Wie was de mol 2009?



MOLACTIES:
Aflevering 1
Ook voor de Mol komt het als een grote verrassing dat er nog geen Mol gekozen is en dat hij uiteindelijk door de oud-Mollen wordt gekozen als Mol van dit seizoen. Maar hij zal zijn best gaan doen en heeft er zin in.
In de opdracht met de beeldschermen in de grote lege fabriek heeft hij gedaan alsof hij Hans heel goed probeerde te helpen, maar eigenlijk liet hij hem juist heel lang zoeken naar de camera. Ook zorgde hij ervoor dat Froukje haar camera niet meteen vond.
Bij het spel met de topito's koos hij bewust voor Dennis. Hij wist dat hij er met de koppige Dennis nooit uit zou komen en dus zou er geld uit de pot gaan.

Aflevering 2
In het verlaten Titanic gebouw vindt hij veel geld, maar later zal blijken dat de andere helft van dat geld niet bestaat en dus telt zijn gevonden geld niet voor de pot. Ook stuurt de Mol Paula met opzet de andere kant op.
In het reuzenrad creëert hij veel onrust en krabbelt de aantekeningen vol, zodat alle structuur eruit gehaald wordt. Hij doet alsof hij er niets van begrijpt en maakt het voor de andere kandidaten extra moeilijk.
Hij sluit een pact met Sebastiaan en wordt zo door Anniek en Sebastiaan gekozen om mee te liften op hun vrijstelling.
Hij schrijft in het boekje van Sebastiaan: Het is 'dom veel raden'. Een vreemde zin, die later een anagram blijkt te zijn voor 'Van Eerd de mol.'

Aflevering 3
Bij de telefooncellen neemt hij de tijd heel flexibel, zodat hij steeds belt als de anderen er nog niet zijn. Dus moet hij vaak bellen, wat veel geld kost. Maar als hij doorkrijgt dat Paula en Froukje hun team nooit op tijd binnen zullen krijgen, doet hij zijn best om zijn team wel op tijd te laten zijn. Er wordt namelijk alleen geld verdiend als alle teams op tijd zijn.
In het theater zorgde hij ervoor als eerste binnen te lopen, waardoor het logisch was dat hij als eerste op het podium ging staan. Eenmaal daar probeerde hij de kandidaten op een andere gedachtegang te krijgen, door woorden te roepen die niet in de zin voorkwamen. Zo liet hij de tijd voorbijgaan met namen, kleuren en getallen.
Op het autokerkhof zit hij samen met Anniek in de auto die het geld halveert. Anniek is bovendien niet zo'n goede chauffeur, dus daar kan hij handig gebruik van maken. Af en toe trekt hij aan de handrem en hij laat haar expres langzaam rijden. In de communicatie met Paula veroorzaakt hij veel ruis.

Aflevering 4
Bij het flipperspel met de grote gele bal zorgt hij ervoor dat de kandidaten geen strategie bedenken en gewoon in wilde weg met de bal gaan rollen. Dat is de enige manier om ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk geld wordt verdiend. Door tegen Sebastiaan te zeggen dat hij helemaal niets moet, volgt hij de strategie van de groep niet en zorgt hij voor een slechte stemming in de groep.

Aflevering 5
In Dunluce Castle wordt hij gekozen als persoon aan wie de kandidaten hun leven toevertrouwen. Samen met Vivienne moet hij ze naar het geld loodsen. Vivienne is chaotisch, maar wil alle touwtjes in handen houden en daar maakt de Mol gebruik van.
Als Pieter Jan de kandidaten vertelt dat ze de kruisvaarders achterna gaan roept de mol heel hard: Ik wist het! Is wist het! Ik wist het! En hij wist het... Pieter Jan benadrukt dit later nog een keer in zijn presentatietekst.
Bij het ganzenborden blijkt dat Anniek ineens antwoorden gaat geven op vragen van het andere team. Hier maakt de mol handig gebruik van, want als zij het doet, kan hij dit ook doen! Op die manier verdient het andere team heel veel geld en komen ze als eerste aan op de finish, waardoor zij wel de vrijstelling verdienen, maar het geld allemaal verloren gaat.

Aflevering 6
De Mol wordt twee keer gevraagd achter de spiegel te zitten, want Anniek en Vivienne willen hem spreken. En bij een van de twee spreekt hij eindelijk eens de waarheid.
Als Pieter Jan vraagt om een kandidaat die het niet erg vindt achterna gezeten te worden door een vreemde man is Jon de eerste die zijn hand opsteekt. Hij weet precies hoe de plattegrond eruit ziet en als blijkt dat de rest geen idee heeft, kan hij rustig een paar dingen goed plaatsen op de puzzel. De rest is toch fout. Bovendien reed zijn paard te ver weg van het bord en zorgde Sebastiaan ervoor dat niet alles zichtbaar was, dus is het niet raar dat hij het niet weet.

Aflevering 7
In de supermarkt houden de kandidaten zich niet aan de spelregels. De mol doet uiteraard gewoon met ze mee en zoekt naar allemaal artikelen uit een land. Later zal blijken dat deze spullen allemaal nutteloos zijn. Hij haalt de vlaggen van Belgie en Duistland door elkaar.
In het restaurant is al snel duidelijk dat Vivienne de verdubbeling aan wil gaan door de gasten op de juiste plek te zetten. De Mol weet van het pact dat ze heeft met Dennis en denkt dat ze het zal laten mislukken. Daarom gaat hij met haar mee, zodat hij op haar falen kan meeliften. Alleen blijkt dan helaas dat Vivienne zo eerlijk is dat ze het niet kan laten mislukken en ze alles goed doet.

Aflevering 8
De Mol heeft in de trein de tekst 'ik zie het niet' wat een verborgen aanwijzing is naar zijn Mol zijn. Hij maakt de kluis open en haalt er 100 euro. De andere 200 euro gooit hij weg.
In plaats van alle toeristen in Petra te vragen om weg te gaan, zegt hij tegen sommige mensen dat ze rustig mogen blijven staan.

Aflevering 9
In de woestijn wil hij per se de persoon met de scherpe blik zijn en zorgt er dus voor dat niet Anniek maar hij op het uitzichtpunt staat. Dan laat hij Anniek letterlijk rondjes rijden en Vivienne laat hij een groene en daarna rode vlag omrijden, zodat er uiteindelijk niets verdiend is.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

De Aanwijzingen

Aanwijzing 1
Tijdens de serie deed Jon op een aantal momenten vreemde uitspraken (dom veel raden, al vreemd doen, al dagen omrand ik de vele) . Later bleken dit anagrammen te zijn die allemaal leiden naar dezelfde zin: Van Eerd de Mol.

Aanwijzing 2
Al weken is op http://www.mol.nu een foto van de Mol te zien. Tijdens de testen wees de Mol met zijn muis letters aan die leiden naar de website.

Aanwijzing 3
In aflevering 2 zegt de Mol dat hij slecht ziet in het donker.

Aanwijzing 4
De Mol zit in de "Ik zie het niet"-coupé.

Aanwijzing 5
In aflevering 8 zegt de Mol dat hij niet houdt van enge, donkere gangen.

Aanwijzing 6
Als de kandidaten het reuzenrad goed hadden opgelost, dan zat iedereen in het reuzenrad behalve de Mol. Die stond buiten spel op de grond te kijken.

Gevonden!

Het is Anniek!

Nou…Ben benieuwd :angel:



Alles wijst toch wel naar Anniek en dat vind ik toch echt niet mooi…



Als zij het wel is, hoop ik achter wat mooie mollenacties van haar te komen vanavond anders was zij echt een slechte mol :thumbdown:

ik denk ook anniek

Gevonden? Waar? Ergens op internet?? :mrgreen:

Ook gevonden.



Ik blijf voor Jon gaan!!!



En als ik gelijk heb is de tomatensoep voor Becca’s rekening :wink:

ik wil dat het Jon is. Ik wilut ik wilut ik wilut

al is het alleen maar om morgen niet in het vreselijk triomfantelijke gezicht van mijn collega te hoeven kijken…“Ik zei het tgioch!!!”

@rosa75 wrote:

al is het alleen maar om morgen niet in het vreselijk triomfantelijke gezicht van mijn collega te hoeven kijken…“Ik zei het tgioch!!!”




Pcies dat heb ik dus met Becca :mrgreen:

ik denk jon! had ik vanaf aflevering 1 al.



zou het echt zooo leuk vinden als ie het ook echt is ik heb het nooit goed nl

MAANTJE, ik hoop mee met jou!!

We want Jon, we want Jon, we want Jon :smiley:

Ik ben zo nieuwsgierig en tegelijk vind ik het jammer dat dit de laatste weer is :frowning:

Ik denk Jon. Ik hoop Jon. Straks zullen we het weten :mrgreen: Ik zat vorige week al nagelbijtend op de bank, dus deze week wordt het nog erger :mrgreen:

Maar goede nieuws is dat we vanavond Sebastiaan Labrie weer voorbij zien komen :drool: :mrgreen:

@Madre wrote:

Nou…Ben benieuwd :angel:



Alles wijst toch wel naar Anniek en dat vind ik toch echt niet mooi…



Als zij het wel is, hoop ik achter wat mooie mollenacties van haar te komen vanavond anders was zij echt een slechte mol :thumbdown:




Dat vind ik nou ook!

@Vicky wrote:

Ik denk Jon. Ik hoop Jon. Straks zullen we het weten :mrgreen: Ik zat vorige week al nagelbijtend op de bank, dus deze week wordt het nog erger :mrgreen:




Ehrm, mijn nagels zijn al op :angel: :mrgreen: …

Zal ik aan mijn teennagels beginnen?

@joseetje wrote:

Maar goede nieuws is dat we vanavond Sebastiaan Labrie weer voorbij zien komen :drool: :mrgreen:




Hahaha, mag ik me hierbij aansluiten?! :mrgreen:

@~Judith~ wrote:

@Vicky wrote:
Ik denk Jon. Ik hoop Jon. Straks zullen we het weten :mrgreen: Ik zat vorige week al nagelbijtend op de bank, dus deze week wordt het nog erger :mrgreen:




Ehrm, mijn nagels zijn al op :angel: :mrgreen: …

Zal ik aan mijn teennagels beginnen?


Ben jij zo lenig dan? :lol: :mrgreen: :lol:

Ik zit ook op Anniek, maar ik hoop op Jon want Anniek was dan inderdaad een vreselijk slechte mol MITS er neit opeens nog een paar hele leuke mollenacties van haar voorbij zouden komen die wél goed ingedekt waren…



Wat is het vreselijk snel gegaan zeg!!!