Melissa heeft het nu al een paar dagen over PE PE, als ik vraag wie dat is zegt ze een liefmeisje…
Ze staat te dansen en dan danst ze met PEPE…, ze zegt dat PEPE een beetje verlegen is. En ze heeft hele verhalen tegen PEPE…
ze word savonds wakker en zegt dan dat PEPE verdrietig is…
het lijkt echt of ze met PEPE aan het spelen is!!
Ik vind het allemaal best raar eruit zien…
het is geen pop of zo, het is echt denkbeeldig (en het lijkt net of ze echt iemand ziet)
kent iemand dit? hoort hetbij de leeftijd?
ze is nu tikkertje met PEPE aan het spelen :roll:
Yup, Kieks heeft het ook…
Ze heeft er twee: Willie en Luutje.
Willie is al groot en die gaat ook werken, Luutje is klein.
Vanochtend kwam ze melden dat Willie haar wakker had gemaakt… Hij zei: “k.iki, k.iki, wakker worden!!”
En dat was haar verklaring waarom ze al om 6.30 op onze kamer stond…
Willie en Luutje vinden het eten dat zij niet lust trouwens héél toevallig ook niet lekker, heel gek… Dus dan vormt ze een front met hen tegen mij, want 'Willie en Luutje zeggen ook dat ik het niet hoef op te eten!". :inlove:
Wat je ermee moet? Gewoon laten gebeuren, maar er geen speciale aandacht aan schenken.
Het bestaan van PEPE niet ontkennen of bevestigen, maar neutraal reageren.
Het kan geen kwaad hoor… ze ziet wsl geen spoken… :mrgreen:
haha nou gelukkig vond het allemaal al een beetje eng!! :oops:
Snap ik, je staat ook wel effe met je oren te knipperen en met je ogen te flapperen als je dat voor 't eerst hoort/ziet…
Maar je went eraan.
Willie en Luutje zijn er hier al meer dan een jaar (Luutje heb ik recent overigens niet meer gesproken), maar valt prima mee te leven.
Ik denk dat ze gewoon een maatje verzinnen om zich mee te amuseren.
hahaha moet er wel om lachen hoe jij het formuleerd hoor
Mijn neef had dit vroeger ook (hij is 'n stuk ouder dan ik, overigens). Mijn tante heeft zelfs es om moeten draaien, terwijl ze in de auto onderweg waren, want zijn maatje (weet niet hoe hij/zij heette) was niet mee. Dat kon echt niet!
Maar ik ken 't dus wel van verhalen van mijn tante
Het zal de leeftijd wel zijn, Laura heeft een onzichtbaar spookvriendje zonder naam, hij heet baby-spookje. Ze schuift echt een stukje opzij op haar stoel zodat hij naast haar kan zitten met eten, en ze voert hem hapjes.
Willie en Luutje vinden het eten dat zij niet lust trouwens héél toevallig ook niet lekker, heel gek... Dus dan vormt ze een front met hen tegen mij, want 'Willie en Luutje zeggen ook dat ik het niet hoef op te eten!".
Dat is bij ons andersom, Laura geeft haar spookje juist op de kop, het is of ik mezelf terughoor. "Nee spookje, je moet nog even aan tafel blijven zitten totdat papa en mama het eten op hebben". Of ze komt melden dat het spookje zoveel rotzooi heeft gemaakt (en gaat dat dan samen met het spookje opruimen).
Geweldig die fantasie, mooi om te zien.
ja hier ook, melissa schuift haar stoel ook opzij zodat PEPE er ook bij kan zitten! En pepe moet morgen naar de dokter want die is een beetje verkouden… nou lekker dan straks steekt Pepe ons allemaal aan :mrgreen:
er zijn ook kinderen die echt iemand bij zich hebben.
mijn neefje had ook iemand bij zich.
werd ook midden in de nacht wakker,door die persoon.
hij gedroeg zich steeds vreemder.
ging slaan,schoppen en bijten.
zijn ouders zijn toen met hem naar een paranormaal iemand geweest en die verteled dat die persoon familie was uit een ver verleden.
zij heeft wat dingen gedaan en zijn ouders moesten thuis wat dingen doen.
