Dag dames, ik zit de laatste dagen een beetje in de onzekere penarie wat betreft mijn temp kaartje/een eisprong. Ik heb PCOS en slik sinds ruim 7 weken homeopathische PCOS-medicatie (DCI). Dit zou 6-8 weken inwerktijd hebben en circa 86% kreeg er volgens diverse studies ook een eisprong mee (daarnaast is het volgens studies ook effectief tegen andere PCOS klachten, zoals acne etc.)
Nu leek het er van de week op dat ik vorige week maandag (CD 21) een eisprong had gehad (na ruim 6 weken slikken van de medicatie = de inwerktijd). FF gaf althans een kruis aan op dag 21, vanaf die dag is mijn temp flink gaan stijgen. Nu, een aantal dagen later en meer temp uitslagen verder heeft FF hem verplaatst naar dag 24 :think: Nu zou je dus denken: dan heb je of op dag 21, of op dag 24 een ei gehad, maar natúúrlijk moet ik NET in die dagen snipverkouden worden, compleet met hoofdpijn (tot een momentopname met 38,1 graden koorts, dit was op CD 26) e.d. waardoor ik nu alsnog niet weet hoe betrouwbaar mijn temp kaartje is en waar die temp stijging vandaan komt. Nu gaat mijn verkoudheid vandaag weer langzaam de betere kant op en had ik vanmorgen een temp van 36,9 (dus lang geen koorts of verhoging meer, maar wel hoog voor mijn doen, mijn eig. gemiddelde is 35,9). Ik kan gewoon naar buiten en mijn ding doen, niet ziek dus, ook geen verhoging meer, maar alleen nog wel een beetje verkouden, kan in dit stadium je temperatuur nog steeds beinvloed worden door je verkoudheid (tot een hele graad boven je eig. gemiddelde), of kan ik nu met zekerheid zeggen dat de temp van vanmorgen aan een ei te wijten is ? Op CD 21 was ik nog maar amper verkouden, bijna nergens last van, maar mijn temp is vanaf die dag wel gaan stijgen (en FF had daar dan ook een kruis op gezet) waardoor ik dus ook echt dacht toen een ei te hebben (temp was toen nog wel betrouwbaar). Maar naarmate mijn verkoudheid vorderde (CD 26-27 hoogtepunt) en mijn temp alleen maar verder steeg weet ik nu dus niet waar ik aan toe ben. Zoals jullie zien op mijn kaart staat nu het kruis op dag 24 en heb ik op dag 23 een dip gehad (mogelijke ei dip ?) en is het op het eerste gezicht wel erg typerend voor een ei.
Wat denken jullie ? Is de algehele stijging vanaf dag 21 volgens jullie aan mijn verkoudheid te wijten (op dag 21 was ik nog nauwelijks verkouden en vanaf toen toch een temp stijging, ook vandaag gaat het al een stuk beter en kan gewoon naar buiten, maar zit nog altijd wel 1 hele graad boven mijn eigenlijke gemiddelde), of aan een ei ? Ik temp altijd om 07:00, voor het opstaan en rectaal dus daar ligt het niet aan.
Sowieso doen deze pillen (waarmee 86% ook een ei krijgt) wel wat, want ben sinds deze week ook ineens compleet puistvrij (nog nooit gehad en had van alles al geprobeerd), en laat deze week nu precies in de 6-8 weken inwerktijd vallen…
http://www.fertilityfriend.com/home/2d7969
Oehh lastig lastig.
Toch ziet het er mooi uit als je ei dag 24 zou zijn. De keren dat ik een ei had (ook pco) en zwanger was ging na mijn ei ook mijn temperatuur zo erg omhoog. Ook echt in de 37 graden.
Ik duim iig voor je. Verder kan ik er ook niet zoveel over zeggen. FF gaat er iig vanuit als je temp 3 dagen hoger is dan je basale temp dat je een ei hebt gehad. Nu hopen dat je temp hoog blijft!
Dank je wel voor je reactie.
Het gekke is dat als ik mijn temp van CD 26 + 27 (hoogtepunt verkoudheid dus nog maar de vraag hoe betrouwbaar) op Discarded zet, het kruis weer terug gaat naar dag 21, terwijl in beide gevallen (dag 21 en 24 als eisprong en de temp erna) mijn temp 3 dagen boven mijn bassale temp van 35,9 zit. Je ziet dan ook dat (wanneer ik dag 26 en 27 op Discarded zet) mijn temp eigenlijk alleen maar stijgt (door de stippellijn van 36,7-36,9) i.p.v. weer terug daalt zoals mijn kaart nu is. :think:
Pff, ik zou zo graag willen weten of dit nu een ei is (en zo ja, op dag 21 of 24) :think:
Ships, vanmorgen ineens een dikke dip naar 36,3
Dan heb je of geen ei gehad en was de temp omhoog door de verkoudheid, of je maakt te weinig progesteron aan, maar ik denk zo het eerste…
Wat voor middel is dat precies dat PCOS zou kunnen doen verdwijnen, een natuurlijk oestrogeen?
Waarom ga je niet gewoon naar de gyn en starten met Clomid? Dan wordt je gevolgd en weet je precies waar je aan toe bent :hug:
We lopen sinds april al bij de gyn, die wil vanwege verschillende omstandigheden nog even wachten met Clomid, vandaar dat we begonnen zijn met het homeopathische PCOS middel.
http://www.pcos-solutions.nl/
Het schijnt geen onzinmiddel te zijn (de stof DCI althans) want ook op freya.nl staan betrouwbare artikelen erover.
Ik heb even het een en ander nagezocht maar ben zelf erg sceptisch.
