wiegje en was er met 10 weken echt wel uit.
Was ook zo’n flinkerd.
De kinderwagen kon hij langer in, maar we hadden dan ook een bugaboo met een matrasmaat van 80 cm (78 eigelijk) en doordat het wel een rechthoek was en hij rustig schuin ging liggen hebben we dat weten te rekken tot bijna 7 maanden.
De reiswiegjes van quinny, hebben zo’n eivorm en zijn rond de handgrepen smaller. Hierdoor zijn de meeste kinderen er snel uit.
bewust nu omdat ik grote kids baar een grote kinderwagenbak uitgezocht… een maxi cosi mura bak… binnenmaat gaat ook richting de 80 cm.
Maar ja, das niet waar je meteen aan denkt bij een eerste kindje.
Ik zou het ook gewoon nog even rekken, zolang hij er goed in slaapt vind hij het blijkbaar wel prettig en dan maar naar zijn ledikant.
Suus slaapt in de wieg op haar eigen kamertje, ze maakt enorme herrie.
Dat is een wieg van 40x 80… Kan ze vooralsnog wel even in.
Tsja ik geef geen bv maar Roan lag echt al na 2,5 week op zijn kamer. Echt ideaal hoor… Ook toen ie nog gewoon nachtvoeding kreeg.
Maar goed, voor mij was het anders. Ben een moeielijke slaper en Roan hield mij wakker en dan ben je gauw geneigd snel te voeden etc…
Dus ik was blij dat ie naar zijn eigen kamertje ging in het ledikant. Hij vond het absoluut niet erg. En slaapt daar prima, ook overdag!
Cell, bij een eerste kindje denk je er idd echt niet aan hoelang ze in een kinderwagen of wiegje kunnen slapen. Och, ik ben allang blij dat Nando gezond is en goed groeit
Sanne, als ik slaap, lig ik juist half in coma. Daarom vind ik het ook zo heerlijk dat hij nu nog naast me ligt. Tegen de tijd dat Nando echt wakker is, ben ik ook wakker. Nou ja, meestal dan, een keertje werd ik pas wakker toen hij al echt aan het huilen was :oops: . Ik ben bang dat ik niet wakker word als Nando in een andere kamer ligt. We merken het wel.
babyfoon naast je neer zetten :thumbup:
Hebben wij bij alle kinderen wel gedaan toen ze dan uiteindelijk voor het eerst op hun eigen kamertje sliepen.
Nu ook weer, Suus slaapt 1 verdieping lager, de babyfoon staat op haar kledingkast en de ontvanger op mijn nachtkastje.
Ik kan hem zacht of uit zetten als ze te lawaaiig is en het dan maar ervaren, maar afgelopen week had ze haar enting gehad en dan wil ik toch wel horen of ze goed slaapt en niet ziekig word.
Dus dan gaat hij gewoon aan hoor :thumbup: