wie weet hoe deze planten heten?

Ik heb een hoop planten in de tuin staan. Ze stonden er al toen we het huis kochten, maar we zijn nu flink in de tuin bezig.

Wie kan mij de namen van deze planten ( of onkruiden :wink: ) noemen?



Ik heb ze zelf maar ff namen gegeven :mrgreen: zodat ik ze beter uit elkaar kan houden en dan als ik de namen weet, kan ik misschien opzoeken hoe ik ze het beste kan verzorgen.



Nummer 1:

deel 2

deel 3:



De gele plantjes heb ik zelf gekocht op een markt, inmiddels in de grond geplant maar ik weet de naam niet.



De plantjes die ik naast het kabouterpad heb gepland zijn Afrikaantjes, dus die zijn bekend :wink:

die paarse hangkelkjes is akelei,een erg mooi bloempje vind ik zelf,ik heb ze ook in de tuin



de anderen plantjes zit ik nog over te verzinnen :think: :eh:

ow ja…akelei is een vaste plant,dus die gaan volgend jaar weer bloeien! :mrgreen: ( dat je niet denkt van; ow…uitgebloeid,ik ruk ze uit de grond :mrgreen: )

Ik kan wel foto’s plaatsen hoe we er nu mee bezig zijn, maar we moeten nog veel doen, niet schrikken dus :wink:



De linkerkant heb ik omgespit en alvast wat plantjes erin gestopt, zodat er in ieder geval toch alvast IETS er in staat ( motiveert ons om nog harder te werken :wink: )

Hubbie heeft het gras met de kantentrimmer gekortwiekt, we durfden er met de maaier niet aan te beginnen. Ook heeft hij die boom er al uit gegraven, gehakt en er uit gesleurd.

@annemarietje wrote:

die paarse hangkelkjes is akelei,een erg mooi bloempje vind ik zelf,ik heb ze ook in de tuin



de anderen plantjes zit ik nog over te verzinnen :think: :eh:






Dank je wel!

Ik vind die ook zo mooi, ookal zou het onkruid geweest zijn, dan had ik ze nog laten staan!

Ben benieuwd wat ze van nr 1 gaan zeggen, ik zie die hier in de buurt erg veel in tuinen en ik zou graag weten hoe het plantje heet want ik vind ze erg mooi, je hebt ze ook in het wit.

Ik kijk dus ff mee :mrgreen:

is dat geen onkruid :oops: :oops: :think:

Die allereerste is campanula ofwel "klokjesbloem :wink: " De paarse is meestal de campanula carpatica.



Akelei noem ik altijd Akelig, als je niet uitkijkt zit het zo door de hele tuin :roll:



De rest weet ik ook niet zo, zou ik in mijn tuinplantenboeken moeten neuzen, maar eh zie mijn onderschrift en raad waar ze zijn :mrgreen:

Dank je wel, ik heb de campanula ook toegevoegd. en inderdaad, bij mijn buurvrouw staatie in het wit.

@Cell wrote:

Die allereerste is campanula ofwel "klokjesbloem :wink: " De paarse is meestal de campanula carpatica.



Akelei noem ik altijd Akelig, als je niet uitkijkt zit het zo door de hele tuin :roll:



De rest weet ik ook niet zo, zou ik in mijn tuinplantenboeken moeten neuzen, maar eh zie mijn onderschrift en raad waar ze zijn :mrgreen:




wat voor akeleien heb jij dan? hier woekert geen ene akelei de tuin door hoor…tis gewoon een vast plantje die gewoon gaat bloeien elk jaar,en net zo ook weer doodgaat,maar hij gaat zeker niet de tuin door,er komen wel elk jaar meer bloemen in de plant,is toch mooi!!! :mrgreen:

Foto 2 lijkt op lavatera, maar 'k weet het niet zeker.

De gele bloemen komen me wel heel bekend voor, maar kan niet op de naam komen.



Groetjes

Heleen

Ik zal lief eens vragen, hij is kweker van beroep en weet het vast wel…

Heleen: Jij ook bedankt voor het meedenken, als ik namen heb kan ik op internet de planten en de verzorging erbij zoeken.



Alleen lijken de groene blaadjes aan de stengel van de lavatera toch iets anders dan bij die ik hier in de tuin heb gevonden. Of maakt dat niet uit? Erg dat ik dat niet weet hè? :oops:

De bloemetjes zijn wel hetzelfde…



Lavatera van internet:

Maar dat kan wel kloppen. Planten groeien soms op andere manier als er zeg maar wat wildgroei is geweest. Dan kunnen ze er wat anders uitzien.

Ik weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen maar het kan dus wel.

die gele is dat geen spaanse margriet die heb je in verschillende vormen :think:

Dan is het vast geen lavatera. 'k Wist het ook al niet zeker. Er is namelijk eentje die er erg op lijkt, maar kan niet op de naam komen :doh:

Misschien als ik vannacht niet kan slapen, dat het me dan weer te binnen schiet :mrgreen:

die sprietknopjes onder de akelei zijn de uitgebloeide bloemetjes, en dus zaadjes van de akelei…als die elders in je tuin terecht komen, kun je inderdaad steeds meer akelei tegenkomen (wij hebben ondertussen roze en paarse staan en ik vind ze geweldig leuk)



wel een leuk idee dit, heb zelf ook erg veel planten in onze tuin staan die me totaal onbekend zijn…zal ook foto’s nemen & een vraagtopicje plaatsen hier…dus bedankt! :wink:

die gele is volgens mij voorjaarszonnebloem, doronicum orientale



('k Heb m’n boek er maar bij gepakt :mrgreen: )