Ik moet voor vanavond voor 4 volwassenen en 1 kind een toetje maken. Ik wil me er niet vanaf maken met een bak ijs, maar er wel wat van maken. Wie heeft er voor mij een eenvoudig recept waarmee ik toch wat leuks op tafel zet en wat niet teveel voorebreidingstijd kost? Er mag geen alcohol in zitten.
Bedankt alvast voor jullie meedenken!
Viratine
Een vlaflip? Laagje yoghurt, laagje tova, laagje vanillevla, doorgaan tot je glas gevuld is. Toefje slagroom met wat hagelslag erover strooien. Succes!
chocoladecakejes bakken, bolletje vanille ijs, slagroom en opgewarmde kersen erbij.
trifle!! :drool: :drool:
er zijn veel varianten te bedenken en te verzinnen, maar bv deze:
Ingrediënten
- 50 ml frambozenlimonadesiroop (fles 1 liter)
- 4 eierkoeken, in kleine stukjes
- 1 bekertje slagroom (125 ml)
- 1 bak vanillekwark (450 g)
- 1 doos frambozen (250 g, diepvries), ontdooid
- 6 blaadjes verse munt (bakje 15 g)
- poedersuiker om te bestrooien
Materialen
- hoge glazen schaal (1 Ã 1 1/2 liter)
1.
Bereiden
Schenk de limonadesiroop over de stukjes eierkoek. Klop de slagroom stijf met een garde of een mixer. Bedek de bodem van de schaal met de helft van de eierkoek en schep er laag voor laag de helft van de vanillekwark, een kwart van de frambozen, de helft van de slagroom en het tweede kwart van de frambozen op. Verdeel de rest van de eierkoek erover en schep hier de rest van de kwark, het derde kwart van frambozen en de rest van de slagroom op. Schep er ten slotte de rest van de frambozen op. Zet de trifle minstens 1 uur in de koelkast, zodat de smaken goed kunnen mengen. Garneer vlak voor serveren met de blaadjes munt en bestrooi met poedersuiker.
ow fiep, die sla ik op!!
:drool:
Dat wilde ik ook zeggen, trifle :thumbup:
eton mess
zijn veel versie’s van waar onder ook veel moeilijk maar de makkelijke is als volgt.
volle yoghyrt
diepvries frambozen en aarbeien ontdooien de helft plat prakken met een vork andere helft dan allles door elkaar roeren
en dan merengue er door roeren en klaar
Ik heb net ook een soort triffle gemaakt met restjes.
Eerst crusli, laagje vanille vla, geprakte frambozen (diepvries) lodderig geklopte slagroom met vanille-extract en een beetje geschaafde chocolade.
Was een succes hoor. De volgende keer probeer ik het recept van Fiep.
Je bent nu vast al klaar maar ik vind appelcrumble met een beetje (kaneel)ijs altijd heerlijk