Wie herkent dit? Zieke baby waar geen leven meer in zit

Lucas is sinds zaterdag ziek.



Het begon toen mijn man (ik was aan het werk) hem uit bed haalde 's middags en hij had overgegeven.

Het was behoorlijk wat, want zijn deken, laken, hoeslaken en matras waren doorweekt.



Mijn man schrok, maar maakte zich niet direct zorgen.

Dat begon toen hij na het schoonmaken en badderen van Lucas hem de fles gaf, en hij zodra die op was, binnen 10 tellen alles eruit gooide.

Wederom zal alles onder inclusief hubbie en Lucas.



Toen hij de vroege avondfles wilde geven had hij 2 hydrofielluiers klaar gelegd.

Lucas die normaal alle flessen helemaal leeg drinkt, liet nu de helft staan.

En de opgedronken helft kwam er ook direct weer uit, dus 2 kletsnatte doeken.



Lucas had ook sinds hij uit bed was gehaald nadat hij had overgegeven droge luiers.

Hij zag bleek en er zat niet echt veel leven in.



Ik kwam om 20.15 thuis en heb meteen de huisartsenpost gebeld, en Lucas water gegeven.

We mochten meteen komen, en ze hebben daar gekeken of hij uitgedroogd was, wat niet het geval was.

Had zelf ook al een huidplooitje gepakt en dat leek allemaal prima te zijn.



Ze dacht aan een virusje, verder niks ernstigs.

Moest even de plasluiers in de gaten houden, en hem water aanbieden zodat hij toch dronk.

Lucas heeft geen koorts.



Nu is het al maandag, en hij drinkt inmiddels weer melk dat hij binnen houd, maar hij drinkt ongeveer de helft van de flessen, slaapt sinds zaterdag bijna non-stop, is bleek en er zit gewoon niks meer in.

Hij lacht niet, maakt geen geluidjes, is slap…

Zijn luiers zijn niet droog, maar daar is alles mee gezegd. Zit misschien net 2 eetlepels aan vocht in.



HA gebeld, en word gezegd dat het vanzelf over gaat, dat hij genoeg binnenkrijgt, eventueel met water aanvullen en dan komt het goed.



Maar ik maak me zorgen.

Op het KDV heerst ook niks voor zover ik weet.



Herkent iemand het misschien?

Er heerst een behoorlijk vervelend griepvirus. Wij zijn er net van opgeknapt, al heeft dochterlief ook weer net het loodje gelegd…



Toch vind ik jouw keintje wel erg jong en zou me ook wel zorgen maken.

Omdat hij inmiddels wel al weer drinkt denk ik dat alles vanaf nu weer beter zal gaan, maar eer hij weer voldoende energie heeft zal het wel even duren (ik heb er zelf 2,5 weken over gedaan).



Succes, en houd hem maar goed in de gaten!

Bedankt voor je reactie.



Ja, hij is nog zo klein. Dat vind ik ook zo akelig.



Hij drinkt in ieder geval, dus dat is al iets. Hij is niet uitgedroogd, dus dat is verder ook prima.

En ze zullen toch wel niks kunnen doen, ook dat snap ik.



Maar had eigenlijk wel verwacht nadat hij zaterdag op niks en een beetje water heeft geleefd, de melk hem wel weer zou doen opleven, als is het maar een beetje.



De HA zei ook dat het wel enkele dagen kon duren zo.



Mijn man dacht buikgriep, maar dan hebben ze volgens mij diarree en koorts.



Hij heeft wel ontlasting gehad, maar dat was heel slijmerig met niet verteerde stukjes melk.

Nou, fles van 11.00 heeft hij laten staan.

Hij weigerde te drinken.



Heb hem water proberen te geven, maar ook dit wil hij niet.

Houd zijn kaakjes op elkaar, en zodra de speen in zijn mond zit, duwt hij hem met zijn tong weg.



Hij had net wel een diarree luier, ik hoorde dat het ontlasting was, want hij zat op mijn schoot, en eenmaal boven was zijn pak alweer nat.

Het was gewoon gelig water wat eruit kwam met resten niet verteerde melk.





Van de HA mocht ik geen ORS geven, dat mag alleen als een kindje uitgedroogd is… :think:

blijf evt uitdroging goed in de gaten houden m.b.v. een huidplooi…



schijf even op een notitieblokje hoeveel hij drinkt/spuugd/poept e.d.



mocht je evt weer een HA moeten raadplegen, ben je in elk geval goed voorbereid…

Mijn ventje heeft er ook last van, hoewel hij niet overgeeft… Hij slaapt nu ookal vanaf kwart over 7 en dat is niks voor hem… Hij slaapt meestal uurtje of 2 en dan is hij er weer… Hij is wel flink verkouden … Zo zielig als die kleintje zo zijn…



Sterkte en beterschaps voor de kleine Lucas hopelijk knappen onze ventjes snel weer op…

hoe werkt dat met huidplooi? Als je die gewoon kan pakken is hij niet uitgedroogd ofzo?

Het heerst enorm, dat ziek zijn onder de kleintjes. Jasmijn is er net weer wat van opgeknapt.

Maar Anneke, luister wel naar je moederlijke intuitie (of hoe noem je dat :think: ). Waarschijnlijk heeft hij ook gewoon een virus maar als je het niet vertrouwt waarschuw dan gewoon weer de huisarts. Weet wel dat ze ongeveer rond de 4 maanden de anti-stoffen van de moeder niet meer hebben en dan dus zelf moeten gaan vechten tegen al die ziektekiemen.

Meid, ik zou nog een keer bellen met de ha. Waarom, omdat je kindje niet veel wilt drinken en hetgeen wat hij wel binnen krijgt er weer uitspuugt en dat icm diaree kan uitdroging HEEEEEEEEL snel gaan. Ik zou gewoon nog een keer de ha bellen, zeggen dat hij nog steeds slecht drink en het er weer uitspuugd en dat hij daarbij nu ook aan de diaree is en dat je je ernstig zorgen maakt.

Ik lees nu net even terug en zag dat hij helemaal niet meer wilde drinken. BELLEN!

Hoe is het nu met Lucas? :hug: :hug: :hug: :hug:

zeker bellen als je hem niet meer herkent zoals hij normaal is! niet af laten schepen door zo arts… hier gaf de arts aan, ook al is een kindje niet uitgedroogd ze zonder niet uitgedroogd zijn… ook een gigantisch eind al de verkeerde kant op zijn!



daantjuh… je moet rond de navel de huid naar elkaar duwen, of vastpakken. Als het blijft staan zijn ze uitgedroogd/ bijna uitgedroogd.

@konijn wrote:

zeker bellen als je hem niet meer herkent zoals hij normaal is! niet af laten schepen door zo arts… hier gaf de arts aan, ook al is een kindje niet uitgedroogd ze zonder niet uitgedroogd zijn… ook een gigantisch eind al de verkeerde kant op zijn!



.




Dat gaf onze ha een paar maanden geleden ook aan toen Sam behoorlijk ziek was. Ook al lijken ze niet uitgedroogd, bijna uitgedroogd kunnen ze ook héél ziek van zijn.



Hoe is het nu? :shifty: :hug:

Ik zou zeker even bellen. Ik had hetzelfe met mijn zoontje, maar na een weekend lang elke keer terug komen, bleek naar bloedonderzoek, dat zijn glucos nog maar 1.7 was! Onder de 2.5 kunnen ze in coma raken.



Toen gingen ze wel ineens rennen enzo, terwijl ze me daarvoor een overbezorgde moeder vonden.



Liefs Suzanne

mm ik geef ORS altijd als mijn dochter buikgriep heeft, dit heeft ze nu drie keer gehad. Ik geef dan geen melk maar 24 uur ORS om de boel tot rust te laten komen, werkt hier prima. O ja daarbij geef ik een zetpil tegen misselijkheid. Ik zou ook zeker de HA bellen en op je gevoel afgan beter een keer teveel dan te weinig!



gr Leonie

Hoe is het nu :think:

ja idd hoe is het nu meid? :hug: zeker de dokter bellen als je het niet vertrouwd…



meiden wat is ORS?

@merel33 wrote:



meiden wat is ORS?




Volgens mij een middeltje tegen diarree…



heb het hier nog nooit gekocht of gebruikt dus het fijne weet ik er niet van

Bedankt meiden voor alle antwoorden. :-*



Ik moest gistermiddag gaan werken, en mijn man had de middag vrij genomen om hem op te vangen.



Ik had gezegd dat hij naar de HA moest gaan, en daar is hij geweest.

Hij kreeg een vervanger, en zij vertelde eigenlijk hetzelfde, virus.



Wel moest Lucas minimaal de helft van zijn flessen drinken.

Iets wat inmiddels de ene keer wel lukt, de andere keer niet.

We zitten ongeveer op 400 tot 500 cc per dag.



Dat het buikgriep is, is inmiddels wel bevestigd.

Robin riep ons om 01.00 vannacht en hij had overgegeven.

Na 3 keer zijn we met hem naar beneden gegaan en hebben hem boven een emmer gezet.

Manlief en ik voelden ons ook niet echt erg lekker, en binnen een uur was het idem dito.

Hebben de overige nacht met zijn 3-en op de bank doorgebracht en ieder zijn eigen emmer…



Nu voelen we ons dus allemaal klote…



Lucas hou ik scherp in de gaten, als het vandaag weer hetzelfde is, dan laat ik mijn moeder hem opnieuw meenemen.



De HA had gezegd te komen als we het niet vertrouwden.



Wat ze trouwens ook had gezegd, was dat een huidplooi pakken helemaal geen zin had.

Op het moment dat zo’n plooi blijft ‘staan’ ben je al veel te laat.



Beterschap voor alle zieke kindjes!

ORS zijn zakjes die je in water op kunt lossen, en daar zitten mineralen, zouten en glucose in.



Dat kun je gebruiken bij gevaar van uitdroging.

Word ook vaak meegenomen op vakantie naar warme en verre oorden.