wie wil de foto van mijn zoontje bewerken

Hoi



Ik heb net eindelijk een foto kunnen maken waarop zoonlief lacht.

Altijd ben ik net te laat want duurt een eeuwingheid voor ie een keer fotograveert en dan is zoonlief het alweer beu.



Maar nu vindt ik de foto vrij fletch en misschien een andere achtergrond nu heb ik daar dus echt helemaal geen verstand van :oops:



Wil de foto evt. ook voor opa’s en oma’s afdrukken en inlijsten en apart nog misschien een kerstkaart van maken en per mail versturen.



Dus mijn vraag of je zijn gezichtje misschien iets minder fletsch kan maken en een kerstachtergrond en een normale voor inlijsting :oops:



Echt super bedankt alvast :-* :-* :-* :-* :-*

Ik kan het niet hoor, maar Mateo zit hier op schoot en zegt: “kijk dat is Mateo”…



Dus ik zeg, wie heeft dan de foto gemaakt: papa… :inlove: :inlove: :inlove:

hahahahaha



lief :inlove:



zijn broertje is wel bijna even oud, hoe gaat het met micah ?

Je kan op internet hele leuke gratis programma’s downloaden, bijv deze van google

het heet picasa http://picasa.google.nl/intl/nl/#utm_source=nl-all-more&utm_campaign=nl-pic&utm_medium=et

Let wel op dat je met bewerken altijd eerst even een kopie van je foto maakt en je kopie gaat bewerken. Vooral met picasa, die schijnt soms nog wel eens snel de wijzigingen op te slaan, dat zou zonde van je origineel zijn, dus altijd met kopietjes werken.



En wat ook een mooi en eenvoudig programma is deze, dit is ook een gratis programma http://www.downloadstad.nl/download/photofiltre.html in het midden van de pagina staat met grote letters photofiltre gratis downloaden, dan installeert hij het zo goed als vanzelf. dit is echt een mooi programma. Je kunt daar op filters klikken en dan verandert je foto in 1 stapje, je kan ook sepia, zwart-wit, antiekstand, verscherpen, verzachten, vormpjes enzo. Ik vind dit een heel fijn programma voor een gratis programma. Als je er niet uitkomt dan pb me maar even ,dat lees ik wellicht eerder dan dit topic Hier zit ook zeker wel een filter bij om jouw foto te bewerken.:smiley: succes.

Hij vind zichzelf toch echt op Fransje lijken… :lol: :lol:



Met Micah gaat alles goed hoor…Hij loopt en kletst, maar slaapt wel heel slecht in de nacht…



Maar ik hou maar op want ik zit je topic te bevuilen en je hebt nog steeds niemand die het wil bewerken…

@Marlous wrote:

Hij vind zichzelf toch echt op Fransje lijken… :lol: :lol:



Met Micah gaat alles goed hoor…Hij loopt en kletst, maar slaapt wel heel slecht in de nacht…



Maar ik hou maar op want ik zit je topic te bevuilen en je hebt nog steeds niemand die het wil bewerken…




hahahaha



geef ze maar een dikke knuffel

ik vraag me trouwens ook af op welke stand je je fototoestel hebt, kan je die instellen? ik zie namelijk dat je achtergrond scherp is en de voorgrond wat waziger, maar dit kan ook de bedoeling zijn. Mocht je juist de voorgrond scherper willen hebben, dan kun je misschien je diafragma anders instellen. mijn tip bij kinderen is ook vaak om een snelle sluitertijd in te stellen, want kinderen zijn altijd zoooo beweeglijk :wink: :lol: :lol: :lol: succes!

@pinkeltje wrote:

Je kan op internet hele leuke gratis programma’s downloaden, bijv deze van google

het heet picasa http://picasa.google.nl/intl/nl/#utm_source=nl-all-more&utm_campaign=nl-pic&utm_medium=et

Let wel op dat je met bewerken altijd eerst even een kopie van je foto maakt en je kopie gaat bewerken. Vooral met picasa, die schijnt soms nog wel eens snel de wijzigingen op te slaan, dat zou zonde van je origineel zijn, dus altijd met kopietjes werken.



