wie kan me helpen

nu de koude winter maanden er aan zitten te komen wil ik alvast gaan beginnen om slingers te gaan maken voor de verjaardag van onze dochter oke het duurt nog wel even, een half jaar maar als ik optijd begin kan ik hopelijk alle plastic en papieren slingers vervangen.



natuurlijk kan ik ze ook kopen maar het lijkt me gewoon leuk werk en kan ik ook zeggen leuk he zelf gedaan.



maar nu de vraag zijn er hier mama’s die er ervaring mee hebben?

en mij misschien kunnen vertellen hoe groot de puntjes moeten zijn van de vlag natuurlijk zonder de zoom.

en maak ik het vast aan lint of knip ik banen van stof en leg ik die dubbel en dan de vlaggen ertussen ( deze optie lijkt mij het meest normale)



alvast bedankt

ik heb vorig jaar voor olivia een stoffen slinger gemaakt. Tis echt heel makkelijk. Volgens mij is de lengte van de vlaggetjes iets van 15-20 cm ofzo :think:

Ik kan het even na meten. Ik heb op dik papier / karton een mal gemaakt

en die zoveel keer overgetrokken op de stof. Ik heb 2 slingers van 7 meter

gemaakt.



Ik heb allerlei verschillende stofjes gebruikt. Daar dubbele driehoeken uitgeknipt (aan één kant niet doorknippen). Dichtnaaien, inknippen (anders

krijg je lelijke rimpels) en omkeren. Ik heb ze gehangen aan keperband, heel

makkelijk.

Ik strijk dat eerst dubbel, vlaggetjes ertussen spelden en in 1 keer dichtnaaien.



foto’s:

Ik heb gewoon een A4 genomen, die dubbel gevouwen en toen een hoek eraf geknipt. Vouw weer open en je hebt een “patroon”.



Stof knippen, ik deed wel dezelfde stof per vlag (voor en achterkant) maar knipte wel gewoon helemaal los zeg maar (waren restjes).

2 izijkanten dichtnaaien (bovenkant komt later tussen biasband) , omkeren, nog een keer leuk overstikken met een mooie steek en evt versieren.



Dan had ik gewoon biasband genomen zoveel meter als ik de slinger wou hebben.

Even oefenen voor een leuke volgorde en dan ertussen stikken.

Ik ben ooit bezig geweest met letterslingers, heb nog wel een bestandje met voorbeelden (ergens), niet heel netjes uitgewerkt, maar je kunt er wel mee aan de slag. Mocht je dat leuk vinden, stuur me maar een pb met je mailadres.



Succes iig, t is een leukk idee :thumbup:

en … heb je nog moed om te beginnen? :mrgreen:

ja dat heb ik zeker heb gisteren nog even online gekeken na dat band en zo.

aankomende week is de jongste jarig maar daar heb ik even geen puff in om dan voor te zorgen om de vlaggen te maken maar als dat allemaal achter de rug is ga ik volgend weekend even op de stoffen markt kijken en haal ik stofjes op maar zit nog even te denken aan wat ik wil hebben een jongen en een meid dus of kleuren wat voor allebij kan of toch wat neutraal met roze en blauw erbij maar ja daar nog even over na denken en dan stof kijken en halen.



wil kijken na stof wat bijde kante gekleurd is zodat ik ze niet dubbel hoeft te maken en dan ga ik ze allemaal uit tekenen knippen en dan zomen strijken zodat het allemaal in een keer genaaid kan worden.



oh heb er helemaal zin in dit is dus het laatste feestje met plastic en papieren vlaggen :dance:



maar hoeveel meter is normaal om aan vlaggen te hebben hangen???