wie herkent dit?

Ik heb bij Jayden een keizersnee gehad, en nu krijg ik (sinds een paar dagen geloof ik :think: ) een vreemde pijn bij het litteken…een branderig gevoel is het een beetje, van binnen en van buiten. Moeilijk te omschrijven eigenlijk :?

Heb de vk al gebeld en ik word terug gebeld vanmiddag, maar ben toch benieuwd of er meiden zijn die dit herkennen en wat het dan was. Misschien is het wel gewoon omslag van het weer i.c.m. uitrekken van m’n vel, maar ben er niet helemaal gerust onder (je weet nooit wat er aan de binnenkant gebeurd natuurlijk…)

Geen ervaring mee… maar bij mij zat er ook meer tijd tussen beide kinderen.

Denk dat je er wijs aan hebt gedaan om even de vlos te raadplegen als je het niet vertrouwt. Hopelijk is er niets aan de hand!

ik herken het wel een beetje. ik heb een paar weken een trekkerig, branderige gevoel gehad maar dat is nu weer helemaal over.

misschien moet je ff naar de gyn voor een echo…

Heb ik ook gehad, heb ook gebeld en mocht gelijk komen voor een echo en heb een tijdje aan de ctg gelegen.

kan zijn omdat de boel aan het oprekken is dat je dat gevoel krijgt. Maar goed dat je gebeld hebt

Ok, een echo is me niet aangeboden… ze dacht dat het aan de binnenkant gewoon erg aan 't trekken en irriteren is gezien de ks nog vrij kort geleden is, maar hoefde me op zich geen zorgen te maken. Als het aanhoudt of erger wordt moet ik weer bellen en gingen ze het even bekijken en werd dat extra in de gaten gehouden.

De meiden die toen een echo en ctg hebben gehad, was dat alleen om de pijn of voelde je de baby ook minder? Dat heb ik niet namelijk. En wat was er te zien op de echo, alleen kijken of de baby het nog goed deed of kunnen ze de binnenkant vh litteken dan goed zien? :think:

Spannend, ik lees mee!

Het is bij mij nu 2,5 jaar geleden dat ik een ks heb gehad. Was er in het begin ook bang voor…ik heb ook even dat gevoel gehad. Maar tot nu toe gaat alles goed en het kindje groeit er echt ‘boven’ zeg maar.

Hoeveel weken ben jij nu?

Het is nooit verkeerd om dat even in de gaten te houden. Eng idee he? Straks bij de bevalling ook…ga jij een ks krijgen of weet je dat nog niet?

24+4, zie banner :wink: Kindje zit er ook ruim boven op zich, maar goed dat vel wordt behoorlijk gerekt op moment (groei de laatste 2 weken ineens best hard). Vind het idd best eng, voor hetzelfde geld scheurt/knapt er van binnen iets :shifty:

Als het aan mij ligt wordt het een geplande ks, maar weet natuurlijk niet hoe het loopt…heb iig met de vk afgesproken dat ik het mág proberen, maar als het niet gaat (ik raak in paniek of het duurt te lang oid) wordt het meteen een ks. De manier waarop ze het bracht gaf me overigens wel het gevoel alsof ik er wel degelijk iets in te kiezen had zeg maar, en dat vond en vind ik erg prettig.

Hoeveel weken ben jij en krijg je ook weer een ks of??

Hai,

Ik ben u 25 weken en ik herken het wel hoor, wat jij zegt. Ben ook bang dat het scheurt…maar de vk. zegt dat het in principe niet kan gebeuren tijdens je zwangerschap. Tijdens de bevalling is het een ander verhaal.

Wat ik ook een eng idee vindt; stel dat het kindje vanbinnen tegen het litteken schopt, zou dat kwaad kunnen? :?

Als het aan mij ligt, wordt het ook een geplande ks. Dat moet ik nog horen, met 36 weken moet ik naarde gyn. en dan hoor ik het wel. Ik krijg altijd grote kinderen (8, 9 en 10,5 pond…) dus dit keer zal het wel weer een grote zijn. Mss. mag ik het ook proberen, maar net als jij raak ik snel in paniek en duurt het me te lang.

Wat was de reden van jouw ks?

Jeetje, dat zijn idd grote kinderen! Vooral de laatste zeg… Ik was zelf ook zo zwaar, nou ja bijna 10 pond, en toch heeft mijn moeder er maar 3 uurtjes over gedaan, nog zonder kleerscheuren ook :stuck_out_tongue:

Bij mij was de reden ‘niet vorderende ontsluiting’, ben ingeleid met 15 dagen overtijd en na 11 uur weeen had ik nog maar 2,5 / 3 cm ontsluiting… Daar heb ik van half 5 's middags tot 9 uur 's avonds op gezeten, dus zat totaal geen schot in zeg maar, terwijl ik de ene na de andere weeenstorm had… Ben er (mede door de gyn) een beetje getraumatiseerd door geraakt, en ik zie het echt niet zitten om uberhaupt weeen te krijgen eigenlijk :oops: Nou ja, dat is op zich mss nog niet zo erg, alleen wil ik niet dat er iemand met een vinger aan/in me komt :shifty:

Wat was bij jou de reden?

Nou idd, wat jij zegt, tegen het litteken aan schoppen, vraag me dat ook af hoor :think: Dit kindje is ook weer zo druk en kan behoorlijk hard schoppen, maar net zoals jouw vk heeft de mijne ook gezegd dat scheuren van het litteken op deze termijn nooit gebeurd is, alleen bij de bevalling als er veel druk op komt te staan loop je dat risico…

De reden van mijn ks. was vanwege het grote kind. Ik ben ingeleid (wordt altijd ingleied, want ze blijven bij mij gewoon zitten) met 41,5 week. Pas in de avond begonnen de weeén. Toen kwam de dienstdoende gyn. en die vroeg waarom ik zo dik was…(hij was een beetje bot) en zei dat het een veel te groot risico was voor mij ene het kind. Dus hup, een ks. Wel beter, het leek wel een peuter joh, wat had die klemgezeten zeg…

Ik ben idd. ook wel getraumatiseerd. Als ik moet bevallen word ik dus altijd ingeleid. Ze komen gewoon niet vanzelf en deze keer verwacht ik dat weer niet :?

Elke keer als ik dat verlosbed zie, schiet ik dicht, zeg maar, van boven en onder :wink: Dus ik ben heel benieuwd hoe het deze keer zal gaan.

Ze gaan het nu wel eerder halen dus, maar of het een gewone bevalling of een ks. wordt, het zal me benieuwen.

Hoe waren jouw ervaringen tijdens en na de ks? Ik vond het wel heftig!

Nou daar moet je dan ook toch niet aan gedacht hebben dat je die eigenhandig eruit had moeten persen? Gelukkig lette die gyn zo goed op!

Is er bij jou ook een reden bekend waarom de bevallingen niet spontaan beginnen?

Dat ‘dichtschieten’ herken ik heel goed!

alleen dan tijdens het (met een net woord) vrijen, dat had en heb ik nog steeds, heb er zelfs voor bij een sexuoloog gelopen een poos… zo gauw mijn man iets probeert schiet het op slot :oops:

Mijn ervaring tijdens de ks, tja…ik was echt high van de pijnstilling en vond die ruggenprik een genot! Maar daardoor heb ik ook niet alles meer goed mee gekregen tijdens de operatie, ik was niet echt helder.

En mijn ervaring na de ks, ik vond het herstel de eerste tijd erg heftig, baalde er zowiezo al van dat ik in het ziekenhuis lag, maar dat ik niet zomaar even uit bed kon stappen om mijn eigen kindje te pakken vond ik echt niet leuk… Maar dat kwam denk ik vooral ook doordat ik net te weinig bloed had verloren om een transfusie te krijgen, en ik echt net zo slap als een doekje was… Maar al met al was ik toch blij dat ik van onder nog ‘heel’ was zeg maar :oops: :silenced:

Jou laten ze dus ook niet overtijd gaan? Tegen mij is dat geloof ik ook gezegd namelijk, al weet ik niet meer precies wát er toen gezegd is…

Toch was mijn vk. van mening dat ik het zelf had kunnen doen…Die van 9 pond kwam er ook uit, maar bleef wel hange. En de kans is groot dat dat weer gebeurt.

Ik heb echt geenidee waarom het bij mij niet spontaan op gang komt.

Ze hebben het gewoon veel te goed bij mij, ik heb goed doorvoede placenta’s en het is een 5 sterren hotel denk ik, van binnen :slight_smile: , aan de andere kant is dat ook wel fijn. Ze komen gewoon supergezond ter wereld.

Ik vond de ks. doodeng. Om dat allemaal uit handen te geven, vreselijk. Ik was echt in paniek. En die ruggeprik blijf ik ook eng vinden. Zeker als ze 5 keer misprikten, wat bij mij het geval was. :x Zo’n eng gevoel. En dan het gevoel kwijtraken vond ik ook eng. Toen ze begonne te snijden voelde ik ook echt hier en daar nog een pijnprikje.

Wel hebben ze me goed begeleid.

Het herstel vond ik ook wel lastig, hoewel ik niet zo super pijn heb gehad. Die naast mij lag bleef maar pijnstillers slikken. Ik vond het vooral irritant dat ik niet op mijn zij kon slapen. Ik heb toen erg rugpijn gehad. En de borstvoeding schoot zo ook niet op, want je hebt geen lekkere houding. Gelukkig is dat nog goed gekomen.

Ik was na 2 dagen ook alweer thuis, had heel erg heimwee naar man en kids. Het is echt niks voor mij, in een ziekenhuis liggen. Ik mis iedereen dan zo erg en hield niet meer op met janken :cry:

We zien wel hoe het nu gaat! Misschien kan ikme er nu beter op voorbereiden. Maar eng blijft het…Ik hoop dus echt dat ze me nu niet overtijd laten gaan. Mss. is dit wel mijn kortste zwangerschap. Dat heb ik dan nog nooit meegemaakt!!

Toch was mijn vk. van mening dat ik het zelf had kunnen doen…Die van 9 pond kwam er ook uit, maar bleef wel hange. En de kans is groot dat dat weer gebeurt.

Ze hebben het gewoon veel te goed bij mij, ik heb goed doorvoede placenta’s en het is een 5 sterren hotel denk ik, van binnen :slight_smile: , aan de andere kant is dat ook wel fijn. Ze komen gewoon supergezond ter wereld.

Ik vond de ks. doodeng. Om dat allemaal uit handen te geven, vreselijk. Ik was echt in paniek. En die ruggeprik blijf ik ook eng vinden. Zeker als ze 5 keer misprikten, wat bij mij het geval was. :x Zo’n eng gevoel. En dan het gevoel kwijtraken vond ik ook eng. Toen ze begonne te snijden voelde ik ook echt hier en daar nog een pijnprikje.

Het herstel vond ik ook wel lastig, hoewel ik niet zo super pijn heb gehad. Die naast mij lag bleef maar pijnstillers slikken. Ik vond het vooral irritant dat ik niet op mijn zij kon slapen. Ik heb toen erg rugpijn gehad. En de borstvoeding schoot zo ook niet op, want je hebt geen lekkere houding. Gelukkig is dat nog goed gekomen.

Ik was na 2 dagen ook alweer thuis, had heel erg heimwee naar man en kids. Het is echt niks voor mij, in een ziekenhuis liggen. Ik mis iedereen dan zo erg en hield niet meer op met janken :cry:

We zien wel hoe het nu gaat! Misschien kan ikme er nu beter op voorbereiden. Maar eng blijft het…Ik hoop dus echt dat ze me nu niet overtijd laten gaan. Mss. is dit wel mijn kortste zwangerschap. Dat heb ik dan nog nooit meegemaakt!!

Haha, dat zij ik ook toen Jayden zolang bleef zitten; hij wil gewoon lekker bij mama blijven :inlove: Zal het wel lekker hebben daarbinnen :mrgreen:

Je hebt alleen de laatste x een ks gehad begrijp ik?

Oh die ruggeprik vond ik echt een genot! Was zo kapot van de hele dag puffen en de pijn…voelde er ook niks van, ja dat ie m’n vel doorprikte, maar dat deed geen pijn. Vond het wel een raar gevoel dat je geen controle hebt over waar je je eigen benen neer wilt leggen enzo. Tijdens de operatie ook niks gevoeld, het was dat ik ineens voelde dat ik helemaal heen en weer geschud werd, vroeg ineens aan Peter; ‘He?! Zijn ze al bezig ofzo?’ :lol: Dus Peter zei; ‘Eh ja schat…’ En toen zag ik ook ineens het bloed weerspiegelen in de enorme lamp die erboven hing… Dat vond ik dan weer niet zo’n fraai gezicht.

Maar kan me voorstellen dat als je 6 x geprikt moet worden je helemaal zenuwachtig wordt en het dan ook nog eens voelen als ze beginnen te snijden…sjeetje zeg.

En wat je zegt, je kan niet gaan liggen zoals je wilt he? Ik lig het lekkerst op m’n zij en dat kan dan dus niet… En je kan niet even hupsakee uit bed naar de wc meteen of even alleen douchen. En daarbij is het zh ook helemaal niks voor mij…maar we mochten ook niet eerder naar huis trouwens. Tenminste Jayden niet, en ja dan ga ik ook niet hoor!

Nou, ik hoop dat ze ons beide niet overtijd laten gaan, en op wat voor manier dan ook een prettige bevalling hebben deze x! :slight_smile: