wie weet het?

ben zojuist na de winkel geweest voor schaatsen heb gekozen voor de nijdam die mee groeit in 3 maten maar nu was het model in roze kunstschaatsen en de blauwe ijshockey ik heb voor de blauwe gekozen omdat we eerst een meid hebben en dan een jongen en vindt het zelf persoonlijk iets wat ze niet veel dragen en dus allebij wel mee kunnen doen eerst onze meid en als die er uit gegroeid is komt onze zoon er achter aan die dan kan maar wat is nu het verschil tussen deze schaatsen de ijshockey en kunst?

Volgens mij hebben kunstschaatsen andere ijzers dan ijshockey-schaatsen.



Met kunstschaatsen kun je met de punt afzetten (zoals vroeger ook met rolschaatsen). Met ijshockeyschaatsen zet je met de zijkant af (zoals met skeelers)

Ik schaatste vroeger ook op ijshockey schaatsen, kon er altijd keihard op schaatsen. Kunstjes ermee doen gaat wat moeilijker maar ik vond ze erg fijn!

kunstschaatsen hebben idd vaak aan de voorkant een geribbeld stukje ijzer waardoor je er ook mee kan ‘lopen’ op het ijs op je tenen zeg maar… ijshockey schaatsen hebben dit niet.



Als je jongens en meiden hebt zou ik idd ook voor de ijshockey schaatsen zijn gegaan hoor.

Zijn de ijzers van de ijshockeyschaats ook niet dunner dan die van de kunstschaats?? :think:

ijzer waren het zelfde en de punten die wij vroeger zelf ook op de schaatsen hadden zater er ook niet op dus in mijn ogen precies het zelfde op de site van nijdam zelf kom ik er ook niet veel vinden

@mayo28 wrote:

Volgens mij hebben kunstschaatsen andere ijzers dan ijshockey-schaatsen.



Met kunstschaatsen kun je met de punt afzetten (zoals vroeger ook met rolschaatsen). Met ijshockeyschaatsen zet je met de zijkant af (zoals met skeelers)




Klopt helemaal! Wat raar dat er geen verschil in ijzer was :think: . heb je ze wel laten slijpen? :angel: Dat wordt bij de meeste winkels die Nijdam verkopen nl niet standaard gedaan… Is wel nodig, anders heeft het ijzer totaal geen ‘grip’ op het ijs! En let op de buckles, die gaan snel kapot :frowning: .

ze waren zelfs al geslepen heb ze bij scapino gekocht en de ijshockey dus ze vallen wel klein uit maar het schaatsen gaat super

Als je deze roze van nijdam met de kunstschaatsen bedoelt:







Dan is er inderdaad geen verschil met ijshockey schaatsen. De geribbelde puntjes aan de voorkant van de ijzers ontbreken, dus deze zijn eigenlijk ook gewoon ijshockey schaatsen.

Goede keuze om de blauwe te nemen :thumbup:

ijshockey schaatsen zijn afgerond aan de voorkant en aan de achterkant. Daardoor worden ze heel wendbaar, maar zijn ze niet heel stabiel om op te staan.



Kunstschaatsen zijn recht aan de achterkant. Steken iets uit. Daardoor kan je wat makkelijker rechtop staan. Je kan er iets op leunen.



Dat is geloof ik t verschil. Als ze afgerond zijn aan de achterkant zijn het volgens mij ijshockeyschaatsen

het zijn inderdaad de zelfde als op de foto



in verschillende winkels gekeken en gevraagd wat het verschil is niets blijbaar alleen de kleur :? en de blauwe zijn goedkoper :shock:

de ribbels aan de voorkant zoals bij knust zijn bij de meisjes versie ook niet aanwezig dit ivm blezeren.

wij hebben dus de blauwe genomen zodat de jongste ze over een paar jaar kan gebruiken zoveel wordt er geen gebruik van gemaakt en ach je onze dochter vindt de blauwe net zo mooi :slight_smile:

en ze zijn echt super goed zeer stevig en paar pajama sokken erbij aan heerlijk warm binnen een halve dag met tussen pauze kan ze nu helemaal alleen en zonder stoel schaatsen :lol: