wie herkent dit probleem????

Hoi,

Ik heb een vraag over ons dochtertje van bijna 6 weken. Komt een heel verhaal…

Nadat Larissa geboren was ging alles de eerste 10 dagen goed. Daarna begon het…

Ze is nu bijna 6 weken en krijgt 6 voedingen van 90 ml, maar ze drinkt zo raar. Ze huilt omdat ze honger heeft, wij maken dan flesje klaar. Ze begint vol goede moed maar na ong 20 ml begint de ellende. Ze ligt te kreunen, huilen tijdens het drinken, draait weg met haar hoofdje (ontwijkt de speen), verslikt zich omdat ze drinkt maar ook niet wil drinken.

Ik leg het drinken dan weg maar ze zit dan wel te huilen en te zoeken met haar mondje. Zodra je de fles erin stopt pakt ze de eerste slok vol enthousiasme maar daarna gelijk stoppen. Een half uur later precies hetzelfde…

Het gekke is dat ze soms wel haar flesje gewoon rustig leegdrinkt en dan is er niets te zien. Zaterdag heeft ze maar 450 ml gedronken, en gisteren heeft ze 's avonds en 's nachts alleen al 320 ml gedronken (toen totaal 620 ml). Verder krijgt ze al nutrilon Pepti omdat haar broertje koemelkallergie had en ik best veel dingen herken. Gelukkig mogen we woensdag eindelijk naar de kinderarts (na 2,5 week wachten).

Nog even kort wat andere rare dingen van haar;

• ze heeft vaak de hik
  • ze verslikt zich vaak
  • ze perst veel tijdens de fles maar de ontlasting is dun
  • ze is erg winderig (en zestinken echt :sick: )
  • verder heeft ze soms uitslag / vlekjes in haar gezichtje

Nou een heel verhaal maar ik hoop dat iemand dit herkent.

Gr Karin

Hier een raar meisje, weet niet zo goed wat ik er mee moet. Gisterenavond en vannacht heeft ze 3 keer haar fles echt heel goed en zonder problemen gedronken. Helaas nu vannochtend dus weer niet. Ze wordt dan om 8 uur wakker, dus flesje maken, maar na 20 ml begint ze te huilen, weg te draaien en te verslikken. Dus maar weer stoppen. Heb haar lekker bij me genomen en na het douchen (rond 9 uur) begon ze weer echt te huilen en te zoeken, dus ik maar weer flesje verder gegeven. Nou na 30 ml weer helemaal van voren af aan, wegdraaien, huilen enz. Nu ligt ze in bed te huilen maar ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Nog 2 dagen en we mogen naar de KA.

He bah, wat vervelend! Veel :hug:

Enige wat ik herken ( refluxer) is het huilen tijdens het drinken, (persen) scheten en de hik. Maar goed dat kunnen ook de krampjes zijn. De uitslag roept bij mij ook KMA op. Veel succes bij de KA en dat hij snel wat voor jullie mag betekenen.

Zou er zeker mee naar huisarts of consultatiebureau arts gaan.

Ik herken het spugen, niet willen drinken maar wel honger hebben, scheten laten, dunne ontlasting wel van Peter en hij bleek lactoseintolerantie te hebben.

Pas na speciale voeding ging het beter.

Het kan van alles zijn, want kma en eiwitintolerantie kunnen dezelfde klachten geven.

Pasklare oplossing heb ik dus niet.

cell; wat voor voeding kreeg hij dan uiteindelijk? Nutramigen?

bij mijn weten is nutramigen speciaal voor kma? :think:

Wij kwamen uit op friso allergy care… is volgens mij zo een beetje hetzelfde, maar t ging bij Peter dan ook puur om de lactose.

Hij heeft trouwens nog steeds dat hij snel dunne ontlasting heeft en spuugt als hij bijvoorbeeld slagroom heeft gegeten… maar ja om hem nu altijd en eeuwig alles te verbieden… hij kan het hebben, maar in zeer minimale hoeveelheid en soms gaat dat dus fout :shifty:

Klinkt heel herkenbaar! Quin had dat ook en heeft dus reflux. Sterkte met de KA!

Ik denk eigenlijk meteen aan spruw?

We zijn net naar de KA geweest en het is allemaal goed met Larissa. Ws zijn het gewoon krampjes die ze heeft tijdens het drinken. Ze krijgt nu gewoon weer normale voeding (wel preventief tegen allergie maar wel met gewoon koemelk) en we mogen er verder niets naast geven. Hij zei ook dat lactulose heel slecht is omdat daar suiker in zit en dat juist gaat gisten in haar buikje. Hij vind wel dat ze minimaal was aangekomen (maar geen zorgen) en dat haar buikje opgezwollen was. Ook werkten haar darmpjes heel hard. Tja dat roken we, haha. Nu dus gewoon dit 2 weken uit proberen en dan terug komen om te kijken of ze wel genoeg is aangekomen. Enige waar we op moeten letten is of ze wel 2 plasluiers per dag heeft. Verder gewoon 6 keer 90 ml aanbieden en als ze niet meer wil stoppen. Niet aandringen zodat ze leert dat ze haar flesjes moet drinken…

Het was een aardige dokter die eindelijk eens gewoon duidelijk was. Soms wel bot maar duidelijk. En dat is toch wel erg prettig want je voelt je al onzeker genoeg en als de arts dan ook nog verschillende dingen aandraagt. Dus nu zien we het over 2 weken wel.

Wij hebben bij onze zoon hetzelfde “probleem”. Wij kregen het advies om vaak te laten boeren, ook tijdens de fles. Nu gaat het beter alhoewel het soms weer een paar dagen mis is. De ene fles gaat prima en de volgende is weer een drama. Het valt ons wel op dat er dan meestal vrij snel een poepluier komt. Hij wil dan ook niet liggen maar alleen maar op de arm gedragen worden.

Succes! :-*