Hallo,
Ons kindje ligt in stuitligging en word binnenkort door middel
van een keizersnede gehaald. Nu vroeg ik me af of
dat ik zelf maandverband en zoogcompressen mee
moet nemen of dat ze dat in het ziekenhuis hebben?? Weet iemand dit??
Goede vraag Tammy! Ik moet ook in het zkh bevallen dus ik lees even mee
zoogcompressen weet ik niet,
maar maandverband hadden ze voor mij wel
(zelfs ook van die mega tena’s :mrgreen: dat was handiger voor vruchtwaterverlies)
Ik ben destijds ‘gewoon’ bevallen in het zkh en daar hadden ze heel fijn kraamverband. Zoogcompressen niet, dus daar zou ik er wel wat van in de tas stoppen. (Dan heb je ze maar bij je, toch?)
Bij ons hadden ze allebei wel liggen. Maar ik zou voor de zekerheid wel wat zoogcompressen mee nemen.
Overigens vond ik die ‘gaasjesonderbroeken’ in het begin echt heeeeerlijk. Dus mocht je daar nog eentje extra mee kunnen nemen, zeker doen :thumbup:
(ik heb ze toen ook gewoon op 60 graden gewassen en kon er zo wat langer mee doen )
Ook bij “ons” ziekenhuis hadden/hebben ze beide…
xx
famke
Maandverband hadden ze genoeg stapels van…kompressen had ik niet meteen nodig. Dus geen idee, ik denk het niet.
Maand verband wel en heerlijk kamille spul :thumbup:
voor onder te deppen en schoon te maken :mrgreen:
zoogkompressen niet.
gr mel
Beidde hier aanwezig! Maar anders neem je voor de zekerheid mee…
Gisteravond naar zkh geweest voor informatieavond.
Alles wat in een kraampakket zit, hebben zij ook, hoef je niet mee te nemen.
Mevrouw benadrukte wel dat het goed is om een lading onderbroeken mee te nemen ! Maar dat is mss niet zo heel erg nodig bij een keizersnee?
Verder kleren voor jezelf en genoeg voor beeb…
Beide hier in het ZH in Rotterdam.
Ik ben van beide jongens bevallen van een ks (1 ongepland en 1 gepland), dus mocht je nog vragen hebben hieromtrent, stel ze gerust.
:-*
Ik zou wat dunner kraamverband meenemen.
Het ziekenhuis waar ik beviel hadden za alleen van die dikke kraammatten.
Jij krijgt een ks en blijft daarom langer in zkh, ik had na 3 dagen al genoeg van dat hele dikke spul en ben toen over gegaan om dunnere.
ik heb ook een kzs gehad.
en idd de eerste dagen de dikke van t ziekenhuis gebruikt en daarna dunnere.
omdat tydens de operatie je baarmoeder goed schoon word gemaakt bloed je niet zo lang als "normaal "
mbt de onderbroeken.
die had k 3-4 per dag. en manlief nam elke ochtend als hij kwam weer nieuwe mee en de oude mee naar huis.
hij nam zelfs eten mee savonds haha! erg offtopic maar wel lief
mn moeder kookte om 5uur hij haalde t eten op en sloop naar binnen op de afdeling ( was rust tyd dan) en dan aten we samen mama’s gekookte eten ( nog warm! want die woont 2 straten van t ziekenhuis ) :inlove:
Ik had begrepen van het ZH (gyn) dat je ook normaal bloedt als iedere andere vrouw die vaginaal is bevallen. Je hebt net zo’n placentawond als een vrouw die normaal bevallen is. Het zou maar ietsje schelen.
Hier geruime tijd de dikke maandverbanden gebruikt. Kwamen echt dagen nog grote stolsels uit… :sick: En vooral als je nog niet zo goed je bed uitkunt met de wond, lek je gauw door.
@Tammy wrote:
Hallo,
Ons kindje ligt in stuitligging en word binnenkort door middel
van een keizersnede gehaald. Nu vroeg ik me af of
dat ik zelf maandverband en zoogcompressen mee
moet nemen of dat ze dat in het ziekenhuis hebben?? Weet iemand dit??
Ik zou het gewoon wel in je tas stoppen van allebei een pak, zoogcompressen ben je ook snel doorheen vooral met die stuwingsdagen…en als ze geen fijn maandverband hebben kun je fijn je eigen gebruiken…
Misschien een hele domme vraag… :oops: :oops: maar…
heb je kraamverband nodig bij een keizersnede? Dan gaat het kind er toch via de buik eruit ipv via de vagina?
is in de war
ja je hebt gewoon een wond in je baarmoeder he en dat bloed.
ik bloedde trouwens maar 3dgn en toen was t zo goed als over
@blue_fairy wrote:
Misschien een hele domme vraag… :oops: :oops: maar…
heb je kraamverband nodig bij een keizersnede? Dan gaat het kind er toch via de buik eruit ipv via de vagina?
is in de war
Ja maar daarom kom er nog wel een wond in je buik net zoals iedereen die een kindje krijgt.
En dat bloed enzo moet er toch ergens uit