Lotte heeft nooit gespuugd. Niet toen ze net geboren was en nog Bv kreeg, ook niet bij de overstap naar KV. Heeeeeel af en toe kwam er met het boertje na haar fles een heeeel klein beetje melk mee terug. Echt te verwaarlozen.
Nu dan deze week…
Het begon woensdagochtend, na haar vroege fles (0600) lekker terug haar bedje in, ik word om 0730 wakker van een klein huiltje, hoor vervolgens “spuug geluiden” (ik denk dat iedereen ze wel kent ) en denk in eerste instantie dat het de hond is. Lotte is weer stil, geen kik!!! Omdat ik het niet vertrouw ga ik toch even bij haar kijken en ja hoor: alles ondergespuugd!!! (Maar dus niet huilen he, die rare meid :inlove: ) Okay, alles opgeruimd, verschoond, lekker in haar wipstoeltje gezet en wat water gegeven. Alles goed. Nog doorgegeven aan de gastouder, of ze er op wilde letten. ga haar 'savonds ophalen en bij gastouder was alles goed gegaan overdag. Fruithapje, boterham en soepstengel waren allemaal keurig binnen gebleven.
Woensdagavond wil ik haar haar groentehappie geven. Ik ga bij haar zitten, zie haar ongelukkig kijken, ze gaat wat hoesten en hop: spugen!
heb de groentehap gelaten voor wat het is. Wilde haar in bad doen maar ze was nog helemaal over haar toeren dus na 3 sec. maar weer eruit. Pyama aan, lekker bij mij hangen, flesje klaargemaakt, na de fles weer lekker bij mij gehangen op de bank. Na ong. 3 kwartier wil ik haar naar bed brengen, weer dat gekke kuchje en een beetje huilen en hop: alles wat erin was gegaan er weer uit! Ik heb haar na het schoonmaken maar weer een klein beetje water laten drinken en heb haar in bedje gestopt. Slapen is toch de beste remedie als je echt niet lekker bent.
Donderdag heeft ze alleen maar kleine beetjes per maaltij gegeten en gedronken en heeft ze 1 keer gesppugd. Ook nu weer een tijdje na het eten, ook nu weer eerst dat gekke kuchje en dan hop, spugen.
Vrijdag alles goed gegaan.
Vandaag leek alles goed te gaan. Pap gegeten, flesje gedronken, gewandeld. Alles goed. Ik zet haar in de wipstoel om nog wat fruit te eten en ze begint te huilen. Tijdens het huilen dus weer kuchen en jawel, haar hele ontbijt (van 2,5 uur ervoor) eruit.
Ik snap gewoon niet waar dit opeens vandaan komt. Het lijkt er nog het meest op alsof er slijm vastzit en dat het kuchen veroorzaakt wat dan weer het spugen veroorzaakt. Geen idee of dat kan en al helemaal geen idee wat we eraan kunnen doen! Ook omdat het spugen zo ver na de maaltijd is…
Iemand herkenning? Iemand ideeën?
(Wel een lang verhaal geworden zeg, maar wilde het zo duidelijk mogelijk opschrijven )
heel bekend hoor!!
(zometeen komt Jet vast vertellen dat Xander het ook doet… )
Geen idee wat je er aan kunt doen, het is hier ook vaker gebeurd en meestal zonder reden. En idd, hoesten vooraf. Maf he.
Ja, het is echt heel raar. maar vind het vooral ook heel zielig en ben ook wel een beetje bang dat ze te weinig binnen houdt zo op 1 dag. Zeker als dit gaat aanhouden!!! :?
Ze heeft het ook echt pas sinds deze week, van het ene op het andere moment :think:
Snap er geen bal van!
Misschien gewoon een virusje…
Ik bedoel er heerst echt ontzettend veel! Dus dat zou heel goed kunnen.
Hoop dat het vlug weer over gaat.
En door slijm kunnen ze zeker overgeven dat heeft Joy vaak gehad. Zij heeft de slijm wel vaak en door andere redenen (astma) maar door specefiek slijm gaat ze hoesten en overgeven soms. Dus ja als jou kleintje iets heeft opgelopen en last heeft van slijm wat je denkt is de kans groot dat het daar vandaan komt…
Gisteren heeft ze maar 1 fles van 120 binnen gehouden, al het andere is eruit gegooid
Vanmorgen vroeg haar fles er ook uitgegooid en ook de fles daarna… heb toen gelijk de HAP gebeld, dit duurt me echt te lang…
Vanmiddag langs geweest en ze heeft nog wel voldoende reserve maar we moeten toch echt gaan zorgen dat ze vocht binnen houdt anders gaat het wel mis.
Nu dus elke 2 uur een 3 kleine flesjes op van 60 ml 1 van 90… 3 van de 4 zijn binnen gebleven. Verder nog wat sap met water verdund en van een lepeltje gedronken… Pfff, zielig klein meissie wil ook het liefst alleen maar slapen :hug:
Zelf vandaag ook geveld door virus… zal waarschijnlijk wel hezelfde zijn waar lotte mee kampt. Ga dus nu zelf ook weer mn bedje in…
Trusten allemaal!
Juul heeft er vorige week 6 dagen last van gehad. Hield ook geen drup binnen. Ik gaf hem ORS (zout oplossing), kun je gewoon bij de drogist kopen.
Het is echt niet leuk als je kindje zoveel overgeeft. Je voelt je zo ontzettend machteloos. :hug:
Ik liet juul zoveel mogelijk slapen en als hij honger had kreeg hij van mij een klein flesje…
Heel sterkte!!
@lydia wrote:
heel bekend hoor!!
(zometeen komt Jet vast vertellen dat Xander het ook doet… )
Geen idee wat je er aan kunt doen, het is hier ook vaker gebeurd en meestal zonder reden. En idd, hoesten vooraf. Maf he.
oh neeeee he… ja hoor… :shock:
Het is hier gelukkig net weer grotendeels over
Het heeft zo’n 2 a 3 weken geduurd bij ons. Hij hield op een dag maar 1 of 2 flessen binnen., De rest belandde over de vloer, over mijn bed of over mij heen :?
Ik ben zelfs al Friso Comfort gaan gebruiken zodat het misschien iets beter inzijn maagje bleef
Nu is zo goed als over en zijn we weer over op gewone friso sinds een paar dagen
Xander hoestte eerst, dan wist ik al dat ik moest oppassen, dan hield ik hem al veilig van me af en vervolgens kwam alles eruit
Nu is hij ook nog snipverkouden maar op de een of andere manier hoest hij anders en komt het er niet gelijk weer uit…
heel vreemd :think:
Vandaag heeft ze heeeeel veel geslapen en tussen het slapen door elke keer een flesje van tussen de 60 en 90 ml gedronken. Ook net een paar hapjes fruit op. Alles is er tot noch toe ingebleven dus de kleine hoeveelheden lijken goed te helpen.
Ben zelf dus nog zo slap als een vaatdoek dus opa en oma zijn ingeschakeld voor vandaag. Heeeerlijk!
Hopelijk morgen alles weer een stukje beter met ons 2-tjes
He,
Hier hetzelfde. Ries begon afgelopen vrijdag met spugen. Zowat meteen na de fles. Ook eerst een kuchje en whop alles eruit.
Zaterdag ging het vrij goed, bleef wel wat kreunen en was wat hangerig. Heel veel slapen. Zondag idem maar de laatste 2 flessen kwamen er weer volledig uit. En maar lachen toen hij alles uitgespuugd had.
Ik heb hem ook iedere keer kleinere flesjes laten drinken en zelf aan laten gven wanneer hij honger had. Als hij het niet opdronk ook niet dwingen.
Nu gaat het eigenlijk sinds vandaag weer wat beter. Hij heeft weer flinke honger drinkt zijn fles leeg en is aan een inhaalslag bezig.
Zal wel een virus zijn zoveel mensen zijn ziek. Mijn man blijft ook aan het klooien.
Groetjes Suus