Wie is er ingeleid dmv een ballon? Ik heb vorige zwangerschap een keizersnede gehad vanwege medische noodzaak, en nu kan ik ervoor kiezen om ingeleid te worden via ballon. Wie is ook zo ingeleid? En met of zonder gel? Is het inbrengen pijnlijk (niet in verhouding tot gewoon bevallen natuurlijk, maar is t erg rot?)
Mijn kindje is nog steeds niet ingedaald, mijn bmm was vorige week nog potdicht, lag heel ver weg en toen was het ook voor ballon geen goede uitgangspositie. Maar moet as woensdag weer en dan zou er misschien wat veranderd kunnen zijn waardoor de optie weer open staat. Graag jullie ervaringen.
Nee ik ben niet ingeleid dmv een ballon met dmv een infuus. De weeen kwamen daarna goed op gang en daar was ik erg blij mee. Binnen 6 uur lag mijn zoontje op mijn buik :inlove:
Veel sterkte!
Ik werk op verloskunde en wij leiden bevallingen na een keizersnede vanaf januari in met een balloncatheter. De patiënten zeggen dat het inbrengen niet pijnlijk is maar gewoon even ongemakkelijk voelt. De gynaecologen bij ons zijn er super tevreden over want 9 van de 10 patiënten is de volgende dag inleidbaar met een infuus. Met gel of een veter krijg je vaak hele nare harde buiken wat weer gevaarlijk is voor je litteken en hiermee heb je dat nauwelijks.
In ieder geval succes!!
Ze wilden bij mij met de 2e ook inleiden met een ballon… (je verhaal is een beetje herkenbaar eigenlijk)
Ik vond het eigenlijk wel erg pijnlijk… :shifty: … sorry. En doordat ik al 1 cm ontsluiting had en de boel was al aardig verweekt, floepte het ballonnetje elke keer weer eruit. Niet echt een succes dus.
Dus uiteindelijk niet via een ballon, maar infuus ingeleid en helemaal uiteindelijk weer een keizersnee.
Dan hebben ze de ballon niet goed geplaatst en is hij waarschijnlijk opgeblazen in je baarmoedermond, tja en die is supergevoelig. Wij werken met een catheter met 2 balonnen waarvan er een in de baarmoeder en een in de vagina blijft liggen waardoor de baarmoedermond er een beetje tussen geklemt ligt. Dit is niet pijnlijk en door de druk op de baarmoedermond verstrijkt deze en krijg je ontsluiting.
Het is echt niet de bedoeling dat het pijn doet, dan is er iets niet goed!