En wat ook een mooi en eenvoudig programma is deze, dit is ook een gratis programma http://www.downloadstad.nl/download/photofiltre.html in het midden van de pagina staat met grote letters photofiltre gratis downloaden, dan installeert hij het zo goed als vanzelf. dit is echt een mooi programma. Je kunt daar op filters klikken en dan verandert je foto in 1 stapje, je kan ook sepia, zwart-wit, antiekstand, verscherpen, verzachten, vormpjes enzo. Ik vind dit een heel fijn programma voor een gratis programma. Als je er niet uitkomt dan pb me maar even ,dat lees ik wellicht eerder dan dit topic Hier zit ook zeker wel een filter bij om jouw foto te bewerken.:smiley: succes.




ben nu die fotofiltre aan het downloaden picassa had ik al maar daar kon ik niet super veel mee

@pinkeltje wrote:

Je kan op internet hele leuke gratis programma’s downloaden, bijv deze van google

het heet picasa http://picasa.google.nl/intl/nl/#utm_source=nl-all-more&utm_campaign=nl-pic&utm_medium=et

Let wel op dat je met bewerken altijd eerst even een kopie van je foto maakt en je kopie gaat bewerken. Vooral met picasa, die schijnt soms nog wel eens snel de wijzigingen op te slaan, dat zou zonde van je origineel zijn, dus altijd met kopietjes werken.



En wat ook een mooi en eenvoudig programma is deze, dit is ook een gratis programma http://www.downloadstad.nl/download/photofiltre.html in het midden van de pagina staat met grote letters photofiltre gratis downloaden, dan installeert hij het zo goed als vanzelf. dit is echt een mooi programma. Je kunt daar op filters klikken en dan verandert je foto in 1 stapje, je kan ook sepia, zwart-wit, antiekstand, verscherpen, verzachten, vormpjes enzo. Ik vind dit een heel fijn programma voor een gratis programma. Als je er niet uitkomt dan pb me maar even ,dat lees ik wellicht eerder dan dit topic Hier zit ook zeker wel een filter bij om jouw foto te bewerken.:smiley: succes.




hoe kan ik er dan een foto intoevoegen ziet er uit als een vrij lastig programmatja eerlijk gezegt :oops:

die is helemaal top. als je dan die opent en je kijkt in de werkbalk bovenaan, dan zie je het woordje “filter” staan. Daar kan je voor allerlei bewerkingen kiezen. Klik maar gewoon eens wat op dingen ,dan zie je het verschil wel. je werkt toch met een kopie en kan ook een stap ongedaan maken.

wat een supermooie filter is is deze: filter/ color/ tarnish colors dit is een soort van oude foto met een mix van kleur en zwart wit, het zit er een beetje tussenin. ik vind hem super. en om je foto scherper te maken kan je kiezen voor filter/sharpen/sharpen… je kan ook more sharpen doen, maar dat is eigenlijk voor heeele wazige foto’s.



ik hoop dat je met dit leuke programma iets kunt, dan kun je fijn allemaal foto’s gaan bewerken :smiley: :lol: succes

je kan gewoon een foto openen door te klikken op file / open dan krijg je een scherm van je pc en kan je een leuke foto openen en verder gewoon basis houden en via filters klikken.

dit zijn foto’s met echt oud effect en eentje van die mix tussen zwart-wit en kleur

dankje zit er nu een beetje mee te spelen :lol: :-*

deze heb ik even met paint shop pro gedaan, dit is niet een gratis programma, misschien kan je met deze foto verder aan de slag?



of misschien vind je deze bovenste mooier

haha, ben ook even gaan spelen. Het resultaat is ehm … bizar?







Je ziet het. Ik ben er ook heeeel handig in!

bedankt pinkeltje het ziet er in ieder geval beter uit niet meer zo bleek en fletsch

@Dame wrote:

haha, ben ook even gaan spelen. Het resultaat is ehm … bizar?







Je ziet het. Ik ben er ook heeeel handig in!




aldoende leert men…ik probeer ook altijd gewoon dingen uit en dan ontdek je vanzelf wat je mooi vind :lol:

misschien handig om te weten,

de mooiste foto’s maak je bij veeeeel daglicht en zonder flitser. het liefst buiten. De flitser is vaak de boosdoender van fletsche (schrijf je dat wel zo?) foto’s.

Enne paint shop pro is een mooi fotoprogramma, maar kost wel geld. je kan erbij ook een handleiding kopen. beide zijn in nederlands. als je veel houdt van foto’s bewerken is dit een aanrader. Photoshop is ook goed, maar niet makkelijk als je niet regelmatig foto’s bewerkt.

ik bewerk zelf wel veel omdati k ook aan scrapbooken doe :smiley:

nog ff deze :smiley:



ps ik zal de foto’s er straks weer afhalen

Misschien is dit wat?

Als je iets anders wilt, mag je het mij gerust zeggen… dan knutsel ik nog effe verder !