Wie weet raad, vieze sproeilucht...

Sinds een paar weken hebben wij “last” van vreemde katten die door het kattenluik naar binnen komen en dus sproeien in ons halletje achter. En het is er niet 1 nee het zijn er 2 die het erg leuk vinden om bij ons binnen te komen. En het zijn nog ongecastreerde katers ook :x

Ik dacht eerst dat het onze eigen kat was die had geplast maar toen had ik ineens een vreemde kat bij de slaapkamer staan (want in de hal grenst ook de trap naar boven…) en toen snapte ik het ineens.

Onze goedzak doet er weinig mee, komt nog eens aankakken als ik de kat al heb weggejaagd. En ook als ze in de tuin komen vindt hij het wel best.



Het kattenluik dicht doen is niet echt een optie omdat onze kat zo zelf kan regelen wanneer ie naar buiten wil. Overdag en in de avond/nacht (al zit hij ook vaak binnen dan).



Kan het meespelen dat zijn voer en kattenbak daar ook staan?



En wat helpt om van die lucht af te komen?



Ik zit nu in de woonkamer en ruik die penetrante lucht gewoon heel hier. Echt vies gewoon.

er is speciaal spul daar voor… die hou je van mij tegoed want moet nu slapen… maar zet ff een berichtje dat ik het niet vergeet… :wink:



hier zelfde probleem…



geen bleek gebruiken… probeer anders ff schoon te maken met biotex…

Ik denk dat je daar niets tegen kunt doen, hier zou mijn kat hem eruit bonjouren en dat gaat niet zacht handig :wink: nu hebben wij gelukkig maar geen kattenluik, maar er was laatst bij de voordeur gesproeit door zo,n vieze kat :sick: dat stonk al zo :?



misshien tijdenlijk even dichthouden het luikje :think:

anders een dierenarts raadplegen :wink:

met azijn krijg je kattenplas weg.

het spul heet ecodor… zal je de website even pben… en dat helpt zeker

en voor de toekomst een nieuw luikje met de “sleutel” aan het halsbandje van je eigen kat. ( het is een soort magneet die het luikje openmaakt.) Gewoon bij de dierenwinkel te koop. Dat heeft hier veel gescheeld.

Sprayen met niludor of dettol. Beslist niet het chloor! :naughty: (dat vinden veel katten juist lekker en komen dus meer terug dan)



En idd luikje met ‘slot’ aanschaffen.

@pearlie wrote:

het spul heet ecodor… zal je de website even pben… en dat helpt zeker




Ja, Ecodor is top-spul… Wij gebruiken het ook, als één van onze katten weer eens ergens heeft geplast.

Bedankt voor de tips zovast! Ik ga eens kijken waar ik Ecodor kan halen en dat proberen. Ze sproeien ook bij ons op het plaatsje achter dus daar ruik ik het ook. Maar goed binnen vind ik erger. Pearlie bedankt voor de link.



En dat kattenluik… hoe gaat dat dan als je kat het sleuteltje verliest? Want mijn ervaring met halsbandjes is vooral dat de kat ze verliest namelijk. Ik weet ook dat er kattenluiken zijn die werken met de chip van het dier maar die zijn vast prijzig.



Ik ga ook nog even van de week langs de dierenarts voor advies. Misschien heeft die dat spul ook wel.



Nou echt de zwart-witte katten die wij tot nu toe hebben zijn echt van die softies. Staat wel tegenover dat deze kat zeer kindvriendelijk is dus dat is ook wel wat waard.



Onze eerste kat had alle katten er ook uit gebonjourd hoor hihi. De keren daarna zijn het asielkatten geweest en die zijn gewoon veel te sociaal hihi.

[/spoiler]

Hier ook een vieze geur van kattenpis in de hal, volgens mij pist die buiten op de mag bij de voordeur en ook tegen de voordeur. (we hebben zelf geen huisdieren).

Gooi regelmatig een emmer met afwasmiddel tegen de voordeur en over de mat maar paar dagen later ruik ik het weer.

Nou ben ook nog even naar de dierenarts geweest. Het kan zijn dat het voer het lokmiddel is. Deze staat in de hal daar. Dus deze is verplaatst. Volgens de assistente ruiken andere katten dat van ver af. Ben niet helemaal blij met de plek van het voer (woonkamer) aangezien ons meisje kruipt. Dus dat is wel even minder. Maar goed heb het nu op de kattenkrabpaal hoog gezet.



Gisteravond tussen 22:00 en 0:00 ook 2x dezelfde indringer. Die durft wel zeg! Twijfel ook of ie niet nog een keer is geweest want het voer van m’n kat was helemaal op (toen had ik het nog niet verplaatst). En mijn kat doet dat niet snel.



Ik ben er wel over uit dat wat mij betreft er een kattenluik komt dat op de chip van de kat werkt. Ook een advies van de dierenarts. Moet het daar nog even over hebben met manlief. En kijken of het past uiteraard. Ik ben er helemaal klaar mee. Ze zijn prijzig maar goed dit irriteert me zo dat ik het er voor over heb.

Ik had precies hetzelfde probleem… En helemaal opgelost met het nieuwe chip-kattenluikje! :dance: Werkt super! :smiley:



Maar goed, de geur is hier eindelijk weg… Het heeft ook even geduurd voordat ik alle plekken gevonden had. Tot die tijd blijf je natuurlijk altijd iets ruiken.

Ik heb een spray van HG gebruikt. Het heet iets van ‘vieze-geurtjes-spray’. Verder de woonkamer veel laten doorluchten.

Ici dank je voor de tip van HG.



Ik was bij een dierenwinkel maar die hadden geen ecodor. Dus nog even verder zoeken :slight_smile:

ecodor kan je via die site bestellen

Wij hebben De groene Olifant Smellfresh Stankvernietiger.

(jumbototaal.com)

Ruikt erg lekker oook! :inlove:

En anders stroomdraadje spannen langs je tuin (schutting?) speciaal voor katten enz… kosten totaal: 180 euro… maar jij hebt geen last meer van andermans katten… en anderen ook niet meer van jouw katten… :wink:

Wij hebben dit al een paar jaar… werkt als een tiet… :thumbup:

@faizaa wrote:

En anders stroomdraadje spannen langs je tuin (schutting?) speciaal voor katten enz… kosten totaal: 180 euro… maar jij hebt geen last meer van andermans katten… en anderen ook niet meer van jouw katten… :wink:

Wij hebben dit al een paar jaar… werkt als een tiet… :thumbup:




wij hebben het ook, super oplossing.

Uiteindelijk is het verplaatsen van de voerbak de oplossing geweest.