Wie nog meer met 10 maanden avond en nachtvoeding?

Hoi,

Mijn vraag is of er nog meer kindje svan 10 maanden zijn die nog op 4 flessen zitten waaronder een nachtfles. Ik krijg het idee dat mijn dochter de enige is.

Ze is nu bijna 10 maanden en dit is haar schema;

08.00 broodje + fles 100

10.30 fruit

13.00 broodje + fles 180 (drinkt niet alles op)

16.00 koekje + sap

18.00 avondeten (eet niet van een lepel dus gewoon met ons mee maar is vaak aardappel en weinig groente)

19.30 fles 210

23.00 fles 180

en dan komt ze dus de ene keer om 3 uur voor een fles maar kan ook 4 uur zijn, soms slaapt ze door tot 6 of 7.

Er is dus geen peil op te trekken wanneer ze voor een fles komt 's nachts. hebben geprobeerd hem niet te geven maar dan is het huilen.

het begint met kreunen (dit laten we dan gaan kan 2 uur duren) en dan gaar het over in huilen. Ga ik gelijk naar haar toe dan is het gelijk huilen. Ze heeft geen speen of duim dus is ook niet daar mee te foppen. Als ik de fles geeft slaapt ze (meestal) zonder problemen door.

Is hier iemand bekend mee? Ik heb al na het brood nog een fles om "vol"te tanken maar dit werkt niet echt.

Gr karin

Mijn schoonzusje heeft de nachtvoeding afgebouwd door steeds minder te geven. Misschien een idee?

Helaas blijft ze dan gewoon huilen, pas als ik 150 of 180 geef is ze stil.

Er zit wel een verhaal achter. In het begin wilde ze niet drinken, veel huilen en pijn, opgenomen in ziekenhuis maar de artsen wisten het niet. Na 5 maanden ging dat beter, vaste voeding ging ook niet goed, ze eet niet van een lepel. Nu na behandeling logopodiste nog steeds niet maar ze eet nu wel a la rapley. Alleen groente is nog niet zo’n succes. Haar fles drinkt ze sinds 7 maanden opeens dus vol overgave. Ze is ook flink aangekomen naar mijn idee de laatste tijd. Ze was niet zo’n dikkertje :slight_smile: . De logopodiste dacht ook al dat ze tot 1 jaar wel aan de avondfles zou zitten, ze is een inhaalslag aan het doen.

Op zich vind ik het ook niet zo heel erg maar vroeg me af of Larissa de enige is :think:

Ik weet niet of je haar wakker maakt voor de laatste avondfles?

Wij onze eerste zoon merkte we dat als we hem wakker maakte rond 23.00 uur dat hij dan 's nachts nog een keer rond een uur of 4 kwam. Maakte we hem niet wakker en lieten we hem dus slapen, dan sliep hij heel de nacht door.

Bij onze zoon nu (7 weken oud) merken we dit ook al. Wij maken hem dus ook al niet meer wakker na de fles van half 9 en hij wordt pas om 6.00 uur wakker.

Succes

En ach het is inderdaad niet zo erg als ze meteen weer verder slaapt. Vind het altijd wel knus zo 's nachts en als ze 18 is, wil ze het vast echt niet meer…

Groetjes

Je zou ook eens kunnen proberen om een haar laatste fles wat meer te verzadigen door evt rijstebloem of Nutrilon goede nacht.

Misschien slaapt ze hier beter op.

En voor zo ver mijn ervaringen als verpleegkundige/kinderleidster gaat ben je bij lange na echt niet de enigste hoor :wink: (het kan zelfs nog erger ;-))

Ik geloof dat ik hier wel de enige ben :think:

Mijn zoontje is nog niet zo oud, maar komt ook nog steeds vrolijk voor een nachtvoeding hoor…

Heb al geprobeerd om de laatste fles niet te geven, maar dan komt hij dus 2 keer op een nacht :wall:

In de laatste fles wat rijstebloem doen, neuh dan drinkt hij gewoon maar de helft…

En de in de nachtfles steeds minder doen, dan komt hij dus ook vaker…

Hier dus ook alles al geprobeerd… denk dat ik het maar moet accepteren :wink:

Je bent niet de enige!

Jart heeft ook tot 11 maanden nog een fles om 22/23u gehad. En als hij dan huilend wakker werd 's nachts, was een fles de beste optie. Meestal de enige manier om zelf ook nog wat slaap te krijgen.

Hier is die laatste fles met die van 19.00u gecombineerd op vakantie. Toen gingen ze om 21u naar bed. Dan kreeg hij zijn laatste fles. (wel vaak nog 'snachts een fles)

Toen we terug waren van vakantie (1 wee voor hij 1 jaar werd) ben ik die fles van 21u gaan vervroegen naar 20u en dan voor de nacht het bed in. Hij was ondertussen gewend aan tussen ons in slapen (om de rest van de mensen nog wat nachtrust te gunnen op de camping). Uiteindelijk heb ik hem toen 2 nachten laten huilen (Niet leuk, maar hij moest toch weer in zijn eigen bed leren slapen) en toen sliephij de nachten door, zonder nachtvoeding.

Hier heb ik gehoord van het CB door af te bouwen wel 180 cc water te geven maar de helft schepjes.

Je bent echt niet de enigste.

Amy was van haar nachtfles af 1 week voordat haar zusje kwam.

Dus was amy(ff snel rekenen) 1jr en 3mnd.

Ze kreeg tussen 19-20 haar laatste fles en wilde er om 2uur nog eentje/

Is ineens gestopt.

Dus het komt goed!!! :wink:

Oh dan heb ik hoop :pray: Het rare is dat ze niet op een vaste tijd komt. De ene keer is het rond 1 en de volgende dag om 4 uur. Daar kon het cb ook niet zoveel mee. Nou ja we zien wel en blijven hopen op een goede nacht