Wie kan me helpen spellen verzinnen?

Wie kan me helpen spellen te verzinnen voor buiten en binnen? Het is bedoeld voor groepsactiviteit en wij zijn met +/- 35 man…

Ik ben namelijk bezig met het organiseren van een familieweekend en ik moet voor de zaterdagmiddag een spellenactiviteit organiseren…

Elk jaar doen we 6 kamp en dat vind ik dus niet meer echt origineel…dus wie kan mij helpen???

Alvast bedankt :thumbup: :mrgreen:

Misschien iets van levend stratego, dierengeluidenspel oid?

Zijn het allemaal volwassenen, of ook kinderen.

@alyt wrote:

Misschien iets van levend stratego,

Wilde ik ook zeggen, zo leuk…

een gps-route?

is het de bedoeling dat het activiteiten zijn waar echt alle 35 man aan deelnemen? anders is weervolven van wakkerdam (te koop voor <10 euro) echt een aanrader; een soort rollenspel (moet men wel meespelen, want anders is het niet leuk).te spelen met 8-24 spelers

een fotospeurtocht. wel veel voorbereiding.

Je maakt foto’s van welke kant je op moet, (waar iemand op staat te wijzen) en onderweg allerlei vragen…iedere groep krijgt een setje foto’s mee.

@fiep klophout wrote:

een gps-route?

is het de bedoeling dat het activiteiten zijn waar echt alle 35 man aan deelnemen? anders is weervolven van wakkerdam (te koop voor <10 euro) echt een aanrader; een soort rollenspel (moet men wel meespelen, want anders is het niet leuk).te spelen met 8-24 spelers

met de uitbreiding kan het tot 100 spelers :wink:

Chaosspel is leuk.

Maak 30 enveloppen met veel opdrachten, bijv: doe een sissend spekje na, zing het wilhelmus in rap-versie, maak een zo lang mogelijke slinger van kleding die je hebt, maak een gedicht over een spiegelei, praat als groepje 3 minuten over het nut van een elastiekje, overtuig de jury van het belang van sinaasappels, voer een modeshow op met de kleding die je aan hebt, nou ja, verzin maar, er zijn er veel te bedenken.

Je deelt de deelnemers op in groepjes en je legt de enveloppen over het speelveld.

Vraag 4-6 juryleden, en laat die in duo’s de opdrachten jureren.

De groepen mogen lukraak enveloppen open maken, met elkaar even kort overleggen en komen dan bij een duo voor de jurering.

Die doen aan willekeur en zijn niet altijd even streng of even lief :wink:

Praat ze dus even in.

Maak een beoordelingslijst, genummerd van 1 tot 30 die de groepjes bij zich dragen. De jury geeft een oordeel van 1-10, en zodra beoordeelt is mogen ze naar een volgende envelop rennen.

Spreek een tijd af (bijv. 1 uur) en eindig dan met een prijsuitreiking.

Groepjes maken:

Laat iedereen zijn rechterschoen uittrekken, gooi de schoenen op een hoop, pak willekeurig de schoenen en leg de schoenen in groepjes zoals jij de groepen wilt hebben, en laat iedereen zijn schoengroepje opzoeken. Schoenen aan en de groepjes zijn gevormd.

Ik heb nog wel meer ideeen maar ik moet zo een paar kinderen van school plukken :wink:

@lydia wrote:

@fiep klophout wrote:
een gps-route?

met de uitbreiding kan het tot 100 spelers :wink:

