Wie weet iets over heksenmelk

Even een vraagje voor een vriendin van mij:



Haar dochtertje is nu 10 1/2 maand en heeft op haar linderborst een bobbel zitten waarvan er werd gezegd dat het heksenmelk is.



De eerste 6 maanden heeft ze borstvoeding gegeven, maar is daar nu dus inmiddels 4 1/2 maand mee gestopt.



De bobbel word niet minder en ze begint zich toch wel zorgen te maken.



Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hier wat meer vanaf.



Wat ze graag wil weten is hoelang zoiets kan blijven en of het verder nog gevaarlijk is of kan zijn.

nooit van gehoord, maar met een bobbel op de borst zou ik gelijk naar de huisarts gaan





heeft het kindje die bobbel of die moeder.



heb net even gezocht

en er staat dat heksenmelk voorkomt bij pasgeboren babys, en dat is dar er nog ietsjes melk uit de tepeltjes kan komen

Dochter van een bekende van mij had dat ook. Kreeg geen bv, maar de artsen zeiden dat het kwam door de hormonen die moeder had geslikt voor de ivf behandeling. Iets na de eerste verjaardag was het weer weg.

hoi knollie, bedankt voor je snelle reactie.

het kindje heeft de bobbel.Er werd in het begin door vk, kz en vk gezegd dat het wel vaker voorkomt met bv, maar omdat ze nu al een paar maanden is gestopt en het totaal niet minder wordt zijn er de zorgen.

imfe, hoe lang heeft het kindje er last van gehad?

Tegelijk gepost :lol:

Ik had het nog aangepast, iets na de eerste verjaardag was het weg.

B´Elanna had het ook, maar die heeft geen BV gehad…

Arts zei toen dat het gewoon haar eigen hormoonhuishouding was die zijn weg zocht…

Het was niet echt een bobbel, meer een schijf…



Het heeft zo`n maand of 5 gezeten…

haha idd tegelijk gepost. Dank je wel.

Wisje; bedankt voor je reactie.



Ze heeft uiteindelijk het cb gebeld en ze is doorverwezen naar de ha.