Wat hebben jullie als eerste gedaan toen je ontdekte dat je zwanger was? Gelijk een vk gebeld of eerst de huisarts?
Ik weet niet zo goed welke ik zal gaan bellen. Ik kan hier in de buurt maar 1 vk vinden, maar die zint me niet zo. Anderen zitten verder weg (in Friesland, ik woon bijna op de grens van Groningen en Friesland) en ik weet niet of zij ook bevallingen doen in Groningen.
Misschien dat de huisarts meerdere adressen heeft van vk’s?
in dit geval zou ik eerst de ha bellen, en vragen of zij meerdere practijken kunnen aanbevelen.
Maar ik heb eerst de vk gebelt, en daarna de ha om aan de assisitente door te geven dat ik zwanger ben. Gaat er alleen om dat het in het dossier staat.
ik heb de vk gebeld. maar de volgorde maakt niet zoveel uit volgens mij. de ha gaat je toch doorverwijzen naar de vk
HOi,
Ga je zowiezo bij een vk lopen? Ikm ben kraamverzorgster in de prov groiningen en weet wel dat er meerdere zitten Welke praktijk zie je niet zo zitten en waar woon je? Anders kan je me miss een PB sturen…
Je hebt pb Debz
Ook handig: de zorgverzekering bellen. Helemaal omdat de kraamzorg vaak via hun loopt en je die redelijk snel moet regelen… Tenminste hier in de stad
Eisblume, bedankt! Ik heb het meteen geregeld. Ze vonden dat ik er mooi op tijd bij was :mrgreen:
je hebt een berichtje
Ik moest toevallig voor iets anders bij de HA zijn en toen heb ik het meteen verteld. Ook gelijk gevraagd welke VK ze aan kon bevelen en die vervolgens meteen gebeld voor een afspraak.
Daarna idd zsm kraamzorg regelen en inschrijven bij een KDV. Dat laatste heb ik meteen in diezelfde week gedaan en dan nog is er waarschijnlijk niet op tijd een plekje vrij. Dus ik raad je aan om dat zsm te regelen. Maar goed, ik heb het over Rotterdam, waarschijnlijk is dat in Groningen een beetje anders. (hoop ik voor je)
En gefeliciteerd!!! :mrgreen:
Ik werk zelf op een kdv :mrgreen: Maar we willen waarschijnlijk voor een gastouder gaan. We moeten nog maar even goed overleggen hoe of wat. Misschien willen mijn moeder en schoonmoeder ook beide wel een dagje oppassen. Ik wil liever niet meer dan 3 dagen in de week werken dus de overige dag zal misschien een gastouder worden.
Je kunt straks altijd minder dagen opnemen dat je van tevoren hebt gezegt, toch? Dus als je nog niet zeker weet of het om 1 of 3 dagen gaat zou ik maar voorlopig 3 dagen zeggen. Pas wanneer je het contract tekent moet je definitief een keuze maken, dacht ik :think:
Hier was’t zo dat ik bij Jasper meteen terecht kon en omdat er net weer veel kindjes weg gaan hebben ze straks een extra klein groepje(12kindjes of zo ) en dus kon Robin er meteen bij :mrgreen:
Bij de eerste heb ik de huisarts gebeld, omdat ik (ook) niet wist hoe of wat. Van de assistente kreeg ik te horen dat ik de vk moest opbellen, en hun schreven het in mijn dossier.
Heb alle keren pas na mijn eerste vk bezoek, en dus echo, de rest geregeld.
Hoi TA! Gefeliciteerd!! We lopen gelijk… :inlove:
Ik ga iedereen (ha, vk, zorgverz.) gehad pas bellen als ik de 1e echo heb gehad, maar die krijg ik al met 7 weken (moet ik nog afspreken). Ben bang dat het straks niet goed is en dan kan ik alles weer afbellen.
Kom je ook gezellig bij de maandmama’s kletsen?
ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn ha nog steeds niet heb ingelicht :oops: maar dat komt meer omdat ik mezelf nog steeds niet bij een andere ha heb aangemeld (1,5 jaar geleden verhuisd) ga morgen wel m’n patient gegevens ophalen bij m’n oude hap en dan hoop ik dat ik me ook gelijk kan aanmelden bij m’n nieuwe arts
@Debz25 wrote:
HOi,
Ga je zowiezo bij een vk lopen? Ikm ben kraamverzorgster in de prov groiningen en weet wel dat er meerdere zitten Welke praktijk zie je niet zo zitten en waar woon je? Anders kan je me miss een PB sturen…
grappig, ik woon in appingedam, en ben zwanger wie weet haha
@kristalkindje wrote:
@Debz25 wrote:HOi,
grappig, ik woon in appingedam, en ben zwanger wie weet haha
dat is inderdaad dichtbij, ik woon in Delfzijl. Loop je bij Artemis? En waar heb je kraamzorg weg?Word dit ook jullie eerste?Volgens mij begin ik net weer met werken tegen de tijd dat je gaat bevallen