Ik snap er namelijk niets meer van.
Dit is de eerste keer dat ik ovulatietesten gebruik.
Maar de laatste dagen blijven de testen bijna allemaal even donker.
Moet ik dit als negatief zien?
De eerste foto staan de datums erbij (de 2de test is mislukt grr)
en de tweede foto is een close upje.
De allerlaatste test is vandaag dus '‘vers’
Ik kan het niet zo heel goed zien, maar zijn de streepjes op de laatste foto gelijk van kleur?
Best mutsje,
Eigenlijk geldt alleen de eerste daadwerkelijk positieve test. (gelijk of donkerder dan de controlestreep).
De testen daarna kunnen nog een aantal dagen positief uitslaan.
Ik zou dus uitgaan van de eerste positieve.
In het begin vond ik het ook vewarrend, maar gaandeweg kwam er een patroon in. Mocht het nou echt niet duidelijk zijn; Neem dan de digitale testen van ClearBlue. Duidelijker kan niet…
Heb je een regelmatige cyclus??
Mijn test is altijd precies 16 dagen voor mijn nod positief. Mijn eisprong voel ik dan eigelijk altijd de volgende dag.
Succes,
Loontje
Hallo Mutsie,
Ik vind je testen net zo verwarrend, kan je helaas niet helpen.
Bij mij werd namelijk de dag van mijn eisprong de test weer negatief (geen streep tot heeeel licht) is die laatste niet ook het donkerste van allen? misschien dat je morgen je ei hebt en weer een lege test…?
loontje ik kan me daar ook op aansluiten, bij mij is altijd op cyclusdag 13 de test het positiefst (dat klinkt ook niet :lol: )
Daarnaast heb ik uiteindelijk ook nog een paar rondes daarnaast getemperatuurd en daaruit kun je ook bevestiging of duidelijkheid halen
misschien een idee als je graag die duidelijkheid wil hoe die testen bij jou werken?
penelope:
de laatste en die van gisteren zijn het meest gelijk aan het andere streepje.
loontje: welke is dan positief? (als er al een positoeve tussenzit)
Mijn cyclus is heel onregelmatig. Maar de laatste 2 keer was het 35 dagen. dus daar ben ik vanuit gegaan. Maar deze cyclus kan het wel weer 42-60 zijn :think: :?
Ik vind de testen van clear bleu duur, Ook omdat ik niet weet wanneer ik vruchtbaar ben dus ook niet weet hoeveel testen ik nodig heb.
jane_s: ik temperatuur al vanaf januari. Maar daaruit word ik helemaal niet wijs. De laatste 2 dagen zit ik netjes op 36,2 zoals gewoonlijk. :?
Ach we blijven klussen :mrgreen: Daar ligt het niet aan.
Bedankt voor het meedenken meiden! :thumbup:
volgens mij zijn de laatste 2 positief
veel plezier met klussen :mrgreen:
Ik heb ergens gelezen dat je het beste casette-testen kan gebruiken omdat je daar de urine met een pipetje indruppeld en dus altijd dezelfde hoeveelheid urine gebruikt.
Want dat schijnt erg belangrijk te zijn bij ovutesten.
Misschien zijn jouw testen wel zo onduidelijk/wisselend omdat je niet iedere keer dezelfde hoeveelheid urine gebruikt.
Best Mutsje,
Van wat ik kan zien, denk ik dat de laatste positief is.
Echter kan het ook zo zijn, dat de test van morgen nog donkerder is.
Je moet even goed kijken naar de kleur en dikte van de streep.
Bij positief probeerd je eierstok het eitje in ieder geval los te laten.
Omdat jij zo’n lange cyclus hebt, kan het ook zijn dat je lichaam wat langer nodig heeft voor het loslaten van je eitje en blijft je lh piek hoog.
Probeer eens te letten op je afscheiding. Hier kun je ook heel veel aan zien.
Een dag voor je eisprong, is je afscheiding slijmerig/draderig tussen de vingers en doorzichtig (als eiwit).
Dit kun je naast je test als leidraad aanhouden.
Nogmaals succes!!
lotte: goh daar heb ik echt niet aan gedacht. Dat de hoeveelheid ook nog eens er mee te maken kan hebben. Ik plas in een bekertje, dip de stick erin tot de streep max en dan wacht ik 5 sec en haal de stick er weer uit. Dus de urine komt niet verder dan het streepje max.
loontje: Wat fijn dat je zo goed meedenkt. Ik ‘moet’ om 12 uur weer testen en ik ben benieuwd hoe die eruit komt te zien. Wat jij zegt klopt. Mijn eileider heeft er beslist moeite mee om er een ei uit te persen :lol: Ik ben voor dit probleem ook al eens bij de gyn geweest. Ik werd toen een half jaar niet ongesteld. Heel verwarrend. Dus op dit gebied word het al beter, maar goed helemaal netjes zal ik het nooit krijgen.
Ik zal ook eens op slijm letten. Ik let er vaker op maar zie zelden verschil :think: Ik las ergens anders in een topic dat het lijkt op eiwit. Dus telkens denk ik daar aan terug haha :lol:
schaap: klussen gaat helemaal goed komen Daar heb ik geen moeite mee. Na 2 jaar is het gelukkig ook nog steeds geen moeten :inlove:
Meiden: bedankt en jullie ook heel veel succes!!
Best Mutje,
Graag gedaan hoor!!
Ik wil wel even zeggen, dat ik zeer groot respect heb voor het feit dat er na 2 jaar proberen nog steeds zo positief in staat.
Het lijkt me heel zwaar. Zeker als de wens zo groot is en het om je heen wel lukt.
De volhouder wint!! Zullen we maar zeggen.
Heb je al kinderen of gaan jullie voor de eerste…?
loontje:
Ik denk maar zo: het komt vanzelf en dan gaan wij er extra van genieten. Ik kan ook genieten van andere baby;s hoor, ik kroel wel. Maar ik ben er heel nuchter in.
Wij gaan voor de eerste. Vorig jaar december was ik even zwanger maar dit werd een miskraam. Een hele vroege miskraam. Heb er heel wat tranen om gelaten maar nu word het tijd om weer vooruit te denken.
Ik heb met de testen nog 1 keer een testje gebruikt en die was lichter dan de laatste donkere. Ben daarna gestopt en nu is het afwachten of ik ongi word of niet
Hoi Mutsje,
Heel veel succes in ieder geval…
Het is vanzelf weer een keer raak :dance:
wow loontje wat leuk!!! :inlove: :inlove: :inlove:
Gefeliciteerd!! :inlove: :inlove: