Wie weet wat dit voor planten/bloemen zijn ??

Vandaag zijn we gaan wandelen in Valkenburg langs de geul.



Daar stonden hele mooie bloemen, ze lijken een beetje op orchideeen. Maar dit zijn echt grote planten.



Wie oh wie weet wat t zijn …











Het zijn dus planten van ongeveer 1,5 meter hoogte met langwerpige bladeren, en heel veel van deze bloemen erop.

:think: geen idee, mijn eerste gedachte ging ook naar orchideeen uit.

vriendlief ddenkt (weeet bijna zeker) leeuwenbek :wink: heeft op zo’n speciale school gezeten daarvoor (is nu ook tereinmeester dus heeft een goede school gekozen :wink: )

als ik google op leeuwenbek zou ik ook zeggen dat is het ,



zelf had ik geen idee :oops:





idd een erg mooi bloempje.

De Leeuwenbekjes die ik kan vinden op Google zien er allemaal anders uit dan deze.



Word gek van de bloemen en planten haha, zoek al de hele dag naar de naam van die bloem haha

je hebt ze ook in verschillende vormen kijk maar via wikipedia

http://nl.wikipedia.org/wiki/Leeuwenbek



anders met je fototje naar een plantenhal gaan :wink:

Duidelijk Leeuwenbek :thumbup:

ik zou ook zeggen leeuwenbek

is dat geen leeuwebekje, of was het daar te groot voor?

hahahaha… duuuuhhh… ik had deze topic een uur geleden geopend… en kom nu met eieren na pasen haha

Geen idee, dacht eerst aan orchidee. :wink:

Ik heb net de link van de leeuwenbekjes bekeken maar geen een wat er op lijkt, heb op ze allemaal gegoogled.



Mijn schoonmoeder blijft ook roepen orchidee :roll:

Nou echt geen orcidee dus he :smiley: De juiste naam ken ik niet maar volgens mij is het gewoon onkruid :angel: Wel hele mooie trouwens. Jammer dat je de hele plant niet hebt gefotograveerd. Ze hebben volgens mij hun zaden in langwerpige sprieten zitten en als je aan die sprieten komt dan springen de zaden eruit. Zo zaaien ze zich heel snel uit. (vroeger als tiener hebben wij heel veel zaden verzameld en in iemand zijn tuin gegooit. het volgende jaar had hij toch een aantal van die planten staan. )



Heel toevallig kwam ik deze foto net tegen op Google.

Daar zie je de hele plant op, t is best een hoge plant :wink:

Die rechts oner in de hoek dus :mrgreen:






Nog een foto :mrgreen: Als nu ook nog eens iemand erbij schreef wat t was haha

Het is springbalsemien :slight_smile:











Hele makkelijke leuke plant voor in een verwildert stuk tuin! :thumbup:

Dit is de zaadlob van een springbalsemien,

als je daar tegenaan tikt dan springt hij met veel kracht open en strooit zijn zaad uit:





Jaaaa, dat is em, dank u dank u. :-*



Ben al bijna 1 jaar lang aan t zoeken naar de naam van die plant, elke keer als we daar gaan wandelen bloeit die plant, en elke keer vind ik em zo mooi dat ik wil weten wat t is :dance: :dance: