als brusje een zusje word ( of eigenlijk is) willen we haar vernoemen, maar chayenne is al naar beide oma’s vernoemd.
en aangezien michel zijn vader niet meer leeft willen we brusje dan gaan vernoemen naar de vaders.
maar hoe?
Chayenne heet voluit Chayenne Ineke Mini, en brusje zal op dezelfde manier vernoemd moeten worden.
Michel zijn vader heette Gerard en mijn vader heet Herman.
we hadden al zitten denken, aan gerda herma, gerarda hermanna, maar dat is het allemaal net niet
dus dames, willen jullie mee denken?
gert hermien :lol:
nee sorry ik ben daar heel slecht in
lijkt me best pittig om het te verzinnen
Gerda en Chayenne klinkt heel anders he
Gerdine Herma
Gerdy Herma(nna)
Poeh wat lastig. Dan zou ik eerder voor Geri gaan. Dat klinkt wat moderner
Gwen
Gerdien Henriette…
En dan de roepnaam ervoor? Dat hebben jullie bij de oudste toch ook?
Gera Hermie ?
Geralda Hermien ?
Gerard Herman
Merage
Heradra
Deramah (spreek uit deramaa)
Darameh (spreek uit daramee)
Etc. beetje puzzelen. Zo zijn wij ook op de naam Jarid gekomen.
Idee?
Mijn moeder heet Gerda en wij hadden bij een meisje ook willen vernoemen, dan hadden we beide moeders en beide grootmoeders willen doen. Mijn moeder Gerda en mijn oma Gesina. Gerdina van gemaakt.
Mijn schoenmoeder Lieneke, mijn schoonoma Aleida. Hadden we Aline van gemaakt. Zo kan het dan ook.
Gerard Herman zou je bijvoorbeeld Harda of Manarda van kunnen puzzelen?
Of kijken wat de oorsprong van de namen is, Gerard zou je kunnen vervoegen als Geert, Gijs, Gerrit en dan is een meisjesvariant ook te bedenken als Gerdie, Gertie, Gijsje, Gerte?
Herman zou je evt wat kunnen verbasteren tot Irma, Herma, Hermke, Harmke zou ook nog kunnen.
Het blijft gepuzzel idd. Hier krijgen we nu een zoon, dus we vernoemen beide opa’s van beide moeders. Mijn opa heette Rijk, maar dat vind Ruud een vreselijke naam en nu is Rijk afgeleid van Richard, dus word het ws toch Richard.
Zo kun je dus met oorsprong ook wat doen.
Van Gerard kan je Geertje maken (vind ik wel een lieve naam eigenlijk ook!). Herman vind ik wat lastiger, ik zou dan voor Cells optie gaan: Irma,
Dan wordt 't brusjes voornaam - Geertje - Irma. (of andersom natuurlijk)
Ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat kiezen! Succes!
ik zou voor… gerda hermanda gaan… :thumbup:
Je kunt van Herman misschien Hermi maken?
Gerarda Hermi?
Geri Hermina…
Pfoe echt moeilijk want je wil ook dat het een beetje hip klinkt…
Wij krijgen hetzelfde als de volgende weer een jongetje word, deze word vernoemd naar de opas, de volgende zullen we naar de omas moeten noemen…
@judith wrote:
gert hermien :lol:
nee sorry ik ben daar heel slecht in
lijkt me best pittig om het te verzinnen
hahaha hier kan ik dus wel om lachen, maar of hubbie dat ook kan :think:
Ik ga echt voor Geri.
Cheyenne & Geri
@lydia wrote:
Gerda en Chayenne klinkt heel anders he
de roepnaam komt er nog vooraan, hihi, maar dat kan ik hier niet zeggen omdat mijn vriendin hier ook leest.
oh we horen het vanzelf he
ja ik zal michel de sugesties eens voorleggen.
voor een jongen is het veel makkelijker, dan word het roepnaam gerard herman.
simpel
Ik zou gaan voor roepnaam Geri Herma
of roepnaam Gerda Herrie
of roepnaam Gerherda :mrgreen:
Of roepnaam Gerdi Hermi
Of roepnaam Grada Hermien
heeft de opa met herman als naam geen tweede doopnaam die beter te verbasteren is???
@mv2kids wrote:
heeft de opa met herman als naam geen tweede doopnaam die beter te verbasteren is???
mijn vader heeft als doopnaam: jan herm
nouw dat maakt het ook niet veel makkelijker :lol:
Jantina?
hermien dan toch?
@renzosmam wrote:
nouw dat maakt het ook niet veel makkelijker :lol:
nee dat vond ik dus ook al, maar zal michel vandaag eens even vragen dit te lezen misschien dat hij er iets bij vind staan waarvan hij zegt ja dat is wat...
(of moeten we nu gewoon gaan hopen dat het een jongen word :P )