aaah ik ben al veel te lang weg bij 999 merk ik :o ik lees de volgende variatieregel trouwens net:

``` Een variant van het spel bestaat eruit dat de weerwolven besmettelijk zijn. In plaats van dat de aangewezen burger 's nachts sterft, wordt hij geïnfecteerd. De overige burgers krijgen overdag niet te horen wie er geïnfecteerd is. De nacht erna verandert de geïnfecteerde burger zelf in een weerwolf. ```

das leuk! vind het altijd zo jammer als je er meteen de eerste ronde uit ligt.

je chaosspel klintk met leuke opdrachten ook leuk!

sorry voor de late reactie…was gisteren te druk :oops: zit nu ook op mn werk en heb niet veel tijd, maar vanaaf ga ik zeker ff verder reageren.

chaosspel klinkt erg goed in de oren!!! :mrgreen:

ik ben zelf niet heel creatief met spellen bedenken, maar levend stratego vind ik idd ook leuk.

De leeftijd van de groep varieert van 4 tot 50+ ongeveer…maar de meeste zijn ouderen, enkele tieners en een paar onder de 10… Dus het moet wel leuk blijven voor iedereen. Maar het chaosspel zou dus ook binnen gehouden kunnen worden, wanneer het regent.

haha lydia en het groepje maken is erg tof :mrgreen: met schoenen…zo ken ik het niet en dan is het toch weer een uitdaging om een groep te maken…Heb je nog meer leuke ideeen??

De bedoeling is dat we op zaterdag eerst uitgebreid gaan brunchen, dan sluit er nog een familie bij aan en dan zullen we beginnen met spellen etc. en tussendoor willen we pichnicken en het bos ingaan…

fiep; het idd de bedoeling dat de hele groep mee doet…

weerwolven van wakkerdam??? nog nooit van gehoord?? waar kan ik dat eventueel kopen?? Vanmiddag moet ik toch boodschappe doen, dan kan ik gelijk rond gluren… :mrgreen:

Weerwolven is heeeel leuk voor 's avonds als de kinderen slapen.

Wij zitten altijd om een grote tafel en kort door de bocht: er zijn weerwolven in het spel die burgers doden en de burgers moeten de weerwolven ontmaskeren. Zoals Fiep al zei: een rollenspel met kaarten.

Fiep ik heb net de uitbreiding gekocht. Ik heb zin om te weerwolven…

Als ik nog iets voor je weet dan gil ik wel even.

Is het komend weekend al dan…?

solex toertochtje?

oke, dus de kids horen dan op bed te liggen…hmm :think: deze kids liggen niet zo snel op bed hoor…die blijven rustig op :o

nee ik heb nog 4 weekjes ongeveer…maar het is fijn dat er mensen zijn die ook leuke ideeen hebben, anders kom je elk jaar weer op het zelfde uit…

solex toertochtje? :think: hmm nee dan moeten we een solex huren ofzo??

kijk we willen niet teveel geld meer uitgeven, omdat er al wat betaald worden voor het weekend en eten uiteraard en voor de grotere gezinnen is zo’n weekend duur zat namelijk…

maar iig bedankt voor de tips…als jullie nog meer ideeen hebben dan graag!!! :slight_smile:

hebben die weekenden een thema?

Dat Chaos Spel lijkt op het MAD spel van jaren terug. Erg leuk! Ook omdat het voor de kleintjes goed te doen is.

Ik wil ook een familie weekend met een Chaos spel en een picnic en een bos wandeling!

Kloosje…wil je mij adopteren? Dan kom ik ook mee spelen! Ik ben heel lief hoor! :liar:

hahaha :mrgreen: nefarios, je mag heus wel komen hoor…er is plaats voor 38 man (qua bedden dan he) en we zitten nu op 35 man… :wink:

lydia; nee we hebben niet specifiek een thema…kunnen dat er wel ingooien natuurlijk. :think:

we hebben iig al wel wat dingen geregeld…vrijdagavond aankomst, dan doen we niks alleen bij kletsen en gezellig samen zijn, eventueel kunnen de kids spelletjes spelen of wat dan ook…(lang niet iedereen komt dan)

op zaterdag wordt dan brunchen en een leuk spel spelen, bijv. chaosspel en eten mee voor onderweg, voor een leuke picknick (mits het weer goed blijft uiteraard) en 's middags nog een spel of iets anders…en dan 's avonds hebben we ieder jaar bonte avond…en de kids zijn vaak creatief door te zingen etc.et.c.

zondag moeten we nog invullen, maar meestal hebben we dan samenkomst met zingen etc. en koffie drinken, daarna vaak het bos in en dan van alles mee nemen eikels bladeren etc. Om een stukje te maken en dan is het weekend ook alweer voorbij…

dus globaal wordt het wel een leuk weekend, gok ik…nu de uitvoering nog :mrgreen:

@kloos wrote:

hahaha :mrgreen: nefarios, je mag heus wel komen hoor…er is plaats voor 38 man (qua bedden dan he) en we zitten nu op 35 man… :wink:

lydia; nee we hebben niet specifiek een thema…kunnen dat er wel ingooien natuurlijk. :think:

we hebben iig al wel wat dingen geregeld…vrijdagavond aankomst, dan doen we niks alleen bij kletsen en gezellig samen zijn, eventueel kunnen de kids spelletjes spelen of wat dan ook…(lang niet iedereen komt dan)

op zaterdag wordt dan brunchen en een leuk spel spelen, bijv. chaosspel en eten mee voor onderweg, voor een leuke picknick (mits het weer goed blijft uiteraard) en 's middags nog een spel of iets anders…en dan 's avonds hebben we ieder jaar bonte avond…en de kids zijn vaak creatief door te zingen etc.et.c.

zondag moeten we nog invullen, maar meestal hebben we dan samenkomst met zingen etc. en koffie drinken, daarna vaak het bos in en dan van alles mee nemen eikels bladeren etc. Om een stukje te maken en dan is het weekend ook alweer voorbij…

dus globaal wordt het wel een leuk weekend, gok ik…nu de uitvoering nog :mrgreen:

als je me nu gaat vertellen dat dit een christelijk karakter heeft weet ik nog wel meer te bedenken :wink:

yup…dus kom maar op… :stuck_out_tongue: