Wie ook maxi cosi mura? Vraagje m.b.t. wiel/band

Hoi, hoi

wij hebben onze wandel/kinderwagen nu ruim 5 maand en met veel plezier. Maar sinds vorige week is de voorwiel/band lek! IK heb deze al meerdere keren geprobeerd op te pompen en dat wil dan ook wel, maar het is ook gelijk weer lek.

Heeft iemand dit ook gehad en wat kun je er aan doen? Heeft deze band ook net als een fietsband een binnenband? Dat er misschien een gaatje in zit?

OOk is de ventiel veel korter dan de andere 3 banden…bij de andere 3 banden steekt het ventiel er echt ruim uit, waardoor je makkelijker de banden op kan pompen en bij deze wiel zit ie er wat meer in…

Iemand tips?? Of moet ik de winkel maar even opbellen?? Heb nog garantie…

Even mee naar de winkel gaan, kans is groot dat 'ie wordt omgeruild. Hebben wij een keer met de speedy gehad en kregen zo een nieuwe mee :thumbup:

Groetjes,

heleen

hmm…btje jammer dat de winkel niet in de buurt zit…zeker 3 kwartier rijden…maar ik zal ze morgen eens bellen :slight_smile: Ik hoop ook op zo’n service :thumbup:

Dat is jammer inderdaad, maar wat je zegt, gewoon even informeren.

Succes :thumbup:

en gebeld?

Hier kan de fietsenmaker hem ook plakken geloof ik… heb hem zelf nog nooit lek gehad maar had het gehoord van iemand

Tis net als een fietsband! De onze was laatst ook lek, zat een heel klein doorntje in. De fietsenmaker kan hem plakken, maar jij zelf dus ook :slight_smile:

Overigens, als het nodig is kun je via de fietswinkel of de prenatal een nieuwe binnenband bestellen.

ja ik had gebeld. Ze zeiden dat ik even langs de winkel moest komen om het na te kijken. Ik denk idd dat de binnenband lek is, maar er is ook een probleem met een ventiel, dus die moeten ze ook nakijken. Dus we gaan er volgende week even langs…het is 3 kwartier rijden en volgende week moeten we toch die kant op :slight_smile:

Die van mij is dus ook lek, en loopt steeds weer leeg als ik hem op pomp…ook maar even de winkel bellen dus…die ook niet om de hoek zit :?

Hoi !

is idd gewoone en bandje met binnenband.

Bij ons is een van de andere wielen lek, maar kunnen geen lek vinden :S dus zal ff de maxi cosi zelf bellen want hier is ook de winkel 3 kwartier verder !

Hier trouwens vanmorgen MC gemaild.

moest aankoop bewijs mailen, en krijg nu met hoge uitzondering ( :eh: ) een nieuw binnenbandje op gestuurd.

wij hadden het gelukkig niet zo snel, maar op bepaald moment ook lekke band.

Eerst keertje geprobeerd te plakken, maar ging op zelfde plek weer lek.

Vervangen door een stepbandje, waardoor er ook direct een gewoon fietsventiel opzat, ideaal :thumbup:

Hier ook de maxi cosi mura met zachte banden. Zijn wel op te pompen (gaat overigens niet echt makkelijk met dat pompje…), maar zijn na een maandje vaak weer zacht. Ik geloof niet dat ze echt lek zijn, maar ik vind wel dat ik ze vaak moet oppompen…

@Liesbeth wrote:

Hier ook de maxi cosi mura met zachte banden. Zijn wel op te pompen (gaat overigens niet echt makkelijk met dat pompje…), maar zijn na een maandje vaak weer zacht. Ik geloof niet dat ze echt lek zijn, maar ik vind wel dat ik ze vaak moet oppompen…

dan is er wel iets mis hoor, hoef ze hier haast nooit te pompen (geloof nu 2 of 3 keer gedaan ofzo sinds ik de wagen heb!

Mijn ervaring is, als er een lek is, het beste is om het binnenbandje te vervangen. Omdat ze vaak weer lek gaan.

Overigens, MM, wat moet ik met een stepbandje indenken?

@Sweet-Love wrote:

Mijn ervaring is, als er een lek is, het beste is om het binnenbandje te vervangen. Omdat ze vaak weer lek gaan.

Overigens, MM, wat moet ik met een stepbandje indenken?

Is gewoon bandje dat op zo’n step met luchtbanden zit :slight_smile:

Die hebben dezelfde maat als de wielen van 99% van de luchtbanden van kinderwagens.

En een stepbandje (dat dus een gewoon ventiel heeft net als op een fiets) is vele malen goedkoper als een speciaal binnenbandje dat je bij de babywinkel kan kopen/bestellen voor je kinderwagen.

Mag ik vragen hoe duur?

is alweer even geleden, maar geloof dat wij 4 euro voor een bandje betaald hebben… weet wel dat we hem voor 6 euro hem er zelfs om gelegd kregen :thumbup: (en aangezien ik toen geen zin had in frustie dingen terwijl ik alleen thuis was met de kids heb ik even kleine boodschapjes gedaan en op de terugweg het wiel met nieuw binnenbandje er om weer opgehaald).

Los bandje voor onze Quinny was bij de babywinkel 8 of 9 euro… hadden we er bij de fietsenmaker dus 2 voor.

6 euro was dus incl. de kosten van het bandje

Handig dat ik dit topic heb gevonden.

Ik heb dus ook de MC Mura in ons bezit en we hebben nu al 5x een lekke voorband gehad ( 1x laten plakken door de fietsenmaker voor 8 euro :shock: ) De andere keren zelf geplakt. Maar nu is ie weer lek.

Andere banden moet ik ook best vaak even lucht bij doen.

Maar ik vond de tip van het stepbandje wel mooi om te lezen, dus ik ga dinsdag even langs de fietsenmaker vragen of hij die heeft.

Ik moet gewoon een nieuw bandje hebben, want ga donderdag naar de 9 maandenbeurs en dat loopt niet fijn met een zachte band…

en dan meteen ff je probleem aankaarten bij de maxi cosi stand en vragen waarom ze geen foambanden regelen! (dan wil ik ze ook :mrgreen: )