Hallo Allemaal,
Wij willen voor ons kindje een rotan wiegje waar ik vroeger in heb gelegen opnieuw bekleden. Ik weet alleen niet waar ik op moet letten. Heeft iemand hier tips voor?
Verder zou ik graag wat voorbeelden willen zien ter inspiratie. Dus als jullie foto’s hebben van een mooi bekleede wieg… Ik ben heel neiuwsgierig!!
Heb je de oude bekleding van de wieg wel?
Wij gebruiken ook een oude wieg uit de familie, ik heb gewoon goed gekeken naar de bekleding die er nog bij zat en aan de hand daarvan nieuwe gemaakt.
Zal eens kijken of ik een foto kan vinden!
Ik meen me te herinneren dat het gewoon een rechte strook was, waaraan een rand gerimpeld is. Die strook moet lang genoeg zijn om goed onder het matrasje weg te kunnen stoppen zodat het strak langs de wieg zit en de baby het niet kan gaan vastgrijpen/lostrekken.
Hey Lune, mag de bovenkant dan wel gerimpeld zijn? of moet dit recht en strak zijn?
Als je een foto heb… graag. Ik heb de wieg nog niet opgehaald. Dat ga ik binnenkort doen. Dan zal ik even kijken hoe de huidige bekleding eruit ziet.
Hier ons beklede rotan wiegje. wij hadden er aan het hoofd-einde nog een oude molton tussen genaaid. Wel ook gewoon gerimpeld bij het hoofdeinde, maar wel echt goed stevig vast gezet.
Groetjes,
LaBruja
ons wiegje
Mooie wiegjes zeg! Met die broderietjes… zo schattig. Alvast bedankt! Misschien komen er nog mer foto’s van wiegjes??
Foto van ons opnieuw beklede wiegje
Hier onze wieg
Dit is onze familiewieg. Zo’n 6 jaar terug opnieuw bekleed en met lintjes vastgeknoopt (nadeel is alleen dat de strikjes snel loslaten).
Wij hebben hier ook een mooi wiege :inlove:
Even opletten dat alles goed vast zit want als ze wat groter zijn gaan ze trekken e.d. en kunnen ze de bekleding over zich heen trekken…
Verder vind ik het zelf belangrijk dat het natuurlijk materiaal is zodat het geod ademt. De bekleding is bij ons van katoen met een zijde hemeltje.
Bedankt allemaal! Miro, helaas is jouw wiegje niet te zien.
Hoe meer voorbeelden hoe beter!
Onze wieg heeft een ronde kap van zichzelf. Ik twijfel of ik die erop laat of eraf haal en dan net als die van maaike open laat en met strikjes eromheen maak.
:inlove: :inlove: :inlove: wat een superlieve wiegjes…!
Groetjes,
LaBruja
Onze wieg…
[/img]
@poppetje wrote:
Bedankt allemaal! Miro, helaas is jouw wiegje niet te zien.
Vreemd :think: ik zie hem wel.
Ik zet hier wel even een link neer naar een topicpagina waar ik hem ook heb staan. Moet je wel even naar beneden scrollen.
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=89004&postdays=0&postorder=asc&start=330
onze wieg:
over een paar maanden weer in gebruik :inlove:
hier onze wieg:
Wieg waar Pete in heeft gelegen, maar ook mijn man en zijn 2 oudere broers, mijn schoonmoeder had hem opnieuw laten bekleden :inlove:
wat een prachtige wiegjes!!!
Ik wil tzt ook mijn oude wieg gebruiken, dit geeft al een hoop inspiratie voor het bekleden!!
zucht :inlove:
Echt leuk idd al die wiegjes… zoooo lief :inlove:
Ook grappig hoeveel verschillen er zijn. Wij hebben 2 wiegjes te bekleden. 1 komt op onze slaapkamer en 1 op de kamer van het kindje. In een heb ik zelf gelegen toen ik klein was in de ander mijn vriend. Ik vind dat zo leuk!
xx
Wij hadden echt wel een heel ander wiegje, grappig om te zien!
Eerst hing hij aan touwen, bij de jongste stond hij op het onderstel en kreeg hij een hemeltje.
Ik hou dus niet zo van de klassieke zoete stofjes