wie kan mij helpen / advies geven?

Hallo,

Door bep. redenen (heel verhaal) kunnen we nu beter geen kraanwater gebruiken voor het maken van de fles.

Nu wil ik dus bronwater gaan gebruiken (dit heb ik al een paar dagen gedaan) of water uit de kraan koken en gebruiken. Nu vroeg ik me dus af hoe lang moet water uit de kraan gekookt hebben voor het gebruik voor de fles.

Dus ik Nutricia gebeld voor advies, nu zegt zij dat het net aan hoeft te koken, en bij gebruik van bronwater ook net aan laten koken :shock: , moet je dus bronwater (dus Spa blauw) ook eerst koken dan? :shock:

Ja zegt ze, deze is ook niet steriel :frowning: .

Ja, ten eerste ik heb dus al een paar dagen bronwater gebruikt, zo uit de fles, en ten tweede: dat doet toch eigenlijk iedereen?; zo uit de fles, of koken jullie (de bronwater gebruikers) het bronwater ook eerst even?

Thnx voor de antwoorden, gr. van Mij

Wij hebben altijd bronwater gebruikt in het begin omdat wij

in een wat ouder huis woonden met loden leidingen.

Voor zover ik weet hoef je bronwat er niet nog eens te koken hoor. :naughty:

De kraamhulp deed dat ook niet en die had al een jaar of 30

ervaring in ´het vak´.

:shock: huh?? flessewater koken?? Nee het is niet steriel maar is dat perse nodig dan??

Om kraanwater echt goed ‘schoon’ te krijgen moet je het zeker een paar minuten flink laten doorkoken… Flessewater hoeft naar mijn mening echt neit gekookt te worden… gewoon hoeveelheid in de fles, in de magnetron, en dan poeder erbij.

Water hoef je alleen maar te koken tot je kindje een week of 6 is meen ik.

Met 10 maanden hoef je het water zéker niet meer te koken hoor. :-*

…bedankt voor de antwoorden, ik kan inmiddels het kraanwater toch weer gaan gebruiken :slight_smile: gelukkig…

Mellie, dat wist ik dus eigenlijk ook niet eens dat je het water alleen de eerste 6 weken hoeft te koken.

Gr. van Mij

Sterker nog, je hoeft het kraanwater in Nederland helemaal niet te laten koken, alleen ff een paar tellen laten stromen ivm evt. bacteriën aan de kraanhals. Dat geld ook voor pasgeborenen, het kraanwater is tegenwoordig zo ontzettend goed gezuiverd in Nederland.

In sommige gebieden is het kalkgehalte erg hoog. Omdat het hoge kalkgehalte veel krampjes kunnen veroorzaken, raadt men aan om het water uit de kraan te koken :wink: