Ik weet dat de eerste dag van de menstruatie de eerste dag van mijn cyclus is, maar ik vind het nogal moeilijk te bepalen wat die eerste dag nou is :?
Precies 27 dagen geleden begon ik met het verliezen van wat bruinig en rozige afscheiding maar pas 5 dagen later werd het echt helder rood, een overtuigende menstruatie. Dus die dag (18 juni) rekende ik als eerste dag, de maand ervoor had ik een redelijk normale menstruatie en verwachtte ik de menstruatie ook 17 juni.
Snappen jullie het nog?
Ik had dus verwacht, dat ik volgende week maandag zo’n beetje weer ongesteld zou moeten worden, maar nu begint het dus vandaag weer met dat rozige bruinige.
Maarja, het is dus wel 27 dagen geleden dat het ook zo was, dus is dit dan meteen de eerste dag?
Hoi Sterre,
De dag met helderrood bloedverlies moet je als cyclusdag 1 tellen. Dus ik denk dat je nog even moet wachten en dat je cyclus deze keer gewoon wat langer is (of je kunt zwanger zijn, natuurlijk!)
Groetjes,
Jippie
inderdaad, eerste dag met echt rood bloed
alle ‘spotting’ telt niet mee
Jamaar is die spotting dan niet het begin van de menstruatie? Of een aankondiging ofzo?
Ik verwacht niet dat ik zwanger ben omdat het hetzelfde gaat als vorige maand.
het hoort er natuurlijk wel bij… maar officieel moet je het niet meerekenen voor zover ik weet.
Gebruik je wel eens de site van fertility friend? Daar kun je je cycli invoeren, heel handig. Maar die rekent spotting dus ook niet mee.
Heb even gekeken en me ook aangemeld, maar ik snap er nog niet veel van…
Misschien toch maar gaan tempen om eens te kijken wanneer ik een eisprong heb en aan de hand daarvan gaan rekenen?
Heb ik het goed als ik zie dat de het temp lijstje onder de 37 blijft?
Mijn temp niet, dat weet ik wel al
Ohhhh wat een gedoe zeg, dat zwanger worden, hahaha
Mijn vriend had het boek ‘zwanger worden voor dummy’s’ zien liggen in de boekwinkel, maar die 30 euro die het moet kosten geef ik dan liever uit aan ovulatie testen ofzo
Derest leer ik hier op kok en als de natuur dan ook nog een handje helpt…
Ik heb hetzelfde ook aan gyn gevraagd toen, spotting telt niet mee, dan is het nog niet doorgebroken. Als t echt helderrood en meer bloedverlies is, dus echt doorbreekt, dan is dat dag 1. Krijg je dat pas 's avonds, dan kun je eigenlijk zelfs de volgende dag pas als dag 1 tellen zei mijn gyn.
Succes!
Ik heb ook het idee dat ik dit nog niet mag tellen, maar ik vraag me wel af waarom het gebeurd, dat spotting zeg maar, en waarom het dan een dag of 5 duurt voor het echt doorbreekt :?
En opzich, als het hetzelfde gaat als vorige maand, kan ik er wel regelmaat in bespeuren.
Maar, nogmaals, waarom nu al spotting als ik pas volgende week maandag ongesteld moet worden…
Gaat even googelen op spotting
Uhh van googelen op ´spotting´ word ik niet blij
Maar van googelen op ´spotting ontpillen´ word ik wat geruster, wie weet heeft het daar mee te maken. Laatste pil geslikt in april nog maar 3 maanden geleden, dus ik hou het op ontpillen… :shifty:
Dames, tot nu toe bedankt voor het meedenken :-*
Fijn om hier even m´n twijfels en onzekerheden van me af te kunnen schrijven.
Hoi Sterre,
Je kunt inderdaad nu meer last hebben van spotting doordat je net met de pil bent gestopt. Het kan wel een halfjaar duren voordat je lichaam echt weer gewend is en alles weer op orde is. Dus je geen zorgen maken, hoor! Dat is nergens voor nodig!
Groetjes,
Jippie
sterre, ik heb zelf na het stoppen van de pil elke maand last van spotting gehad, van 3 tot 5 dagen voor de ongi. Ik telde pas bij een echte bloeding weer dag 1 van de nieuwe cyclus.
Boefje, ik telde eigenlijk ook zo, ik raakte alleen in verwarring omdat de vorige spotting 27 dagen geleden begon.
Wanneer ben jij met de pil gestopt? Hoeveel maanden had je last van spotting?
Ik zie dat je zwanger bent, gefeliciteerd!
Ik heb wel al bijna een week nu, pms verschijnselen, ik hoopte dat het kwam door een evt. zwangerschap, maar vandaag is de chaggie-heid op z’n hoogtepunt (hoop ik! :shock: )