Wie kan mij een antwoord geven op mijn vraag?

Hallo allemaal,



Toevallig kwam ik vanmorgen langs dit forum toen ik op zoek was naar antwoord op mijn vraag. Ik zag jullie forum. Ik hoop dat jullie me een antwoord kunnen geven. Het zit namelijk zo.



Onze zoon gaat nu sinds een maand naar school. Op zich lijkt hij het er wel naar zijn zin te hebben. Als ik na school aan hem vraag hoe het op school was, vindt hij het er altijd wel leuk. 's Morgens (bijvoorbeeld vanmorgen) lijkt het alsof het toch niet zo leuk is op school. Het afscheid nemen is nu geen probleem meer. Maar hij zegt nu wel vaker dat hij gepest is. Vanmorgen zei hij dat hij hoopte dat een ander kindje hem niet meer zou pesten. Nou, zeg ik, als dat kindje jouw pest ga je toch gewoon met iemand anders spelen. Toen vertelde hij dat er verder niemand met hem wil spelen.



Mijn vraag is nu (na dit lange verhaal): hoe ga ik hiermee om? Heeft dit gewoon nog te maken met het wennen op school? Op het kinderdagverblijf en bij het voetballen heeft hij namelijk helemaal geen probleem met het spelen met andere kinderen. Of zou hij nu al een buitenbeentje worden?



Ik hoop dat er iemand is die mij een beetje kan adviseren.



groetjes Amanda

(ik ben dus de mama van Kaj (4) en Max (2))

je kan even een gesprek aan vargen met de leerkracht.

dan kun jij vertellen wat je zooon zegt

en zij kan jou vertellen hoe het met hem gaat.

Ik zou het inderdaad zo snel mogelijk met de juf of meester bespreken, er bestaan speciale pestprotocollen, ja echt waar, waardoor de juffen precies weten hoe ze het moeten aanpakken.



Sterkte ermee.

Mijn hart breekt als ik je verhaal lees!



Ik zou zo snel mogelijk zijn leerkracht aanspreken!



Sterkte! :hug:

De meeste jonge kinderen hebben best lang nodig om een beetje te wennen op school. Ik heb een hele tijd gedacht dat mijn zoon een buitenbeentje was, niemand wilde ook met hem spelen, terwijl ik vaak na school kindjes met elkaar mee naar huis zag gaan om te spelen, en niemand ging ooit met ons mee, of hij met iemand. Maar hij moest gewoon wennen! Na een paar maanden ging het stukken beter en hoe langer hij op school zit, hoe meer hij in zijn element raakte! Inderdaad, ga even met de juf praten, want die moet dat -als het goed is- ook gesignaleerd hebben als er echt wat aan de hand is. Maar hou er ook rekening mee dat een maand nog vrij kort is, en hij waarschijnlijk ook nog erg moet wennen!



Veel sterkte… ik weet wat het is, en het voelt niet fijn!!! :hug:

Hoi meid,



Ik snap wel wat je bedoeld, maar inderdaad even met de leerkracht praten hierover.



En verder zeggen dat als hij gepest word hij naar de leerkracht moet gaan… Dat doen ze bij mij ook namelijk en dat gaat goed.



ik hoopd at er snel duidelijkheid is meid.

Kus celes

Wij hebben als leerkracht altijd een gesprek na de eerste 6 weken school (of een kind nu in groep 1 of in groep 8 komt). Daarin vertellen we hoe het gaat op school, maar vragen we ook altijd naar de beleving van de ouders. Als de school/de leerkracht dit gesprek niet zelf aan gaat, kun je altijd een afspraak maken. Doen hoor! Een leerkracht kan hierin veel betekenen. Succes!!

mijn ervaring is ook dat je op een leerkracht af meot stappen.



En ze helpen je echt wel hierin… Hun kunen heel veel doen in de klas om dit probleem op te lossen en ze kunnen ook tips geven hoe je er thuis mee om kunt gaan.

Kus Celes

Dank je wel voor jullie antwoord. Ik ga zeker even met de juf hierover praten. Waarschijnlijk zie ik spoken, maar zij weet in ieder geval zeker hoe het tijdens de schooldag gaat.

je hoeft geen spoken te zien hoor!! k heb ook wel eens meegemaakt dat een moede rmij aanschoot en vroeg of haar zoontje gepest werd!!



hij voelde zich soms bedreigd en aangevallen tijdens het buitenspelen en hij noemde dat pesten!!



Kortom… hij voelde zich niet veilig!! als leerkracht wat extra aandacht en vaak lost het probleempje zich vanzelf dan op!

Mijn zoontje zit sinds augustus 2007 (na de zomervakantie) op school. Hij was zo druk en dominant dat er daarom geen kinderen met hem wilde spelen… nu hij een paar maanden op school zit gaat het al een heel stuk beter… hij heeft nu geleerd dat hij rekening moet houden met de gevoelens van andere kinderen, dat als een kindje hou op zegt ook daadwerkelijk op moet houden, maar hij heeft daar in het begin heel veel moeite mee gehad.



Ik hoop voor jou en je zoontje dat hij niet gepest wordt, dat is gewoon niet leuk, voor hem niet en voor jou niet. En dat alles uiteindelijk goed komt!





Liefs, Broekie