wie herkent dit? Help

Hallo dames,



even een vraagje. Elin is nu 1,5 jaar oud.



Sinds 2 weken is ze 's nachts heel erg onrustig. Vannacht is ze 4 of 5 keer huilend wakker geworden. Nu rennen wij niet gelijk naar haar toe, dus ze viel wel redelijk snel weer in slaap.



Overdag is het vaak ook veel jengelen (als ze iets doet wat niet mag, wat haar niet zint of als ze haar zin niet krijgt), huilen om niks.



Wordt er een beetje zat van. Wie herkent dit? Begint de peuterpubertijd nu al?



Bij Lars hebben wij dit helemaal niet gehad. Komt me niet bekend voor.

Peuterpubertijd denk ik niet, tenminste, dat vind ik meer: driftbuien, heel veel ‘nee’ en ‘zelf doen’ enzo :wink:

Maar ik weet wel dat het rond die tijd ook een periode moeilijk was met Marijne, maar dat kon echt van alles zijn. Dan weer een beetje ziek, dan weer tandjes, dan weer wel eten dan weer niet eten, kortom heeeele lastige periode, wel slapen niet slapen etc etc.

En na zo’n periode had ze dan een sprongetje in de ontwikkeling gemaakt, kwamen er meer woordjes uit of was ze handiger met lopen.



Hoewel ik niet echt een fan ben van oei ik groei, zag ik wel bij Marijne dat er een paar weken frustratie aan te pas moet komen voordat ze weer nieuwe dingen kan. :roll: En dat gaat dan echt in een sprong.

Wordt nu wel minder, gelukkig :shifty:



Dus zal een fase zijn, kunnen tandjes zijn, kan toch een beetje uitproberen zijn, kunnen dromen zijn waar ze een beetje van schrikt en van moet huilen. Succes want makkelijk is het niet.

Oh, en behalve ‘uitzitten en rustig blijven’ heb ik dus eigenlijk geen tips :shifty: hier hielp gewoon niks… ja een beetje meegaan in de buien, erkennen dat het lastig voor ze is en proberen positief te blijven benaderen.

Ik sluit me aan bij Marlous :mrgreen:



Hier hetzelfde hoor :roll:

Tegenwoordig gaat meneer helemaal over de rooie als ik een luier wil verschonen…heel handig, vooral bij een poepluier :wall:

Hij wurmt zich alle kanten op, blijft niet stil liggen, schreeuwt alles bij elkaar :shock:



Vanmorgen een luierbroekje geprobeerd (lagen nog een paar in de kast van onze oudste) en warempel…meneertje vond het geweldig :inlove: :thumbup:



Nachten gaan hier ook wisselend. Dan weer een aantal nachten drama (flesje warme melk helpt hier wel vaak :shifty: ) en dan weer ineens van 19u tot 7.30u doorslapen :smiley:



Tijdje terug was het echt vreselijk, de nachten, en ineens liep ie zo de kamer door :thumbup:



Als je het niet herkent van de oudste, dan zal het wel ff wennen zijn :wink:

Maar bij ons is het de 2e keer, hahaha, dus het is af en toe een héééle lange adem hebben en tot 10 tellen (of verder :mrgreen: ) en er van uit gaan dat het vanzelf weer beter gaat!



Succes :slight_smile:

Oke, bedankt voor de reacties. Fijn dat jullie herkenning hebben. Ze loopt nu sinds 2 weken. Ik dacht dat we de sprong van 1,5 jaar voorbij waren. Hopen dat het snel klaar zijn.



Misschien dat ze straks goed gaat praten. Vanochtend ging het redelijk goed, maar ja dat was gisteren ook. Ik wacht geduldig af :liar: