wie kan helpen, voeding baby 5 maanden

Hallo allemaal,



Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn dochtertje is 5 maanden en wilde het volgende voedingsschema even op de site zetten met de vraag wat jullie ervan vinden:



7 uur fles (180 cc + poeder). Drinkt meestal 150



11 uur fles (180 cc + poeder). Drinkt weer 150.



14:00 uur fruithapje (gaat helemaal op, potje van 4 maanden).



15:00 uur klein flesje van 120 cc (drinkt 80 a 100 cc).



17:00 groentehapje (eet 3/4 potje, soms minder).



19:00 uur 180 cc + poeder). Drinkt meestal 120 cc



23 uur 180 cc en poeder en rijstebloem 2 lepeltjes. Drinkt meestal 120 cc. Ik maak haar hiervoor wakker. Als ik dit niet doe komt ze wel eerder.



Ze komt per dag rond de 600 cc uit, plus haar fruithapje en wat groenten.



Ik vroeg mij af of dit een goed schema is. Ik wil wanneer zij 6 maanden is geen flesje meer geven na het fruithapje, maar wat sap. Zodat zij op 4 flessen uitkomt en daardoor misschien wat meer groente gaat eten. Dan om 19 uur een papfles en de fles van 23 uur laten vallen… Dan komt zij met 6 maanden uit op 3 flessen en 2 tussendoortjes…

Lijkt mij een prima schema, alleen zou ik zelf het fruithapje in de ochtend doen, om een uurtje of 9 a 10 (ligt eraan hoe laat ze naar bed gaat of juist weer wakker is na het eerste slaapje). Dan inderdaad de laatste fles laten vervallen. Ik zou juist van de ochtendfles de papfles gaan maken, want de fles na het avondeten zal langzaam aan veranderen in een yoghurthapje met 6 a 7 maanden en dan hebben ze toch elke dag een papflesje.

Maar zolang een beebje goed eet en drinkt is het schema goed lijkt mij!

Ik heb echt geen benul van flessen enzo :wink:

Maar wilde je alleen het advies geven niet te beginnen met sap geven. In sap zitten veel (vruchten en soms toegevoegde) suikers, helemaal niet goed voor zo’n kleintje. Bovendien went ze zo erg aan zoetigheid en heb je dan straks een kindje dat het vertikt om water te drinken, terwijl dat juist zo gezond (en makkelijk is. Wij gaven dus eerst water, en pas toen ze dat heel gewoon vonden en graag dronken, zijn we kruidenthee en af en toe eens diksap gaan geven. Zowiezo als je dan iets met een smaakje wilt geven is thee al een stuk gezondere keuze.