Hallo,
Ben nu ongeveer 5 weken zwanger, maar heb eigenlijk nog geen “echte” symptomen. Rond mijn NOD een paar dagen wat gevoelige borsten gehad, maar dit is ook ineens verdwenen. Het maakt me wel wat onzeker, dus ik ben op zoek naar ervaringen van anderen die ook nauwelijks of geen symptomen hadden, maar waarbij de zwangerschap goed is verlopen verder.
De echte symptomen zoals misselijkheid en dergelijke kwamen bij mij pas vanaf 6 weken, kan bij jou nog komen dus.
En dan kan het ook nog zo zijn dat jij nergens last van krijgt. Prima toch.
Gefeliciteerd.
Allereerst gefeliciteerd!
Ik zou me geen zorgen maken, er zijn vrouwen waarbij de hele zwangerschap zonder noemenswaardige klachten verloopt.
Zelf kwam ik er pas met iets van zeven weken achter dat ik zwanger was…had tot die tijd dus ook geen ‘echte’ symptomen. En met zeven weken had ik die ook nog niet direct.
hier dus iemand die dus zo goed als klachtvrij door de zwangerschap heen gaat
ben de eerste weken wat moe geweest tot week 12 en vanaf week 30 kwam dat weer terug!
maar verder echt niet misselijk geweest, kan ook alles nog eten en drinken en ruiken zonder dat mijn maag erop reageert
ik was ook zo onzeker ook door de weinig klachten
iedereen zei ook geniet ervan, hoe lastig dit ook is door je onzekerheid
probeer het wel want het kan echt klachtvrij door de zwangerschap heen gaan dat weet ik nu ook!!!
Gefeliciteerd, dat vergeet ik helemaal!!!
Gefeliciteerd!
Bij mij kwamen alle kwaaltjes pas vanaf 7-8 weken, dus het kan nog.
Dit keer voor het eerst (wordt ons vijfde kindje) dat ik nauwelijks ergens last van heb. De keren dat ik misselijk ben geweest zijn op 1 hand te tellen, ben niet extra moe, geen gespannen borsten, helemaal niks, alleen wat emotioneler. Ik ben nu trouwens bijna 13 weken zwanger. Ik maakte me ook wel zorgen omdat ik altijd onwijs beroerd was tijdens mijn zwangerschappen, maar een derde goeie echo heeft me er toch van overtuigd dat ons kindje het supergoed doet!
Geniet er maar van, maak je niet teveel zorgen, er zijn echt mensen die zonder kwaaltjes hun zwangerschap doorkomen!
Groetjes!
komt letterlijk net van de W.C. af na weer een heerlijk kotsbeurt
Ik had nergens last van tot vorige week zondag. Ik ben nu bijna 8 weken.
Voor vorige week maakt ik me ook zorgen om het feit dat ik geen kwaaltjes had. Ik ben moe, misselijk, vreetbuien, en voel me dik :mrgreen: Ik weet niet wat ik je moet wensen
, 1. dat je maar snel veel kwaaltjes mag krijgen, voor de zekerheid.
2. ik hoop dat je een kwaaltjesloze goede zwangerschap hebt.
Tot me 12de week alleen last van pijnlijke borsten en vermoeidheid… Na 12 weken is het weg gegaan… Misselijk was ik helemaal niet, ja voelde wel wat in me maag maar om te kotsen… Neej.
Gefeliciteerd en positief blijven. Ieder vrouwen ervaren hele andere kwaaltjes…
Gefeliciteerd!! :dance:
Hier ook hoor, bij de eerste had ik ook geen kwaaltjes. Niet misselijk geweest, geen pijn in mn borsten en energie voor 10.
Nu ben ik 15 weken zwanger van de tweede en ben de eerste weken echt misselijk geweest, pijn in mn borsten en zo ongelofelijk moe. Echt een verschil.
Dus zo zie je maar het verschilt ook nog eens per zwangerschap!
Ik wens je een hele fijne zwangerschap toe en stuur je nog een beetje geduld, voor je het weet pas je niet meer in je broeken en mag je je buikje showen hoor. Het gaat hard genoeg.
Gefelciteerd!!
Ik ben zoals je ziet nu ruim 40 weken en heb pas sinds de laatste weken kwaaltjes (maagzuur, vocht vasthouden). Voor de rest de hele zwangerschap niets! Ik werd er net zoals jij ontzettend onzeker van, had eerder twee miskramen gehad dus dat sterkte mijn onzekerheid alleen maar. Ik heb toen zelfs af en toe gewenst dat ik een keer misselijk zou zijn :oops: gewoon ter bevestiging…
Dus… je bent harstikke zwanger, geniet er lekker van!!!
GEFELICITEERD :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
Geen zorgen maken hoor!
