WIe herkent dit probleem??? Wat kan het zijn?

Hoi,



Ik heb een vraag over ons dochtertje van bijna 6 weken. Komt een heel verhaal…



Nadat Larissa geboren was ging alles de eerste 10 dagen goed. Daarna begon het…



Ze is nu bijna 6 weken en krijgt 6 voedingen van 90 ml, maar ze drinkt zo raar. Ze huilt omdat ze honger heeft, wij maken dan flesje klaar. Ze begint vol goede moed maar na ong 20 ml begint de ellende. Ze ligt te kreunen, huilen tijdens het drinken, draait weg met haar hoofdje (ontwijkt de speen), verslikt zich omdat ze drinkt maar ook niet wil drinken.



Ik leg het drinken dan weg maar ze zit dan wel te huilen en te zoeken met haar mondje. Zodra je de fles erin stopt pakt ze de eerste slok vol enthousiasme maar daarna gelijk stoppen. Een half uur later precies hetzelfde…



Het gekke is dat ze soms wel haar flesje gewoon rustig leegdrinkt en dan is er niets te zien. Zaterdag heeft ze maar 450 ml gedronken, en gisteren heeft ze 's avonds en 's nachts alleen al 320 ml gedronken (toen totaal 620 ml). Verder krijgt ze al nutrilon Pepti omdat haar broertje koemelkallergie had en ik best veel dingen herken. Gelukkig mogen we woensdag eindelijk naar de kinderarts (na 2,5 week wachten).



Nog even kort wat andere rare dingen van haar;

  • ze heeft vaak de hik
  • ze verslikt zich vaak
  • ze perst veel tijdens de fles maar de ontlasting is dun
  • ze is erg winderig (en zestinken echt :sick: )
  • verder heeft ze soms uitslag / vlekjes in haar gezichtje



    Nou een heel verhaal maar ik hoop dat iemand dit herkent.



    Gr Karin

ik herken veel in je verhaal van Y. Lijkt zoals je zelf zegt op een kma.

Spuugt ze ook veel?

Misschien is de pepti niet verknipt genoeg en is nutramigen beter.

Nee ze spuugt niet veel, af en toe wat teruggeven maar niet zoals Bjorn. Die gaf rustig 9 maal terug tussen de voedingen :slight_smile:

Op zich zie ik niets vreemds in je verhaal hoor. het kan ook gewoon zijn dat de fles/ speen die je hebt voor haar niet prettig drinkt. Lotte dronk prima uit de aventflessen maar Nikki kon er niet mee overweg. voor haar hebben we na een paar weken Difraxflessen en spenen gekocht en dat gaat super.



Verder zal elke baby de eerste 3 maanden van zijn jonge leventje wat moeten wennen aan het leven hier op aarde. Hij/zij is nog vollop in ontwikkeling en dat kan gepaard gaan met krampjes, windjes laten, persen, onrustig drinken etc. Ook daar is niets geks aan. De meeste babies groeien daar na 3 maanden overheen.



In jouw geval heb je al een kleine met KMA dus een extra check kan natuurlijk nooit kwaad, maar echt, zoals je het beschrijft zou ik me niet direct zorgen maken. (Neem aan dat ze verder goed groeit en gewoon voldoende plasluiers heeft?)

ellen; het ligt niet aan de fles.We hebben al diverse flessen geprobeerd, difrax, avent, dr browns en het maakt helemaal geen verschil. Alleen dat ze de brede flessen niet prettig vind, de speen is te groot.



Ik snap ook wel dat kindjes moeten wennen aan het leven buiten de buik maar als ik dit vergelijk met andere kindjes (ook haar broertje) is dit niet normaal. Of ze echt goed groeit weet ik niet (ben nu al 2 weken niet kunnen wegen) maar de vorige check op het cb was ze het minimun aangekomen toen. Mocht blijken dat er niets aan de hand is bij de dokter dan zijn wij natuurlijk erg blij.



gr karin

Herken je verhaal van mijn dochter, die bleek KMA te hebben.



Succes

Ik hoop voor je dat het gewoon even wennen aan het wereledje hier op aarde is :slight_smile: en geen KMA. Heel veel succes bij de arts morgen!

We zijn net naar de KA geweest en het is allemaal goed met Larissa. Ws zijn het gewoon krampjes die ze heeft tijdens het drinken. Ze krijgt nu gewoon weer normale voeding (wel preventief tegen allergie maar wel met gewoon koemelk) en we mogen er verder niets naast geven. Hij zei ook dat lactulose heel slecht is omdat daar suiker in zit en dat juist gaat gisten in haar buikje. Hij vind wel dat ze minimaal was aangekomen (maar geen zorgen) en dat haar buikje opgezwollen was. Ook werkten haar darmpjes heel hard. Tja dat roken we, haha. Nu dus gewoon dit 2 weken uit proberen en dan terug komen om te kijken of ze wel genoeg is aangekomen. Enige waar we op moeten letten is of ze wel 2 plasluiers per dag heeft. Verder gewoon 6 keer 90 ml aanbieden en als ze niet meer wil stoppen. Niet aandringen zodat ze leert dat ze haar flesjes moet drinken…



Het was een aardige dokter die eindelijk eens gewoon duidelijk was. Soms wel bot maar duidelijk. En dat is toch wel erg prettig want je voelt je al onzeker genoeg en als de arts dan ook nog verschillende dingen aandraagt. Dus nu zien we het over 2 weken wel.