Wie weet wat de afkorting h.o.d.n. betekend?

Hallo,



Mijn neef zijn bedrijf is failliet verklaard. Wij hebben geen kontact met hem. Nu weet ik wel wat BV’s, NV’s enzo zijn, maar weet iemand waar dit:h.o.d.n. voor staat?



Ik ben gewoon nieuwsgierig.

Vast bedankt

in welke context staat het?

Volgens google betekend het:handelend onder de naam.

Ik heb even gegoogeld en kwam uit op “handelend onder de naam”

Handelend Onder De Naam…

hodn Handelend Onder De Naam; NED Ondern./Hand.

@Mama_jeanet wrote:

Ik heb even gegoogeld en kwam uit op “handelend onder de naam”




Tegelijk gepost :mrgreen:

ja dat wou ik net zeggen…



die de naam die er achter staat handeld in zjin naam en beslist in zijn naam omdat hij het zelf niet meer kan of mag.



Kus Celes

Oke, dank jullie wel…



Er staat dus de naam van mn neef en daarachter staat hodn en dan de bedrijfsnaam. Ik kon die afkorting nog niet, dus bedankt.



Nu denk ik dus dat mn neef zelf failliet is en niet ‘alleen’ zijn bedrijf(je). Wel raar wat je allemaal over je familie kan vinden waar je geen contact mee hebt. Ik had via een tante begrepen dat hij in moeilijkheden zat, maar niet in wat voor een moeilijkheden. Nu is alles een stuk duidelijker.



Eigenlijk heel erg voor hem, maar we hebben hem jaren terug proberen te helpen nadat zijn moeder en zus waren overleden, maar hij wilde niks. Toch hadden we nog doorgezet, maar helaas. En nu horen we dit. Triest.

Dat hoeft helemaal niet zo te zijn een bedrijf kan ook meerdere handelsnamen hebben en dus ingeschreven staan als bedrijf A.



Waar dan op het uittreksel van de KVK bijvoorbeeld bedrijf B onder gehangen kan worden. Achter bedrijf A komt dan te staan hodn bedrijf B.



Hoeft dus absoluut niets met financiéle problemen te maken te hebben.

@MammaCellie wrote:



die de naam die er achter staat handeld in zjin naam en beslist in zijn naam omdat hij het zelf niet meer kan of mag.



Kus Celes




Klopt niet helemaal.

Handeld onder de naam … geeft de bedrijfsnaam aan. Dat heeft niets te maken met dat er iemand anders voor hem beslist/handeld.

Deze persoon is niet failliet hoor hoe je dit beschrijft.



Dit staat dan ook expliciet vermeld in KvK als iemand failliet is verklaard etc. Wordt dan de naam van de curator etc vermeld en wanneer het faillissement is uitgesproken.



Je neef zal een eenmanszaak hebben hoe je dit beschrijft en deze vorm komt heel veel voor.



Ben zelf accountmanager MKB op een bank, dus kom dit dagelijks tegen. :wink:



Je mag mij ook pb-en en het kvknummer doorgeven, dan kan ik voor je kijken als je wilt.



groetjes Miranda

@Mir71 wrote:

Deze persoon is niet failliet hoor hoe je dit beschrijft.



Dit staat dan ook expliciet vermeld in KvK als iemand failliet is verklaard etc. Wordt dan de naam van de curator etc vermeld en wanneer het faillissement is uitgesproken.



Je neef zal een eenmanszaak hebben hoe je dit beschrijft en deze vorm komt heel veel voor.



Ben zelf accountmanager MKB op een bank, dus kom dit dagelijks tegen. :wink:



Je mag mij ook pb-en en het kvknummer doorgeven, dan kan ik voor je kijken als je wilt.



groetjes Miranda




Dat is juist het gekke, ik kan geen kvk nummer vinden als ik zijn bedrijfsnaam invul. Weet wel de naam van de curator en de rechtbank waar het gedient heeft. Ook weet ik de naam van het bedrijf en het adres. Verder weet ik dat ik op bepaalde sites heb gevonden dat mijn neef handelend onder bedrijfsnaam failliet is verklaard…tja maar als je een kleine eenmanszaak hebt kunnen ze toch ook aan je prive spullen als je geen geld hebt om je schuldeisers te betalen? Dat heb ik in elk geval begrepen. Dacht dat als je een BV of zo had, de middelen gesplitst werden en ze niet aan je persoonlijke goederen konden komen?



Ik zal je de bedrijfsnaam enzo eens doormailen, ben nml wel benieuwd hoe het nu zit…als dat mag



alvast bedankt