Bij de verloskundige controle afgelopen week bleek dat mijn baarmoeder overeen kwam met 28 weken zwangerschap, terwijl ik toen 25 weken en 2 dagen was. Bij de screeningsecho bleek echter dat ons kindje helemaal niet groot is, maar met alle afmetingen behoorlijk onder het gemiddelde zit (maar nog wel als normaal wordt beschouwd).
Ik krijg over een aantal weken een groei-echo om te kijken hoe of wat.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan zelf alleen maar bedenken dat ik veel vruchtwater heb? In elk geval heeft de kleine heel veel ruimte want ik voel heeel veel beweging en deze week lag hij/zij dwars (volgens de vk)/. Ik ben benieuwd.
Heej Lieke,
Geen ervaring ermee maar wilde je even alvast succes wensen met de groeiecho! Hopelijk is het niets ernstigs.
Groetjes
Meggie
Je ik
Ik had met nicolai ook een enorm grote baarmoeder. Ik had toen zwnagershcaps diabetes en daardoor maakte ik veel te veel vruchtwater aan. Met 30 weken kwam mijn buik overeen met een van 38 weken … :shock:
maar bij mij had het dus die reden. Ik hoop voor jou natuurlijk een andere reden!
Ik had het ook, ik liep beide zwangerschappen 3-4 weken voor qua baarmoeder, maar kindje liep op (of net ietsje onder) schema. Het was helemaal niet erg werd mij verteld, als het kindje maar lekker op schema blijft lopen.
Succes met de echo!
Alledrie keer voorgelopen. Wel iets grotere kindjes, maar niet extreem. Had wel steeds veel vrichtwater en droeg enorm naar voren.
Bij veron liep ik standaard voor en met deze had ik 2 weken geleden al een buik van 15 weken volgens de groene kaart.
Veron was wel 4430gram en nu staat er al iets op mijn groene kaart dat ze met 34 weken een groeiecho willen. Ze zijn denk ik bang voor een 10-ponder…
Nou ja als het maar geen 11 pond wordt (krijg ik er ook wel uit denk ik maar dan wil ik het niet thuis doen)…
grts patricia
Ik had het ook, liep altijd een week of 2 á 3 voor in de eerste maanden van de zwanger (volgens de VK voelde mijn baarmoeder smal en groeide daardoor wat hoger), later niet meer maar ik had wel een scippybal-buik hahahaha
Onze zoon werd met 38 1/2 weken geboren en was 8 1/2 pond.
Mijn buik liep ook voor met de duur van de zwangerschap en onze zoon was een kleintje.
Ik kreeg regelmatig de vraag of ik een tweeling verwachte
Onze gyn/vk maakte er eigenlijk niet zo veel van.
uiteindelijk ben ik met 40+2 dgn bevallen, van onze zoon 47 cm en net aan 6pond.
Wat aan de buik totaal niet te zien was eerlijk gezegt vondt ik het heerlijk zo’n grote buik :oops: