wie nog meer een buikslaper

Ik ben heel benieuwd of er nog meer zijn met een buikslapend kind.

Vanaf welke leeftijd?

De middelste van mij sliep met 5 weken op haar buik, omdat ze zo onrustig was elke keer.

Nu begint die kleine man ook onrust te vertonen snachts, hij is ook wel verkouden op het moment.

Dus ik heb hem vanacht op zijn buik gelegd en hij werd wel rustiger.

Totdat hij ontzettend moest niezen en klaarwakker was.

Nu slaapt hij in de box op zijn rug, na de fles in slaap gevallen, maar wil hem bij het volgende slaapje op zijn buik gaan proberen.



Lijkt me leuk om te lezen of er nog meer jonge buikslapers zijn.

hier ook een buikslaper maar dat deed ze eigenlijk pas zo rond de 7 maand

hier ook een echte buikslaper maar omdat ze tot 9 maanden een spreidbroek heeft gehad viel het pas om nadat ie niet meer om hoefde met slapen.,…

Hier ook vanaf een week of 7, 8. In het begin met veel controleren enzo of enkel 's avonds en 's ochtends als wij wakker waren. En nog steeds op z’n buik, draait wel naar z’n zij en heel af en toe z’n rug.



:thumbup:

Hier ook al heel snel denk een week of 8 …en iedereen die er dan paniek over maakt :roll: maar ik heb hem gewoon lekker op de buik gelaten .

Maar das voor iedereen persoonlijk. Hij slaapt nog steeds op zijn buik.



Liefs loes

@dyfaine wrote:

Hier ook al heel snel denk een week of 8 …




Hier hetzelfde verhaal. Mevrouw slaapt enkel op haar buik… Ze heeft bijna nooit op haar rug gelegen, wel op haar zij. Ik had toen zo een speciale zijsteun gekocht, daar hefet ze best lang ingelegen (totdat ze ging draaien) .

Dank jullie voor de reacties.

Heb het gisteren nogmaals geprobeerd maar dat was het toch ook niet.

Hij ging helemaaaaal over de rooie.

Denk dat het een combinatie is van verkoudheid en sprongetje.

Vanacht ging al beter.

hier vanaf 4 mnd buik slaper zelfs met de slaapzak draait ze zich om en ligt ze heerlijk op gerolt in der slaapzak hahaha als ze maar op der buik kan liggen

hier ook een buikslapertje, mijn andere kindjes sliepen ook vanaf dag een op hun buikje en nu nog steeds. Ik heb er geen problemen mee omdat ik merk dat ze zo rustiger slapen. Ikzelf ben ook een buikslaper. :mrgreen:

Hier ook een buikslaper… Heb wel een speciaal matrasje waardoor hij kan ademen mocht hij op zijn neusje gaan liggen…

mijn oudste sliep alleen de 1ste 2 dagen op haar zij en toen had madam al uit gevonden dat ze kon omrollen(ze was met alles supersnel).

ik dus steeds met opgerolde handoeken haar op haar zij houden maar dat werkte niks heb het maar opgegeven ze slaapt nu nog vaak op haar buik.



de middelste was een huilbaby en als ik haar op zij of rug legde krijste ze alles bij elkaar en als ze dan eindelijk in slaap viel werd ze elk half uur wakker en op haar buikje sliep ze heerlijk in en bleef heerlijk slapen.

zij slaapt ook nog steeds erg veel op haar buik met de kont in de lucht hihi



de jongste sliep de 1ste 2 weken op haar rug en ze spuugte ook heel veel (reflux en kma)dus dat brande in haar keel toen ik haar op zij of buik legde ging het beter en ze vond het veel prettiger na een maand of 4 toen we de kma en reflux onder controle kregen gingze op haar rug slapen ze draaide zich zelf om en nou slaapt ze op alle kanten haha

fenna is ook een buikslaper!! Leg haar op haar rugje in bed, maar binnen 2 tellen ligt ze op haar buik!

Mhh, misschien een domme vraag nu dan, slapen ze oook snachts als ze geen toezich hebben op hun buik ?? Of alleen in de box.





ZIjn jullie niet bang dat als de beeb met zijn gezichtej op t matrsas gaat liggen dus met neus en mond dat ze dan geen lucht meer krijgen. :think: :oops:

mijn kids sliepen altijd zo dus ook s’nachts ze hadden alle 3 ook hele sterke nekjes gelijk dus konden ze zelf goed hun hoofd draaien en ze konden al heel snel omrollen dus daar was geen houden aan

Jazz slaapt ook snachts en dus zonder toezicht op zijn buik… Zijn nekje is super sterk en dat is gisteren ook nog een bevestigd door die geit op wollen sokken van het CB… Plus net wat ik al schreeft heb ik een speciaal matrasje…

Ook hier snacht zonder toezicht :thumbup:

Wat ik nu ga zeggen zijn ook de meningen verschillend over maar ze zeggen ook dat een gezond kindje altijd het hoofdje draait als er iets is. Dus dat is waar ik me aan vast heb gehouden. Maar dat is gevoel en mening.

En wat hier ook al is gezegt je kan zon speciaal matrasje of matje kopen.



groetjes

Ik begrijp je Dyfaine. Hier hadden onze kindjes ook altijd een sterk nekje want het hoofdje draaiden ze vanzelf zodat ze niet op hun neusje of mondje gingen liggen.



Weet je vroeger werd de mensen aangeraden de kindjes op hun buik te slapen te leggen omdat het beter zou zijn en nu is het net omgekeerd, zo zie je maar. :lol: