Wie wil op Santos passen?

Mijn schoonmoeder gaat onverwachts over 4 weken naar Afrika. Ze heeft een heel lieve heidewachtel Santos, die niet mee kan.



Ik wilde wel op hem passen, maar hub durft het niet aan met onze oude poes Famke (14).

Beest heeft nog nooit honden gezien en we zijn bang dat ze een hartstilstand krijgt als ze die enthousiaste hond voor haar bench ziet staan.



Dus zit ze nu met een probleem, want de kennel vindt hij niks…



Dus nu proberen we via andere wegen iemand te vinden die het leuk zal vinden 3 maanden op een lieve hond te passen…

En ik hoop dat dat misschien via deze weg kan lukken.



Santos is een lieve gecastreerde heidewachtel,die stapel is op kinderen. Het is een zeer aanhankelijke hond, waar we nog nooit wat kwaads in ontdekt hebben.

Hij is opgegroeid met kinderen (wij woonden daar in, toen hij kwam) en is nu helemaal blij als alle kleinkinderen er zijn, 4 stuks.



Hij is netjes opgevoed, maar kan niet los lopen. Wel vind hij het heerlijk om te stoeien tijdens het wandelen, dan maakt de riem hem niks uit…



Ik hoop dat er misschien iemand is, die zich die maanden over hem wil ontfermen.

3 maanden is ook wel erg lang voor in een kennel.



Ik ga eerst vragen wat manlief vind, wij willen volgend jaar zelf weer een hond in huis, bewust pas als Suus 2 is.

Hebben altijd honden gehad, beide overleden aan ouderdom.

Dus ik zou het wel erg leuk vinden om “alvast” weer een hond in huis te hebben, al is het maar tijdelijk.



Maar zoiets moet mijn man ook achter staan, dus ik gooi het eerst in de groep en als hij het oke vind, dan pb ik je wel… :wink:



Groetjes

Gráág, kijk hem maar even héél lief aan :wink:

oh ik had je heel graag willen helpen, echt waar maar met 2 honden, een kat en 3 kinderen word het een beetje vol als er nog een hond bijkomt vrees ik :cry:

Helaas… Mijn man ziet het ook niet zitten.

4 kinderen en een vreemde hond die na 3 maanden weer weg gaat.

Hij is bang dat dit voor de kinderen heel moeilijk zal zijn en heeft ook zoiets van… wat als het nou niet gaat, zo’n beestje is gewend aan de eigen baas, vaak hebben “occasion” honden alwel 6 tot 10 weken nodig om te wennen aan een nieuwe baas en dan zou santos net gewend zijn aan hier en gaat hij weer terug naar zijn eigen baas. Dat is ook best verwarrend voor een dier.



En dat punt ben ik eigelijk wel met hem eens.



Er zijn volgens mij ook wel au-pairs en dergelijke die dit soort klussen oppakken, of zit je schoonmoeder dan met het kostenplaatje?

en ik bedoel occasion niet oneerbiedig, daarom ook tussen haakjes.

Maar onze 2e hond was dus een occasion :mrgreen: Rocky was een kruizing tussen een poedel en een keeshond en kostelijk om te zien zo grappig.

Maar totaal verknald bij mensen die hem de dienst lieten uitmaken.

We hebben er een hele kluif aan gehad om hem socialer te krijgen en meer honds te laten gedragen en hij was 8 dat hij bij mij kwam en 14 jaar toen hij overleed.

Dus weet wel dat het idd een tijdje duurt voor een hond je als nieuwe roedelleider accepteerd. Dat is dan met 4 kinderen die in wezen ook een deel van de roedel zijn, best lastig.



Ik hoop dat jullie een oplossing vinden :pray:

Ik begrijp het hoor Cell…

Santos is idd ook een occasion, maar dat pakte gelukkig snel goed uit…

Hij was dan ook nog jong toen hij bij “ons” kwam, iets over een jaar…



We zoeken gewoon verder…

Owwww zou me wel geweldig lijken. Heb het topic al paar keer bekeken Ik woon ( denk ik ) alleen heel ver af.

En best wel klein, het is een grote hond hé?

IK ben alleen ( dus hoef geen rekening te houden met… )maar ben wel zo nu en dan afwezig ( werk, winkel, bezoek )



Hopelijk vind je een heel fijn onderkomen voor het tijdelijke avontuur van zijn baasjes.



Succes :shifty:

Geloof mijn schoonmoeder nu iemand heeft die 3 maanden in haar huis op Santos gaat passen…

Via één of andere organisatie geloof ik…

Dus als het goed is is het geregeld…

:dance: Ow gelukkig zou top zijn !

Hmm, zou mijn ding niet zijn. Wij hebben ook een hond, en vind dat, als je voor zo’n beestje kiest, je geen tripjes van 3 maandenlang moet maken… :oops: Je weet dat je, als je een hond neemt, er aan vast zit en ik zou dat beestje dus vervolgens niet maandenlang maar ergens zien te ‘dumpen’ (want zo noem ik het als er zelfs wildvreemden voor gezocht worden) zodat je lekker 3 maanden op vakantie/reis kan… :oops: :shifty:

@Selena wrote:

Hmm, zou mijn ding niet zijn. Wij hebben ook een hond, en vind dat, als je voor zo’n beestje kiest, je geen tripjes van 3 maandenlang moet maken… :oops: Je weet dat je, als je een hond neemt, er aan vast zit en ik zou dat beestje dus vervolgens niet maandenlang maar ergens zien te ‘dumpen’ (want zo noem ik het als er zelfs wildvreemden voor gezocht worden) zodat je lekker 3 maanden op vakantie/reis kan… :oops: :shifty:




Er zijn mensen die hun hond in een pension brengen, is dat dan minder wildvreemd ? Trouwens, er zijn mensen die hun hond aan een boom binden ( :silenced: )



Wisje verteld helemaal niet waarom haar schoonmoeder zo lang naar Afrika gaat en je hebt er meteen een oordeel over.

En wat dan nog, al gaat ze voor een mooie reis, is dat zo erg ? Ze zoekt een lieve oppas voor haar hond en hoe dat wordt gevonden is toch bijzaak ? Moet je je hele leven dan wijden aan je hond ? Dat doen wij ook niet hoor. Wij gaan ook verschillende keren op reis per jaar en dan gaat onze hond ook ergens anders heen.

Whats the big deal ?

Ze gaat idd niet voor een plezierreisje… En ja, dan zit je met een hond, nou met elk huisdier… Want zelfs een goudvis kun je zolang niet alleen laten…



En omdat het zo kort dag is, kan Santos ook niet mee, ivm caranteine (of hoe je dat ook schrijft… En of je dat een beest aan moet doen???

Dan nog hoort er geen oordeel te zijn wisje. Ik hoop dat de zorg goed is door die instantie en dat een goede trip gemaakt wordt door de baasjes.



Ik denk dat het voor hen ook niet makelijk is deze stap te maken , 3 maand weg zonder hun hondje.



Het betuigd van goede zorg, door juist opvang te regelen :thumbup:

Nou, als ik er wat over wil denken, denk ik er wat over. Laat me niet door anderen vertellen waar ik wel en geen mening over mag hebben. :wink: Maar goed, ik zeg alleen dat ik dat niet zo zou doen. Jullie blijkbaar wel. Nou ja, ieders zo hun ding dan maar en zand erover.

@Selena wrote:

Nou, als ik er wat over wil denken, denk ik er wat over. Laat me niet door anderen vertellen waar ik wel en geen mening over mag hebben. :wink: Maar goed, ik zeg alleen dat ik dat niet zo zou doen. Jullie blijkbaar wel. Nou ja, ieders zo hun ding dan maar en zand erover.


Dan denk je dat toch lekker in je hoofd? Moet je dat perse in dit topic zetten? :think:





@Karin2: Pension is ook niet de goedkoopste… Zeker niet voor 3 maanden :shifty:

@Mariiyelle wrote:

@Selena wrote:
Nou, als ik er wat over wil denken, denk ik er wat over. Laat me niet door anderen vertellen waar ik wel en geen mening over mag hebben. :wink: Maar goed, ik zeg alleen dat ik dat niet zo zou doen. Jullie blijkbaar wel. Nou ja, ieders zo hun ding dan maar en zand erover.


Dan denk je dat toch lekker in je hoofd? Moet je dat perse in dit topic zetten? :think:





@Karin2: Pension is ook niet de goedkoopste… Zeker niet voor 3 maanden :shifty:




Het was ook geen tip Mariiyelle.

informeer eens bij een hondenschool ?



bij ons worden nl veel honden opgevangen…