nu heeft hij er geen last meer van.
hij heeft er ruim een jaar last van gehad.
het is niet om je bang te maken,maar het kan dus wel
:think: weet je ik heb zelf altijd hetgevoel dat mijn overleden tante hier is!! misschien klinkt dat raar, maar hetis een lang verhaal, maar het komt erop neer dat toen melissa geboren is het erg slecht met Melissa ging, ze heeft een tijdje op intensive care gelegen. Toen we eindelijk naar huis mochten zijn we naar mijn tante gegaan , ze heeft melissa vastgehouden, en is de volgende dag overleden… heb altijd gevoel dat ze waakt over melissa (misschien is dit voor jullie wel te zweverig hoor) …
Maar vind dat ook wel een eng idee hoor, dus hoop eigenelijk dat PEPE gewoon een denkbeeldig vriendinnetje is
het kan best dat je tante bij haar is.
we hopen idd maar dat dit een denkbeeldig vriendinnetje is.
ik heb vroeger ook heel lang een denkbeeldig vriendje gehad, vreedje. Was toen wel wat ouder, maar volgens mij is het ook bij deze leeftijd heel normaal.
mijn vreedje woonde in de wolken. en tussen de middag op school ging ik naar hem toe, om wolkenbrood te eten. en 's avonds voor het slapengaan wenste ik hem samen met mijn zus (die er ook in de middag vaak op bezoek ging ) bij de achterdeur een goede nacht toe.
ik hou eerlijk gezegd wel van die kinderfantasie. Ben nogal van het nuchtere soort, dus heb de neiging te zeggen dat het toch gewoon de fantasie van je kind is. maar wie weet…
Kinderen van deze tijd schijnen erg paranormaal te zijn,ik geloof er dan ook in dat ze best een “geest” kunnen zien waar ze vervolgens mee spelen…je moet altijd je gevoel volgen en als jij denkt dat het je tante is zou dat heel goed kunnen.
Ik zou haar denkbeeldig vriendje dan ook zeker niet ontkennen of er afkeurend op reageren,zo blijft ze zich veilig voelen om jou dat soort dingetjes te vertellen.
Succes :thumbup:
Fantasie of niet, mijn ouders lachen altijd al ze vertellen dat ik een denkbeeldig vriendinnetje had dat Sietske heette… grappige is dat ik precies weet hoe Sietske eruit ziet :think: :think:
Hier ook, en ik vind het erg leuk moet ik zeggen. Het zijn er hier 2 met namen die in het Russisch worden uitgesproken dus die kan ik hier niet zeggen. Ik verbaas me daar trouwens wel over omdat mijn zoontje wel al heel goed praat maar deze namen dus echt verzonnen en onverstaanbaar heeft gemaakt.
Ze zijn er soms wel en soms niet dan gaan ze mee naar buiten om te spelen ofzo.
Het enige wat ik me dan soms aantrek is dat hij geen broertjes of zusjes heeft om mee te spelen en dan dit maar verzint
natas
Misschien leuk om te lezen: “Kon je me maar zien” van Cecilia Ahern…Denkbeeldige vriendjes bestaan echt, ze hebben een missie!
ik haal nog even dit topic weer op… want Pepe is er dus nog steeds, en ze heeft ook steeds vaker ruzie met PEPE, ze trekt dan aan haar pop en hetlijkt dan net of PEPE aande andere kant zit te trekken… Melissa huilt er ook soms om…
savonds word ze helemaal huilend wakker, en zegt dan dat PEPE haar plaagt…
hmm is dit wel goed?
is het misschien een bijwerking van de medicijnen??
anders weet ik het ook niet…lastig hoor
Jeetje…misschien begint ze zelf Pepa langzaam aan zat te worden…mooie kans om haar zelf afscheid te laten nemen dan…
Je zou kunnen aangeven dat ze zelf met Pepe kan praten of zelf beslissen iets anders te gaan doen dan met Pepe te spelen…en als pepe dat niet leuk vind,dan kan Melissa haar natuurlijk zelf weer naar "huis"sturen…wie weet is Pepe dan wel verleden tijd…
Geen idee…ik zeg maar wat…