Bij mijn eerste had ik helemaal geen verschijnselen en nu ik zwanger ben van een tweeling ben ik rond 10 weken iets misselijk geweest (3x ofzo…)
Verder ook geen symptomen…
Ook ik heb een hele tijd niets gemerkt hoor, daar hoef je je echt geen zorgen over te maken.
Pas na een tijd kreeg ik opgezette borsten (en het is nooit meer geworden dan dat!) en vond ik kookgeur erg vies. Ik ben een enkele keer misselijk geweest, en verder niets.
Het enige wat ik al vrij snel had was een zeurend gevoel van mijn bm die oprekte, maar ook dat kwam pas na een paar weken.
Don’t worry, geniet ervan dat je weinig last hebt!
Bij mij begon ‘het’ toen ik 7 weken zwanger was… en helaas niet meer weggegaan. Geniet er nog even van! En ik hoop voor je dat het lekker zo blijft!
Allereerst… gefeliciteerd!
Ik heb me in het begin ook erg onzeker gevoeld… en ook wel een beetje bevoorrecht eigenlijk. Ik had echt zoiets van: als het zo blijft ‘neem’ ik er 10! Helaas ben ik toch nog heel erg misselijk geworden tot een week of 14. Dus het kan nog helemaal veranderen. De echte onzekerheid gaat ook pas weg als je een goede echo hebt gehad of als je je kindje hebt voelen bewegen.
Geniet er van!!! Zeker nu je nog geen last hebt van allerlei kwaaltjes.
Je kunt echt ook 9 maanden nergens last van hebben. Ja hier groeiden mijn borsten mijn BH’s uit, mijn buik uit mijn kleren, heb ik wel kwaaltjes gehad zoals me zorgen maken over de kleine etc maar misselijk geen dag. Bandenpijn waarschijnlijk zo minimaal dat ik het me niet meer kan herinneren. Pas op het einde kreeg ik wat last van maagzuur maar ik teken er echt zo weer voor. :mrgreen:
Ik herken je onzekerheid wel hoor!
Ben nu 5 of 6 weken zwanger en ben maar een paar dagen heel moe geweest, nu een beetje maar niet supermoe of zo. Verder heb ik eigenlijk ook nergens last van (o ja, af en toe wat van die lichte steken/krampjes in onderbuik, rechts van midden) en ik kan daar ook wel heel onzeker van worden.
Het is fijn om dan hier te lezen dat het óf nog kan komen, óf gewoon goed kan gaan terwijl je geen kwaaltjes hebt!!
Het is ook nooit goed: veel last van kwaaltjes, of geen last van kwaaltjes
Dames, bedankt voor jullie antwoorden! Jullie stellen me wel een beetje gerust.
Hadden jullie ook niet of nauwelijks last van steekjes of krampen? Is dat normaal?
Het gekke is dat ik heel af en toe even een dag of 2 á 3 lichte klachten heb, maar dan ineens zijn ze weer verdwenen.
Rond de NOD had ik gevoelig borsten een paar dagen en ineens was dit weg, nou voel ik m’n borsten dus helemaal niet meer.
Afgelopen zondag en maandag was ik ineens licht misselijk of veranderde smaak in mijn mond en dit is nou ook ineens weer verdwenen.
dat maakt me allemaal erg onzeker hoor.
Er gaat dan vanalles door je hoofd. hebben jullie het ook dat de kwaaltjes komen en gaan?
Choco kwaaltjes komen en gaan omdat je lichaam ‘went’ aan de hoeveelheid hormonen. Dus het kan stijgen wat het wil, je lichaam kan steeds meer en meer van het hormoon hebben omdat het eraan went. Rond de 16 of 18 weken meen ik stabiliseert de stijging. Een reden waarom veel dames die erg misselijk zijn rond die tijd minder last krijgen daarvan. Niet omdat er geen hormoon meer zit in het bloed. :thumbup:
Maar ik ben nog geen 6 weken zwanger, kan dat nu al dan?
Maar natuurlijk! Jouw lichaam kan zich sneller ‘aanpassen’ aan het stijgende hormoongehalte. Andere dames hebben meer pech zeg maar dat het wat langer duurt om te wennen. Niet bij iedereen stijgt het gehalte ook even snel. Bij sommige vrouwen schiet het omhoog, soms stijgt het bijna met 100% elke dag, bij andere dames verdubbelt het per 72 uur (om de drie dagen) dat is allemaal prima en perfect, het bepaald waarschijnlijk alleen mede hoe je lichaam reageert op de zwangerschap.
Weet je het is onbeschrijfelijk lastig dat we niet naar binnen kunnen kijken om te zien hoe het gaat, probeer maar langzaam wat vertrouwen te krijgen in je lichaam. In de meeste gevallen, waar echt iets niet goed zit wordt het ook redelijk snel duidelijk hoor. Geen bloed geeft moed en niet misselijk is mooi meegenomen. :mrgreen: