wie voedt in het waterbed?

En wat is je ervaring?

Het liefst voed ik liggend, maar dan rolt hij te ver naar me toe waardoor ik 'm wat van me af moet duwen.

Vorige week waren we op vakantie en dan vind ik het gewoon weer :inlove: heerlijk om op een normaal bed te kunnen voeden.

Zittend voeden op t waterbed vind ik ook maar een gedoe. Ik wil tegen de achterwand aanleunen, maar eigenlijk glij ik dan weer teveel onderuit. En dan moet ik met mijn benen Finn weer extra ondersteunen om hem goed tegen me aan te krijgen, tot ik weer verder onderuit glij enz enz :wall: :wall:

Wie heeft de gouden tip? :pray:

Ik had een soort stevig voedingskussen waar ik onze dochter oplegde. Dan lag ze wat hoger en dronk ze uit de hoogste borst. Dus als ik op mijn linkerzij lag dronk ze uit de rechterborst. Werkte perfect bij haar. Ze lag er ook heerlijk op en rolde er niet af. Wel prettig als je per ongeluk in slaap valt. Maar over het algemeen legde ik haar wel terug in haar bed, want samen in ons bed slapen vond ik niet zo prettig.

Bij de jongste werkte dit helaas niet. Toen had ik een schommelstoel op de kamer staan en gingen we daar samen in zitten. Warme deken over ons heen. Maar ideaal was het niet. Later deed ik het zittend in het water bed. Hadden we een constructie gemaakt dat ik kon zitten, een beetje onderuitgezakt. Maar ook dat was niet ideaal. Wat we bij de oudste hadden wel.

Ik heb geprobeerd om Finn ook op een plat kussen te leggen en dan de hoogste borst te geven. Het ging wel, maar ik moet dan met mijn bovenlichaam tegen het kussen liggen, anders rolt Finn er nog vanaf.

Ik denk dat ik het dan toch nog handiger vind om hem gewoon op bed te leggen en de laagste borst te geven.

Wat wel fijner is met kussen is dat Finn minder heen en weer rolt als ik zelf uit bed wil stappen (met name als ik over hem heen moet klimmen).

Er zijn blijkbaar weinig mensen die bv geven in een waterbed…? (weinig reacties)

heb totaal geen ervaring met waterbed maar is het misschien een idee om een matras erover te doen zodat het wat steviger ligt? :think:

:lol: , ja dat hebben we gedaan voor de bevalling en de eerste weken erna! Ook dat zakt behoorlijk in, dus dan kun je er een plank bij op leggen. Koop maar eens een plank van dat formaat :think: , dus wij hebben de deur naar de zolder eruit getild en die erop gelegd. En ja dat lag heerlijk! Maar manlief lag een tandje lager en gezellig is anders. Het was ook geen optie om er bij hem dan ook maar een deur en matras op te leggen, want hij vond dat echt niet fijn liggen. We hebben een paar weken allebei op een matras gelegen. Later heb ik die deur erbij genomen.

hmmm dat is dus niks :think:

ik voede zelf tygo graag op de bank en dan ging ik met me rug tegen de armleuning aan zitten en dan met opgetrokken knieen voede ik hem dan

heb nogal big boobies dus zo kon ik en tygo goed vast houden en mijn borst goed sturen

Wat ik ook nog wel gedaan heb is een matras op de grond op haar kamer. Daar ging ik 's nachts dan liggen samen met haar. Lekker dekentje over ons heen. Schiet me ineens weer te binnen :mrgreen:

Bij Y.oni heb ik dat gedaan in een tijd dat ze ziek was. Toen had ze 's nachts al geen voeding meer nodig, maar als ze ziek was en wakker was dat wel prettig. Vaak sliep ik daar toch al. Y.oni kan erg hoge koorts krijgen (we hebben de 41 wel eens gezien) en ze dronk heel slecht als ze ziek was. Fijne combi. Dus als ze op die manier wel wat extra vocht kreeg was het alleen maar mooi.

Of ik dat bij A.nyk ook gedaan heb weet ik niet meer. Maar ik heb vanalles geprobeerd. Ze heeft 1,5 jaar nachtvoeding gehad (ze heeft altijd ondergewicht gehad dus had het ook echt nodig).

dat is natuurlijk ook een idee

samen komen we er wel uit toch?

:smiley:

Ik kon ook nooit op het waterbed Y.eline bv geven het was niet stevig genoeg. Ik ging altijd op de rand van het bed zitten (op het voeteneind) of op een losse stoel. Ik kreeg het anders niet voor elkaar…

Tja, voeden op de bank, dat doe ik overdag wel. Maar daar vind ik het wat koud worden nu 's nachts. En op de rand van het bed… :think: …ik wil zo graag liggend voeden. Finn drinkt dan lekker rustig en ik kan mijn ogen er even bij dicht doen 8) . Voor een matras erbij op de kamer, vind ik de kamer een beetje klein.

Ik vind het wel lekker om te horen dat jullie het ook maar een gedoe vonden. Manlief vind volgens mij dat ik me maar aanstel :evil: .

heb geen tips, maar aanstellen is het zeker niet… je spendeert heel veel tijd aan voeden van een kindje en dan moet je dus ook wel een beetje comfi liggen, anders is het voor beiden niet echt een pretje :think:

Ik vond mijn waterbed heel fijn liggen tijdens mijn eerste zwangerschap maar in de kraamweek en tijdens het het bv vond ik het een drama. Eigenlijk toen hij een maand of 9 was ging het voeden pas goed op het waterbed.

Om die reden heb ik tijdens mijn 2e zwangerschap het bed weg gedaan en een boxspring aangeschaft.

Emma voed ik niet in bed. Vind ik nu niet fijn.

Maar bij Nina heb ik het wel gedaan, toen had ik een matras op ons bed gelegd. Idd manlief ligt wat lager, maar vond het zelf erg prettig.

Als ze wat groter zijn gaat liggend voeden wel weer wat makkelijker.

Een waterbed slaapt heerlijk, maar liggend voeden is niet echt makkelijk.

ik denk dat het bijna onmogelijk is om fijn liggend te voeden op een waterbed. daarbij kunnen kleine baby’s ook ondertempratuur krijgen doordat het waterbed koeler is dan 36,5 graad.

ik had dit vanmiddag gelezen en lag vanavond op bed te voeden (indd heeerlijk met afentoe de ogen sluiten, of gewoon wegdromen bij de aanblik van mijn dochter :inlove: ).

vroeger had ik ook een waterbed, was niet goed meer, 2x leeglopen op een verkeerde manier is kennelijk niet echt bevordelijk maar goed, daar gaat het niet om.

Wat je zou kunnen proberen:

Heb je 2 aparte zakken?

Leg je kindje oo de rand van de ene zak en ga zelf op de andere liggen

Leg je kindje op een andere ondergrond, bijvoorbeeld een dun matrasje van je kinderwagen, zo kun je je kindje een beetje sturen.

Wat ook kan helpen is je kindje iets meer terug richting de rug te rollen, zodat het niet te dicht op je rolt.

Hopelijk kun je er iets mee, ben wel benieuwd, dit was zomaar iets wat in me opkwam.

Succes!

Tja, t lukt wel. Indien nodig duw ik Finn idd een beetje terug. Maar eigenlijk vind ik het best een gedoe. Bijvoorbeeld ook als ik dan rechtop wil aan zitten om hem te laten boeren. Als ik mezelf dan tegen de muur aan zet, dan schommelt hij als een gek heen en weer (ik doe het wel zo voorzichtig mogelijk, maar als ik zou willen zou ik hem eruit kunnen ‘gooien’ :shock: :smiley: ). En dan hem nog ff oppakken… Meestal klim ik zelf maar eerst uit bed, dan pak ik hem tegen mijn schouder en dan ga ik voorzichitg tegen de muur aan zitten.

Ik heb het ook eens geprobeerd om Finn op de rand te leggen Het scheelt wel iets, maar als ik dan de andere borst moet geven, dan moet ik manlief verzoeken om of op te schuiven en op t randje van het bed te gaan liggen of om d’r ff uit te gaan :think: . Dat is denk ik teveel gevraagd…

Maar…als het goed is ben ik sinds vanacht van de nachtvoedingen af! :dance: :dance: Ben benieuwd :pray: of hij ons aankomende nacht ook met rust kan laten. Ik zal dan nog wel 'sochtends in bed voeden, dus de gouden tip is nog steeds welkom. :wink:

tja, nou…

ehmmm

dat dacht ik ook met 8 wkn…

inmiddels komt madam gewoon weer midden in de nacht :roll:

niet om je bang te maken natuurlijk :angel: :-*

succes!

:shock:

ha, joepie! Ik zie wel… :pray:

Heb ook 1 keertje op een waterbed gevoed moest haar toen ook idd tegenhouden.

Was 1 keertje omdat bij familie ff boven ging voeden omdat ze zo afgeleid was maar nee ben blij dat we een gewoon bed hebben.

Enne hier ook eventjes door geslapen en vanaf 3 maanden begon ze weer met de nachtvoeding en dat is doorgegaan tot ik ben gestopt, op het laatst was het zelfs wel 2/3 keer per nacht. :shifty: