Wie na gebruik 'Progestan' ook cyclus in de war?

Hoi allemaal,



Ik heb in juni een ICSI gehad met een teruplaatsing van 2 emmies. Helaas is die niet gelukt. :cry: Ik ben toen 11 dagen ongi geweest… :? Nu had ik eigenlijk alweer ongi moeten worden. Normaal heb een cyclus van 26-28 dagen. En nu zit al op dag 34. Ik heb gisteren wel de verpleegkundige gesproken, maar die zei dat het door de stimulatie komt dat mijn cyclus in de war is. Ik was hier niet echt blij mee.

Ik heb overigens 16 dagen Progestan gebruikt.



Wie heeft dit ook gehad? En hoelang duurde die onzekerheid?



Groetjes

Mira

De eerste cyclus IUI dat ik Utrogestan ( is zelfde als Progestan ) gebruikte, ben ik een week overtijd gegaan. Omdat de testen negatief bleven ben ik gestopt met de Utrogestan. Een dag of 3 later kwam mijn ongi toch door.

Mijn gyn vertelde me dat de Utrogestan ongi niet uitstelt, maar ik was daar toch niet van overtuigd ( had dat al hier en daar op internet gelezen ). Daarom heb ik de tweede cyclus de Utrogestan op eigen initiatief niet gebruikt. Ik werd keurig op NOD ongi! Voor mij een bewijs, maar de gyn blijft volhouden dat het er geen invloed op heeft…

Nu, bij de derde IUI, heeft de gyn mij min of meer verplicht om de Utrogestan te gebruiken, omdat het baarmoederslijmvlies wel wat aan de dunne kant was.

Ik hou dus al op voorhand rekening dat ik niet onmiddelijk bij NOD ongi zal worden…

Ik had bij mijn tweede poging met ivf een negatieve test, moest stoppen met de progestan en werd pas 6 dagen na het stoppen ongesteld.

Toch hoor ik vaak verhalen dat men al voor de testdatum ongesteld wordt.

De cyclussen nadat we in het traject zijn gestapt zijn altijd nog anders geweest geen pijl op te trekken moet ik zeggen.

Hier zelfde verhaal, sinds de IVF poging zijn de cyclussen niet 1x meer dezelfde geweest. Heel vervelend, want was altijd goed regelmatig.

Nou meiden hier ben ik niet blij mee… :?

Ik zit vandaag op dag 35. Nog nooit is die ongi eerder zo lang uitgebleven.

Ik baal er wel van hoorrrr…



Nou ja… maandag de gyn bellen als ik nog niet ongi ben.



Bedankt voor jullie reacties.



Liefs

Mira

Nog even een vraagje:



Hebben jullie toen iets gekregen om de ongi weer op te gaan wekken?

(Primolut ofzo?)



Groetjes

Mira





p.s. ben nog steeds niet ongi…

houi mira,



vervelend he, een mislukte behandeling en dan ook nog eens een ontregelde cyclus.



Ik heb geen behandeling gehad om het op te wekken, ik was alle hormomen meer dan zat!!!



Ik heb in april mijn eerste ICSI behandeling afgeloten, ook met progestran. hieronder mijn verhaaltje, maar in spoiler gezet, want ik was naderhand niet zo blij meer met de ICSI behandeling en de nasleep



Ik heb nu sinds deze maand weer een klein beetje normale cyclus, ik was de eerste maand mega overtijd en voelde me zwanger. Tweede maand ook 6 dagen overtijd. De derde maand dacht ik 6 dagen te vroeg ongesteld te worden (bruine afscheiding en bloedverlies) en werd ik uiteindelijk 2 dagen te laat.

Ik ben benieuwd hoe het aankomende week gaat :?



Ook wil mijn humeur niet meewerken, enorme ups en downs gehad. Nu wordt het beter, ik heb hiervoor ook bij mijn acupunctuur gelopen.


Ik wil je dus niet bang maken, maar okee.



Ik hoop dat je wat aan mijn verhaaltje hebt



Als je nog wat wil weten, hoor ik het wel.



Succes!!!



liefs Suzanne

Hoi Suzanne,



Tjonge meid, dat is inderdaad balen. Nou ik baal ook nog steeds enorm… :x ik dacht dat ik vrijdag wel ongi zou worden … maar helaas, ik heb wel de krampen en andere ongikwaaltjes…



Ik zit vandaag op dag 38… 8-10 dagen later dan ik normaal ongi zou zijn. Zwanger ben ik zeker niet, want we hebben voor de zekerheid maar een testje gedaan. Ik denk dat ik maandag toch de arts moet bellen.



Bedankt voor je reactie! Ik hoop dat jouw cyclus ook weer normaal wordt :thumbup:



Liefs

Mira

Heb je de dokter nog gebeld?

Hoi Pebble,



Ik heb gisteren maar een e-mailberichtje naar de arts gestuurd.

Dus we wachten nog ff af.



Na een paar heftige krampen van het weekend, ben ik gisteren eindelijk op dag 40 ongi geworden. Pffffff :?



Groetjes

Mira

hoi mira,



fijn" dat je ongesteld bent geworden.

wat een gedoe he allemaal…



liefs Suzanne

Hoi Suzanne,



Dank je! Het is zeker een gedoe… :?

Gisteren ben ik gebeld door de receptioniste van de kliniek en mijn behandelend arts is nog een weekje op vakantie. Ze vroeg of ik nu al antwoord wilde hebben, maar ik heb afgesproken, dat ik liever een berichtje van mijn arts afwacht.



Ik ben in iedergeval blij, dat ik geen krampen meer heb… tjonge soms echt niet normaal. Maar het zonnetje schijnt weer en iedereen is vrolijk :smiley:



Liefs

Mira