Ik ben op zoek naar een mooi boek voor mijn oma.
Ze is helemaal gek van het boek Blanke Masai. Ook heeft ze de vervolgdelen hiervan gelezen.
Heeft iemand nog een goede tip voor een boek die in dit genre valt?
(bijv. not without my daughter, maar die heeft ze ook al gelezen).
Misschien de boeken van Lulu Wang. Vooral de oudere boeken (Het Lelietheater en Het Tedere Kind) vind ik erg goed.
De bruid van Benin
Kleur bekennen
Getekend voor het leven
ik heb ze zelf niet gelezen want ik hou niet zo van dit genre maar een goede boekwinkel moet je verder kunnen helpen.
Een heel mooi boek is Wilde Zwanen van Jung Chang. Het gaat over 3 generaties vrouwen die de laatste turbulente eeuw meemaken in China. Oma was concubine, moeder groeide op tijdens de culturele revolutie en de dochter in het ‘moderne’ china. De ontwikkelingen die hebben plaatsgevonden in de laatste eeuw in China zijn enorm en hebben enorme impact op de levens van de bevolking gehad. Dit boek geeft een mooi inkijkje erin en heeft mij geleerd China en chinezen beter te begrijpen (ik heb een aantal jaar gewoond en gewerkt in China)
Ik heb al veel mensen blij gemaakt met Sonny Boy van Annejet van der Zijl.
Hier de korte beschrijving:
In de twintiger jaren ontmoet de jonge, uit Suriname afkomstige, Waldemar Nods in Nederland de oudere Rika van der Lans en ze worden verliefd. De tegenstellingen zouden bijna niet groter kunnen zijn: Waldemar zwart, Rika wit, 17 jaar leeftijdsverschil en bovendien is Rika al moeder van vier kinderen. Maar ze houden van elkaar en dan… blijkt Rika zwanger te zijn. Rika en Waldemar kiezen voor elkaar ondanks de hoge prijs die ze daarvoor moeten betalen. Ze krijgen een zoon, Waldy, hun eigen ‘Sonny Boy’. Dan breekt de Tweede Wereldoorlog uit en wagen Waldemar en Rika hun leven om onderduikers te redden. Dat gaat echter niet zonder ingrijpende consequenties…