Wie ow wie bij welk programma dit was??

Mijn ouders hebben gisteravond op tv een programma gezien over een keizersnede, echter weten ze niet meer hoe laat en welk net. Ging over een natuurlijke keizersnede. Aangezien ik ws een keizersnede krijg, zou ik dit graag willen zien.

Ik heb er op een ander forum wat over gelezen, even zoeken :slight_smile:

was idd in het Martini…

In Leiden was het al mogelijk en nu dus ook in Groningen om natuurlijke ks te laten doen.

was vanochtend ook bij WNL volgens mij. (ned 1)

Zo jammer ik er niet eerder van gehoord had :frowning: had het erg graag gewild

Ik had er ook nog nooit van gehoord. Jammer, want dat had ik wel gewild

Was bij hart van Nederland van de week… deze ouders wisten door stuitligging en navelstrengbeklemming al dat ze gebonden zouden zijn aan een keizersnede en toen hebben zij het verzoek neergelegd voor een zgn natuurlijke keizersnede, iets wat in GB al behoorlijk veel gebruikt wordt.

Het was even een proces, maar de gyn en operatieteam hebben haar verzoek gehonoreerd en sindsdien zijn ze om en nu zijn er zal zeker 50 babies op die manier via een ks geboren.

Het is er dus ook nog helemaal niet zo lang… nog maar kort :wink:

Wauw! Heb dan wel nooit geen ks gehad, maar dit vind ik wel een veel ‘humanere’ manier van een ks.

Jammer dat het zo lang geduurd heeft voordat het zijn intrede in NL heeft gehad, maar hopelijk worden a.s. ouders hier goed over geïnformeerd!

Ik stuur het linkje sowieso even door naar een kennisje van mij die hoogstwaarschijnlijk ook een ks gaat krijgen. :wink:

Cell, thanks dit was wat ik zocht!

Ik heb twee keer een ks gehad. Eerste keer spoed, tweede keer gepland. Ik heb in het ziekenhuis aangegeven dat ik graag bv wil geven, en of het kindje zo snel mogelijk bij me mocht liggen. En dat kon bij de geplande ks. Terwijl ik dichtgenaaid werd, lag de baby bij mij. Voor huid op huid contact ( en toch duurde het nog 5 dagen voordat de voeding op gang kwam, maar dat lag aan mijn lijf en had niets met de ks of ziekenhuis te maken)

Dus, overleg met je gyn, dan is er veel mogelijk.