We gaan morgen eten bij vrienden en nu zouden wij voor het voorgerecht zorgen.
Normaal gesproken geen probleem, maar ik ben zwanger en onze gastvrouw lust geen vis :? .
We zijn dus aardig beperkt in keuze. Ik heb al overal gezocht, maar tot nu toe nog niks gevonden waar ik een yes-gevoel bij heb, dus wie kan me helpen?
Liefs Janneke :-*
Serranoham met meloen, honingmosterddressing en pijnboompitten :drool: . Serranoham is niet rauw, dus die mag je als zwangere gewoon eten.
Waar ikzelf erg gek van ben zijn kleine stokbroodjes die je nog zelf moet afbakken (die 6 in een pak van de Aldi zijn een mooi formaat).
Die aan de bovenkant opensnijden en uithollen.
Dan vullen met rode kool met appeltjes, even iets voorverwarmd en het “dekseltje” van het broodje er weer op en dan afbakken volgens beschrijving. :drool:
champignons vullen met boursin of Mon chou en in de oven?
Serranoham met meloen is inderdaad erg lekker :drool: , dat ik daar niet aan gedacht heb.
Gevulde champignons zijn ook een goed idee. Ben net nog een beetje gaan zoeken en daar kwam ik ook gevulde champignons tegen, maar dan met ricotta. Geen idee of ik dat mag :think:
Zelf hou ik niet zo van rode kool, dus dat zal hem niet gaan worden
Bedankt voor jullie snelle reacties en voor de tips!
Liefs Janneke
Plakjes stokbrood insmeren met olijfolie en knoflook.
Torentjes bouwen van de plakjes stokbrood, plakje tomaat, plakje mozarella, nog een plakje brood, tomaat en mozarella, basilicum boven op en de toren vastzetten met een prikker.
En dan in de oven. Heel simpel maar ook gewoon erg smakelijk.
:drool: :drool: :drool:
Die klinkt erg lekker.
Een soepje?
Bladerdeeg hapjes vind ik ook altijd erg lekker. :think:
Oooohhh bladerdeeg vullen met kaasjes :drool:
Mijn moeder maakt altijd een heeeeerlijk voorgerecht met stukjes gerookte kip, ananas en dan in een kerrie/slagroomsausje :drool: :drool: Geen idee of het iemand aanstaat, maar anders vis ik het recept wel even op morgen
Het klinkt maf, maar is superlekker:
Witte boterhammetjes roosteren (rond brood is het leukste voor de vorm), beleggen met peer (makkelijkste is uit blik, die zijn lekker zacht, snijd in plakken), daarbovenop beleggen met brie. In de oven, brie laten smelten en serveren met een lepeltje aardbeienjam!
Of Casselerib op een bedje van salade met honingmosterddressing en wat pijnboompitjes, als een soort carpaccio (wat je niet mag eten als zwangere)!
Jeetje, dat heb ik weer. Nu kan ik natuurlijk niet kiezen :roll:
Kim, dat van die brie met peertjes kan ik me wel voorstellen hoor. Ik eet dat vaak op een broodje uit de oven en dan met wat honing op erop :drool: Een heerlijke combi vind ik dat.
Kimmie, ik wil wel heel graag dat recept van de gerookte kip. Misschien dat ik dat doe. Het is namelijk ook nog makkelijk vooraf te maken en aangezien we bij een ander zijn is dat wel prettig. Ik moet alleen nog even overleggen met vriendlief, want weet ineens niet meer zeker of hij wel van kerrie houdt :oops:
Bladerdeeghapjes zijn inderdaad altijd smullen en zou ik natuurlijk ook van te voren klaar kunnen maken :think:
Bedankt voor de tips :mrgreen:
pittige gehaktballetjes en mini kip satétjes. Satesaus in een bakje in het midden en de gehaktballetjes en mini kip sate’tjes er mooi omheen leggen.
Doet het hier ook erg goed :thumbup: