Wie herkent dit Update 8-12 Dermografie met Angio oedeem

@Lily2006 wrote:

Ik denk ook dat je paniekaanvallen hebt…heel akelig, i know :hug:

Als eerste moet je jezelf gaan inprenten dat je niets overkomt. Je gaat bijv. niet dood, en het gaat ook weer over. Dan krijg je in ieder geval niet de angst dat je niet gezond bent er nog bovenop. Vaak krijgen mensen het gevoel niet genoeg lucht te krijgen, waardoor ze paniekerig nog meer gaan inademen. Wat averechts werkt bij hyperventileren.

Als huis- tuin- en keukenmiddeltje kun je een eenvoudige ademhalingsoefening proberen. Het stuurt je ademhalen bij en stopt of voorkomt hyperventileren en het leidt je gedachten af zodat de paniek zakt.

Probeer 2x zoveel tellen uit te ademen als je inademt. Kijk eerst hoeveel tellen je uit kunt ademen. Als je 6 tellen kunt uitademen, adem dan 3 tellen in. Als je 10 tellen kunt uitademen, adem dan 5 tellen in enz. Het voelt miss alsof je te weinig lucht krijgt, maar dat is écht niet het geval. Probeer zo rustig mogelijk door je buik te ademen en focus daarop.

Wat ook kan helpen is een mantra voor jezelf te bedenken, een zinnetje wat je telkens kunt herhalen. Bijvoorbeeld “het gaat weer over, zometeen is dit voorbij” (of iets dergelijks).

Als laatste nog wat tips voor buikademhaling; ga zitten en steun met je allebogen op je knieën terwijl je de oefening doet. Zo is het makkelijker om door je buik te ademen omdat je borst weinig ruimte heeft. Ook kun je als je zit beide handen achter je hoofd leggen en je ellebogen wijd uitsteken. Op die manier is buikademen ook makkelijker.

Succes en sterkte!

Hier nog 1 gelukkige…

En sluit me aan, werkt bij mij super!!!

Inmiddels heb ik betablokker voor mn hartkloppingen wat een verademing kan weer redelijk slapen snachts

Ook moet ik straks bloedprikken om het ea uit te sluiten ze verwacht niet dat er wat uitkomt maar dan is het in iedergeval uitgesloten

ik wil je ff een dikke knuffel komen geven :hug:

mss is yoga een optie voor je ?

ik hoop dat je bloedwaardes ok zijn, maar ook dat er een oplossing komt. Heb ik het verkeerd als ik het gevoel heb dat je je wat down voelt???

dagje zee of bos, lekker uitwaaien en alle zorgen en muizenissen achter je laten (geef ze aan de zee of aan de bomen)…

en praten: niet opsluiten (in jezelf) maar uit wat je bezig houd. Mss kan je daardoor de oorzaak vinden.

veel succes en hoop echt dat je je snel beter mag voelen.

groetjes

Gerda

Gerda: Ik voel me idd wat down met vlagen :frowning:

Iedereen denkt dat het psychisch is , we zullen zien al denk ik zelf eigenlijk ook…

Dinsdag mag ik bellen voorde uitslag

controleren ze je bloed ook op B12? een tekort aan B12 kan ook vage klachten geven, waardoor je paniek (onbewust) aangewakkerd wordt.

regelmatig spelen er meerder factoren, en is het met 1 diagnose niet opgelost, zoek hulp om tot op de bodem van het probleem te komen, en probeer niet alleen en niet enkel de symptomen te bestrijden.

sterkte :hug:

gr L

Heb net gebeld voor de uitslag van het bloed of die al binnen was.

Een dag te vroeg maar goed inmiddels kom ik om van de spanning over de uitslag :frowning: :oops:

De assistente zei dat er wel uitslagen in de computer stonden ze ging het uitprinten en overleggen met mn huisarts…

Ze belt me vanmiddag terug .

Dus nu ff nog meer stress brrrrrrr

:hug: :hug: :hug:

heb al veel gedacht aan je de laatste dagen.

ik duim dat je je snel beter mag voelen…

Voor vandaag hoop ik vooral op goede bloedwaardes

:pray: :pray: :pray:

:-*

Gerda

Nog steeds niks gehoord

Als ik om 16.45 nog niks gehoord heb bel ik zelf wel.

Maar dat wordt dan de 3e keer dat ik bel ze zullen wel denken :mrgreen:

ze snappen best dat het spannend is om op uitslag te moeten wachten…

hopelijk hoor je snel meer, sterkte :hug:

Nog niks :?

Inmiddels gebeld en ik tien grijze haren erbij van het wachten :oops:

De bloeduitslagen zijn goed pfiieeuuwwwww pak van me hart…

Maar goed heb voor donderdag maar weer een afspraak bij de dokter staan want dit kan niet langer zo

Zit nog steeds in de ziektewet…

Dus donderdag wil ik concreet antwoord overal op

Ik wil ademhalingstherapie, ik wil naar iemand om te praten…

Want nog steeds pijn in mn maag en soms steken op de borst het lijk wel chronisch :cry:

Wist niet dat dat kon bij spanning en dat ik nu dus continu ergens last van heb

gelukkig zijn je bloedwaardes ok !

dat is dan toch al die zorg minder…

goed dat je donderdag opnieuw langsgaat én kijkt voor oplossingen.

Fysiek en mentaal/psychisch gaan meestal een beetje hand in hand, dus heel logisch dat je fysieke klachten hebt hoor, net omdat je je psychisch minder voelt.

ik voel aan dat ik vooral dien te typen, dus bij deze :wink: :

geef jezelf tijd… ga aan het werk met jezelf en geef jezelf alle tijd die daarvoor nodig is, hoe lang ook…

:hug: :hug:

Gerda

je kwam ineens in mijn gedachten, dus vraag me af hoe het intussen met je gaat…

xxx

Gerda

Gerda: Het gaat kwa hyperventilatie redelijk goed gelukkig… :slight_smile:

Moet dinsdag voor het eerst naar ademhalingstherapie.

Zou eigenlijk deze dinsdag gaan maar…

Ik heb sinds zondag Netelroos de DERMOGRAFIE variant :frowning:

Met angio oedeem wat betekent zwelling van ledematen …

Het slaat soms ook onder mn voeten wat betekent dat ik dus neit goed kan lopen soms, dus niet auto kan rijden en dus niet naar therapie kan.

Melinda moest dinsdag naar PSZ maar kon geen autorijden

Vraagt meiske van mamma mag ik naar school, nou dan heb je me !

Hopelijk volgende week wat mobieler zodat ik en na therapie kan en mn meiske naar PSZ kan brengen

Na heel wat artsen gezien te hebben ben ik maandag met enige haast doorgestuurd na de Dermatoloog en die beste man kwam dus tot die conclusie…

Ik heb nu anti-allergy tabletten en deze helpen redelijk gelukkig…

Als het over 6 weken niet over is moet ik weerkomen en wordt er bloed geprikt om een allergie uit te sluiten etc etc…

Maar het is erg lastig ik hoef maar beetje iets aan te raken of mn lichaam reageerd al…

Het komt goed dat weet ik maar het is wel ff een domper dit :cry:

Oh meisje toch =(

Even een hypo-allergene knuffel voor je! :hug:

Oei dat klinkt erg vervelend. Vaak wordt het erger als je je druk maakt. Probeer heel diep adem te halen, ga liggen en concentreer je hier op. En natuurlijk hoop ik dat dit niet meer gebeurt. :hug: