Wie is er bekend met Nuvaring?

En hoe ging het op gang komen van de cyclus?

Ik lees hier allemaal verhalen over ontpillen, maar geld hetzelfde ook voor de nuvaring?

Ik heb ongeveer 10 jaar de pil (microgilon 50 of hoe het ook alweer heette) gebruikt en nu ongeveer 2 jaar de nuvaring, met veeeeel minder hormonen.

Verder ben ik nog niets tegengekomen over nuvaring-gebruikers hier op het forum.

(haha ik ben nog geen gevorderde hier! :lol:)

Ik heb de nuvaring gebruikt, in januari eruit en in februari zwanger.

Na de bevalling ook weer de nuvaring gebruikt, maar ik werd onverwachts door de nuvaring heen zwanger.

Hier ex-nuva gebruikster. 3 maanden gebruikt en ik merkte duidelijk dat ik toch echt hormonen binnenkreeg. Libido was beneden vriespunt bv en ja onthormonen ook daarna.

Ik denk dat het er ook aan ligt hoe gevoelig je voor de hormonen bent misschien. :think:

Hier ook nuvaring… ik vond het vreselijk om te gebruiken (veel hoofdpijn, moodswings en een libido onder nul). Nadat ik ermee gestopt ben was ik na 5 mnd zwanger, met een onregelmatige cyclus, maar dat zegt niets hier want ik ben altijd onregelmatig geweest.

Het schijnt dat je met een nuvaring minder moet “onthormonen” dan met de pil, omdat de hormonen bij de ring maar plaatselijk zijn. Maar of dat echt zo is, weet ik niet…

Zelf heb ik eigenlijk helemaal niets negatiefs over de nuvaring te melden. Ik vond het een stuk beter dan de pil, o.a. omdat er nu minder hormonen gebruikt werden.

Maar goed: hormoonloos is natuurlijk het best!! :smiley:

Hier ook snel zwanger geweest na nuva ring!

Het zou inderdaad plaatselijker zijn en daardoor is je lichaam achteraf weer sneller aangepast aan zijn natuur!

Vond het ding heel vervelend zitten tegen het einde…het werd zo stijf en hard…en kwam precies naar beneden…voor mij niet meer in de toekomst!

Ik heb de nbuvaring 3 maanden gebruikt. Daarna heeft het 18 rondes geduurt voor ik zwanger werd.

Ik wordt gewoon niet makkelijk zwanger, dus ik ben misschien niet zo’n goed voorbeeld :wink:

Ik heb wel veel verhalen gelezen over vrouwen die, ondanks de ring, toch zwanger zijn geworden.