Ik kan niet precies terug vinden wat het doet, is het een anti-oestrogeen, een FSH stimulerend middel? Sowieso vreemd dat er een aantal weken over heen gaan voor het werkt. Het zou in elk geval op een van de 2 hormonen in moeten werken, anders kan het ook niet helpen, gezien de achtergrond van PCOS.
NIet verkeerd bedoeld maar het is een verkoopsite, dus logisch dat ze er een hoog slagingspercentage aangeven. Wat Freya betreft, een prima site, maar de informatie kan iedereen aandragen (ik heb er zelf ook een pagina aan toegevoegd) dus dat kan de fabrikant ook doen…
Ik zou hier erg mee uitkijken! Wat zegt je gyn er van? Vraag me af wat de fertiliteitsartsen van de kliniek waar ik onder behandeling ben geweest er van zouden zeggen.
Vitex Agnus Castus is ook zo’n middel bij mij schopte het alles in de war helaas.
Ik snap je zoektocht naar een natuurlijk middel, en ik hoop dat het helpt, ik zou alleen niet enkel op freya en een verkoopsite afgaan. Er worden tal van zogenaamde natuurlijke hulpmedicijnen verkocht zoals afslankmiddelen enz. die uit een ‘echt’ onderzoek blijken te bestaan uit enkel suiker enz…
Niet om je middel aan te vallen, en je betaald er ook enorm veel geld voor, maar ik vind een waarschuwing wel op zijn plek! Juist om je te behoeden voor nog meer ellende.
Ik hoop dat ik ongelijk heb, dan bestel ik het ook meteen!
Succes met zwanger worden, ik hoop dat het werkt!
Het is niet alleen de site zelf en freya die dit ondersteunen
Er zijn ook diverse Amerikaanse en andere NL sites waar over DCI i.c.m. ovulatie-inductie gesproken wordt, zoals bijv. Deze site, of Deze en ook Hier wordt er over gesproken en op Wikipedia…
Het is overigens voor alle PCOS-klachten bedoeld, dus geen specifiek FSH stimulerend hormoon.
Dit filmpje laat zien wat het is en wat het doet:
Nou, inmiddels zijn we dus een aantal dagen verder en ziet mijn kaartje er als volgt uit:
http://www.fertilityfriend.com/home/2d7969
Dag 25/28 heb ik weggehaald i.v.m. onbetrouwbaar door verkoudheid (was dik 37 graden) en dag 32 en 33 niet gedaan i.v.m. besloten te stoppen met tempen door alle stress. Maar het ziet er niet hoopvol meer uit voor een eisprong he (FF heeft hem eer teruggezet naar 21) ?
Ik herken het kaartje wel van mijn eigen temp kaartjes. Ik vrees dat er geen eisprong is geweest bij je (was bij mij ook nooit het geval) daarvoor schommelt je temp te erg. Als je verkouden bent dan is de temp vaak ook hoger. Maar heb je niet heeeeel toevallig vruchtbaar slijm gehad?
Vorige cyclus had ik vruchtbaar slijm en geen ei helaas. Deze ronde er bewust niet op gelet, omdat ik het gewoonweg niet kan onderscheiden van sperma :oops: Had rond CD 21 wel wat steekjes beneden en ik héb wel een beetje slijmerige prut gehad, maar ik zie dat als sperma aan denk ik :oops:
Heb trouwens ook zere borsten waar je u tegen zegt, maar wie weet betekent dat dat ik een dezer dagen ongesteld zal worden ? :oops:
hey de site was ik al een tijdje kwijt
even ingelogd en ik werd nog herkent zo na 4 jaar :mrgreen:
volgende ronde maar eens beginnen weer met tempen
ben ook weer met clomid begonnen maar omdat het weer een eerste cyclus betrof nog niet kunnen beginnen met tempen
en idd ook verkouden en dat beinvloed toch je schema
het ziet er piekerig uit zeg
maar uhm wel ergens een verandering tov je vorige cyclus
met homiopatische middelen en vaak ook genees middelen is het zo dat je een bepaalde spiegel in je bloed moet opbouwen wil het goed zijn werk doen
6 a 8 weken is dan ook niet raar om iets te laten werken
ik slik zelf inositol en merk wel dat er iets veranderd is
denk niet dat het de pcos kan wegnemen want het is tenslotte een syndroom maar dat het wel kan ondersteunen
net als DSI
DCI is ook Inositol, D-chiro inositol. Slik het nu 8,5 week en het had 6-8 weken inwerktijd nodig, dus het zou iets moeten doen nu
Heb jij met inositol een eisprong gekregen als ik vragen mag ?
nee nog niet… maar gebruik het net 2 mnd dus zou nu ongeveer opgang moeten komen
het is wel zo dat ik wel minder behoefte heb aan eten en dus eetbuien beter kan omzijlen
ergens wel een voordeel lijkt me :mrgreen:
vind het nog te vroeg om te gaan juigen
afgelopen cyclussen waren zo’n zootje met doorbraakbloedingen dat ik niet meer wist wat wat was
nu provera gekregen en daarmee dus menstruatie opgewekt
nu dus begonnen met clomid en weet eigenlijk niet of ik nog door moet gaan met inositol
de inositol heb ik trouwens via solgar is veel goedkoper dan DSI
13,10 per potje van 50 cabs
Ik heb even gekeken wat die Inositol van jou is, maar dat is toch weer (voor) iets anders geloof ik dan wat ik heb.
Hoe dan ook denk ik dat het hier game over is. Mocht het op CD 21 wél een ei zijn geweest, zit ik nu 15DPO, maar evengoed kan het geen ei geweest zijn. Hoe dan ook verlies ik sinds vandaag wel wat lichtbruine afscheiding (voorbode van mijn ongi altijd) dus het zal hier wel over zijn. Jammer dat ik (achteraf) dan nog steeds niet weet of het een ei geweest is…