Wie systeem voor kinderkleding opbergen?

Ooooow :twisted:



Het lukt me maar niet om die kinderkleertjes te organiseren. Krijg ik alvast kleren voor als de kleine meid wat groter is, hup even in de kast. Groeien ze uit kleren: hup onder in de kast. Het moet toch niet moeilijk zijn om een systeem te verzinnen wat werkt.



Op zolder een niet overzichtelijke verzameling dozen.



Wil ze wel bewaren ivm wat de toekomst wie weet nog brengt.



Wie heeft dit goed en overzichtelijk georganiseerd en wil me eens haarfijn uitleggen hoe?

Ik heb bij de Leenbakker een bak gehaald krijg je in allerlei kleurtjes, en zitten 3 lades in.

In elke lade zit dan 1 maat groter die ze nog niet aan kan.

En op elke lade heb ik een stickertje geplakt met daarop de maat.

En kleding die te klein is zet ik op internet of doe ik in een doos.

Ben ook wel benieuwd; zo heb ik in een hele grote kledingkast de kleding van Kiki (maat 104) en Lila (maten 86 en 92), onderin de echt dikke truien die nu nog niet gedragen worden en bovenop de kast in opbergboxen de zomerspullen maat 86-92-98-104; omdat dat niet in 6 grote boxen past staan naast de kas nog 4 van diezelfde boxen…zucht… Zomerpul kleiner dan 86 erkoop ik en enkele stuks gaan in de bewaardozen van de dametjes. Voor mij zou een extra kast een oplossing zijn om alle maten die nu niet gedragen worden in op te bergen…maar jee, nog een kast… :think:

ik heb heel simpel een kist voor kleding die hem nog te groot is en een doos waar kleding in gaat die hem niet meer past. en die dan met het eerste beste bezoek met kleinere kinderen mee gaat. Alles wat zij niet hoeven bewaar ik verder in een zak die tzt met me mee vliegt naar oeganda.

ik heb 2 kledingkasten… eentje waar alles inhangt wat ze nu aankan, en in de andere kleding wat groter is of seizoensgebonden…

een keer in de zoveel tijd zoek ik alles uit en sop gelijk de kasten van binnen en dan doe ik alles wat weg kan in dozen en wat nu weer past in haar kast…

Wij kopen vaak megapakken pampers, dus ik heb voor elke maat een doos. Ik heb op de doos geschreven welke maat/seizoen erin zit en de dozen zelf staan bij ons onder het schuine dak achter het wasrek :wink: Ook de te grote kleding staat daar in 1 doos klaar, wanneer ik het idee heb dat de huidige kledingmaat niet meer past, pak ik de juiste dozen erbij en leg ik eerst wat te klein is terug en pak dan de volgende maat erbij.



Overigens let ik niet alleen op de maat maar vooral op de ‘groote’ het valt mij namelijk vaak op dat mt.x van de ene winkel/het ene merk kleiner/groter is dan dezelfde mt.x uit een andere winkel/van een ander merk. Dus maat x dat kwa groote aansluit bij maat x-1 zit in de doos met mt. x-1 :wink:

Hier hebben de kinderen gewoon winter en zomerkleding door elkaar in de kast, zolang ze het passen, ligt en hangt het erin.

Ik doe namelijk ook vaak een t shirt onder een trui of blouse of een t shirt over een longsleeve en eigelijk haal ik altijd enkel maar de korte broeken uit de kast en de flinterdunnen zonnejurkjes.



Voor de kleding die nog te groot is, heb ik kunststof ikea opbergbakken waar met een etiketje de maat opstaat en of het voor Aniek of peter of Mies bedoeld is.

De te kleine kleding van Peter schuift dan door naar een bak voor Mies, de te kleine kleding van Niek gaat op de post naar een x moeder die ik sponsor met meidenkleding. Doe dat al jaren zo en vind het prima.

De te kleine kleding van Mies, idem…



Er liggen nooit 3 maten in de kast, ik heb snel genoeg door wanneer iets niet meer past en dan is het zo naar boven de bakken in of weg.

Als er veel niet meer past en het is tijd voor de grote wisseltruc, dan haal ik de kast leeg en leeg een bak ik een opvolgende maat.



Dat werkt hier prima :thumbup: