wie ook pijn door het schoppen en de ligging van het kindje

ik heb sinds deze week heel erg pijn in mijn rechterzij als ik een stukje loop.

Beeb ligt ook aan de rechterkant en ik voel een constante druk op mijn buik aan die kant maar als hij schopt dan doet het gewoon echt pijn.



Ik vind dit erg want ze zeggen dat je moet genieten al je je kindje voelt maar dat kan dus niet omdat het gewoon pijn doet. en die druk op mijn buik is ook niet echt een fijn gevoel ik voel dat hij tegen de baarmoederwand op duwt en ook blijft duwen.



hebben nog meer zwangeren hier “last” van?

ik heb hier al een poosje last van,gelukkig niet 24 uur per dag meer maar ben echt beurs geschopt van binnen volgens mij.

Ik probeer dan toch op mijn andere zij te gaan liggen zodat het kindje omdraait,werkt dat bij jou niet?

@schaapie wrote:

ik heb hier al een poosje last van,gelukkig niet 24 uur per dag meer maar ben echt beurs geschopt van binnen volgens mij.

Ik probeer dan toch op mijn andere zij te gaan liggen zodat het kindje omdraait,werkt dat bij jou niet?




met liggen heb ik er nog niet zoveel last van vooral zitten en lopen doet het pijn. ik duw weleens maar dan trapt hij nog harder doet dus nog meer pijn doet doe ik nu niet meer.

Als het teveel pijn doet, naar je verloskundige gaan. Misschien is er iets aan te doen. Sterkte.

Hier ook herkenning. Ben dan inmiddels allang en breed bevallen maar die ene keer vergeet ik nooit meer.



We waren in duitsland aan het winkelen in grote winkel.

Alles ging goed. 30 weken zwanger en lekker op me gemak aan het slenderen in de winkel TOT ik ineens in mekaar zakte van de pijn. Bleek dat de kleine me zo’n rot schop gaf dat ik van de pijn helemaal inzakte.

Wij dachten dus meteen in paniek… oh jee er is iets gaande. Ben daar even rustig gaan zitten (gewoon in een van de rekken op onderste stuk) Na 5 min zakte de pijn eindelijk weg en gingen we langzaam weer lopen. Weer kreeg ik een schop die ook pijnlijk was maar dit keer wist ik meteen dat de kleine weer eens bezig was. dus had me broek maar losser gemaakt en rustig verder gaan lopen maar vaker even pauze gehouden en toen was het weer goed.



Later heb ik dit nog wel paar keer gehad. ook als ik gewoon in bed lag. Meneer gaf zo aan dat me houding op dat moment niet goed was en die bleef gewoon schoppen tot ik van houding veranderde.

Erg herkenbaar helaas. Lana kon zo hard trappen dat ik dus snachts niet meer sliep.



Deze kleine man kan ook hard trappen, maar dan ga ik dus in een andere houding zitten, liggen of staan.



:hug: :hug:

man… mijn zij en navel zijn al ECHT blauw geweest…

gewoon van de trappen van little lady inside…wordt vast geen ballerina :wink:

gelukkig hier geen constante pijn, maar wel herkenbaar. Beeb schopt en kickbokst hier ook in het rond, 's avonds voel ik me helemaal beurs. Die meid van mij schopt het liefst richting baarmoedermond… gevoel alsof ik ‘uitzak’ ofzo…

Het helpt als ik rustig mijn hand op de plek leg waar ze schopt, dan wordt ze rustig en draait ze zich om. Maar ja, ik ben 1 maand korter zwanger, dus ik weet niet hoeveel ruimte jouw kindje heeft in je buik om om te draaien?

Hier ook wel herkenbaar. Tenminste, niet zo heel extreem hoor. Maar ik heb al een paar keer in bed liggen schokken, van de plotselinge pijn van een schop. Dan vlieg ik even overeind, misschien meer van de schrik dan van de pijn :wink:

Vannacht heb ik zelfs het kindje een beetje teruggeduwd. Lag maar tegen mijn zij te schoppen en dat werd ik zat. Dus maar even een zetje gegeven, en toen was het over. Arm kindje, krijgt nu al duwtjes van haar/zijn moeder als het moeder niet zint :wink:

Ook ik herken die pijn bij t schoppen.

Al een hele tijd is onze kleine echt heel druk zo tegen de

avond, ik kan niet even rustig op de bank zitten.

Ik heb ook wel gezegd je moet genieten maar dat kan ik soms niet zo’n pijn doet t dan.

Mijn verloskundige gaf als tip om een band of sjaal om de buik te binden zodat de bewegingsvrijheid iets minder word.

Heb t nooit geprobeerd en doe ik denk ik ook niet meer want ik hoef officieel nog maar 2 daagjes.

Maar misschien is het t proberen waard…



Groetjes SanRos